Ben er weer, met update Kaminka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Ben er weer, met update Kaminka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 13:12

Ik hoop dat ik nu een bericht kan plaatsen, elke keer word ik er weer uitgegooid als ik op OK klik en dat is vrij waardeloos moet ik zeggen.

Dus bij deze een zoveelste nieuwe poging!

Door sneeuw, modder, vorst en gladheid helaas maar 1 x gereden in mijn vakantie, net als vorig jaar! Frusty Nou ja, het is het jaargetijde...

Met Kaminka gaat het op en af, na haar knieblessure heeft ze twee maanden rust gehad en zijn we langzaam en heel rustig aan weer begonnen met rijden. Eigenlijk ging het vrij goed, dus na een paar weken maar eens een lesje gepland voor mijn bijrijdster. De instructrice heeft mijn vorige bijrijdster, toen ik Kaminka net weer terug had, ook een paar keer lesgegeven en vond Kaminka nu ontzettend ten goede veranderd. Veel kalmer, mooier in model, kijkt goed uit haar ogen, wil meewerken en is ontzettend verbeterd in haar balans en beweging. Mijn bijrijdster verdient alle lof, zij doet het echt goed met mijn bruine monster! Haha!

(Voor degenen die het verhaal niet kennen: Kaminka is vroeger ook van mij geweest, heel veel pech met haar gehad en uiteindelijk verkocht. Het dier is toen van de ene handelaar naar de andere gegaan en na 9 maanden kon ik haar in niet zo'n beste staat weer terugkopen. Ik had al een nieuw paard, Toon, dus sinds april 2001 heb ik er twee. Om Kaminka toch alle aandacht te geven die dit dier echt nodig heeft, heb ik gelukkig een fantastische bijrijdster gevonden die ontzettend gek op Kaminka is en haar in de toekomst graag wil kopen.)

Na de tweede les, die erg goed ging, stond Kaminka helaas de volgende dag met twee dikke achterbenen. Duidelijk overbelast dus. De kleine voltes in galop vond ik al niet zo'n goed idee.... Afijn: bijrijdster en instructrice zijn gelukkig allebei niet eigenwijs en gaan op mijn woord af dat Kaminka dit soort dingen nog echt niet kan ook al doet ze het wel! Het paard is niet zuinig op zichzelf, dus moeten wij dat goed in de gaten houden. Iedereen heeft weer wat geleerd.

Kaminka bleek toch redelijk kreupel aan haar rechterachterkogel, dus kon weer even op rust. Schiet lekker op zo. Frusty

We hopen na de vorstperiode langzaam weer wat met haar te gaan doen. Moet ze wel haar ijzers eronder houden, want elke twee weken trapt ze er wel eentje af... Theemuts!!

Met Toon gaat alles best, staat ook op rust nu, door dit fijne jaargetijde... Sinds begin oktober heb ik weer les, nu van een stalgenote die nogal hoog rijdt, zij doet het ontzettend leuk en is zeer consequent. Dit werpt zijn vruchten af want Toon is eindelijk goed voorwaarts (met dank aan instructrice en longeerzweep! }> ) Stalgenoten vragen mij bijna dagelijks wanneer ik nou eens ga starten, tja... misschien komend jaar, we zien wel, van mij hoeft het niet, maar misschien is het wel leuk voor Toon. Hij houdt erg van afwisseling (lees: hij EIST afwisseling! Haha! ), dus wie weet?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:18

He Mieke!
Leuk zo'n update, balen van Kaminka dat ze zelf niet aangeeft wat teveel is. Maar ja nu weten jullie het en kunnen jullie er allemaal rekening mee houden.
qua rijden is dit weer niet ideaal zeker niet als je geen binnenbak tot je beschikking hebt.
Sterkte met je 2 bollies (of zijn ze niet meer zo bol?)

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:22

Is wel balen dat Kaminka toch weer kreupel was. Echt voorzichtig aan doen dus.
En heb je je startkaart al aangevraagd?....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 13:29

Nee hoor, ik heb nog geen startkaart, bovendien moet Toon ook nog gechipt worden.... Vind ik nog steeds niet zo'n geweldig idee.

Nu met deze rustperiode zijn ze allebei weer heel erg dik geworden... alle kilo's die ik er met pijn en moeite af had gekregen zitten er nu weer dubbel aan geloof ik....!!!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 13:52

Fijn dat je bijrijdster en instructrice het met je eens zijn wat betreft Kaminka!
Tja jammer dat ze niet aangeeft wanneer ze overbelast wordt, maar ervaring leert zoals je al zei. In elk geval was ze al een stuk vooruit gegaan!
Die kreupelheid, ik duim voor je dat het gauw weer over is.
En wat Toon betreft...
Zie ik die ooit nog in de Olympische Spelen? Samen met Kaminka, pas de deux, lijkt me wel wat haha.
Tja starten. Als je het leuk vindt kun je het best eens proberen hoor. Maar ik waarschuw je... wie weet raak je nog verslaafd hihi. 't Is best gaaf, althans dat vind ik.
Sterkte voor Kaminka en succes met Toon!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 14:26

Waahhhh, Toon en de Olympische spelen?! Als mascotte misschien! *LOL*

Ach, hij doet ontzettend zijn best voor me en hij lijkt het rijden op zich steeds leuker te gaan vinden, dus wie weet.... Haha!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 15:55

Hoop dat die kreupelheid toch snel weer over is en rampenplan Kaminka niet snel weer iets krijgt Schijnheilig Leuk dat het rijden met Toon zo vooruit gaat enne als je wedstrijd gaat starten kom ik kijken hoor!! Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:43

Jeetje Mieke, wat een pech toch met Kaminka.
Maar toch wel weer positief dat ze, ondanks de kreupelheid dan, goed vooruit gaat.
He maarre, die foto's van Toon zagen er toch stoer uit. Dus wie weet toch nog olympische spelen? Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimmetje26, mooney, NikkivanOlst, paardje2013, Raineri, spookyskippy, StalNollie, XladyX en 122 bezoekers