mocht je je vervelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

mocht je je vervelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 19:56

Heb lang nagedacht of ik het wel hier neer moest zetten en of ik t niet beter onder een schaduwaccount kon doen, maar ik schaam me er eigenlijk helemaal niet voor, dus zie niet in waarom ik het niet onder mijn eigen account zou kunnen doen..

Zit namelijk een beetje met een probleem waar ik niet zo goed raad mee weet.. Ik heb al jaren dat ik, zodra ik me even niet helemaal super voel ga denken: ow zie je, ik moet helemaal niet te eten. Ik weet heel goed dat dit nergens op slaat, maar ja.. je hebt je gedachten niet altijd in de hand. En meestal hield ik het toch niet vol. Ja, het niet eten van brood e.d. wel, maar dan ging ik de snoepkast plunderen omdat ik zo'n trek had en ook wel honger uiteraard.

Dit keer hou ik het echter wel vol.. Zo goed zelfs dat ik binnen een week al 3,5 kilo afgevallen was! En ik voelde me hier echt supergoed bij! Niet zozeer het feit dat ik zo veel afviel, maar dat ik het gevoel had dat ik eindelijk eens iets kon! Dat ik toch nog ergens goed in was! Zo heb ik een week ongeveer niets gegeten behalve het avondeten. Het hongergevoel dronk ik weg met heel veel water en dat ik me niet heel erg goed voelde dacht ik gewoon niet aan. Dat was immers een bevestiging dat ik goed bezig was! Zelfs de pijn en druk op mijn keel en borst maakte me niet uit. Ging gewoon paar uur paardrijden en nog fanatiek sporten.

Alleen.. vrijdag zou ik moeten werken, de hele dag! Hoe moest ik dat nou doen? Zat al de hele week te denken of ik nou gewoon zou eten of toch maar lekker niet. UIteindelijk heb ik 2 van die meergranen bollen gehad en 's avonds gewoon meegegeten met het avondeten.

Maar wat vóelde ik me schuldig! Ik had veel te veel gegeten en ik had geen hongergevoel! Het voelde alsof ik daar dan geen controle meer over had en baalde ontzettend..

Na het eten ben ik met roots naar de duinen geweest en JEEJ!! Ik kreeg weer honger! Oef gelukkig! Dat voelde goed! Later kreeg ik ontzettende buikpijn, maar ja.. ik had gelukkig weer honger en morgen zou ik gewoon niets eten..

Zaterdag ochtend lag ik net zolang in bed totdat ik zeker wist dat er niemand beneden was, zodat het niet zou opvallen als ik niet zou ontbijten. (de andere dagen strooide ik wat hagelslag en kruimels op een bordje) Ik heb ook gewoon niet ontbeten, maar... wel een paar dropjes en chocolaatjes gehad.. Voelde me weer ontzettend schuldig, dus besloot op de fiets naar roots te gaan ipv met de brommer.

Daargekomen gelukkig weer honger gekregen, al voelde ik me nog steeds schuldig over die paar dropjes..

Weer thuisgekomen kon ik me weer niet beheersen en begon weer aan de drop en chocolade.. Ook nog avondeten gehad, soep met brood.. En nu was het niet alleen een schuldgevoel.. dit voelde regelrecht als falen.. En het werd nog erger toen ik uit mijn werk thuiskwam (moest nog 3 uurtjes werken) en ik ook nog eens ben gaan snaaien.. NIet heel erg veel.. kwart zak ong van malthesers en een paar rijstdingen.. Maar voelde me moddervet en vreselijk en dit was gewoon echt falen..

Vandaag heb ik behalve het avondeten niets gehad, alleen een paar dropjes. Echt niet veel, maar ook dit voelde weer alsof ik me vreselijk misdragen had..

Moet morgen weer de hele dag werken en zit nu alweer te denken of ik zal gaan eten of niet.. Diep in mijn hart hoop ik dat ik het volhoud om gewoon niet te eten.. Maar ik kan niet de hele dag water drinken en ik moet wel 'actief'blijven om geen fouten te maken..

Maar ik weet dus niet wat ik hiermee aan moet.. Of ik het nu wel moet gaan vertellen of niet.. Het is niet zo dat het echt een ernstig probleem is en ik wil me zeker niet aanstellen of om aandacht vragen. Straks denkt iedereen: ow heb je haar weer met haar gezeik. Dat wil ik echt niet! En zo erg is t ook allemaal niet, er zijn mensen die pas echt problemen hebben en dat heb ik helemaal niet.. Misschien dat ik het aan mijn coach vertel (doe orientatiejaar) zij weet ook dat ik even niet goed in me vel zit en via haar heb ik nu ook een afspraak bij een psycholoog gemaakt.
Zit zo te dubben of ik anderen dan wel moet gaan lastig vallen met mijn gezeur.. Weet echt even niet wat ik hier mee aan moet!

Onderschriftloos :Y)


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:02

Ik denk dat jij, als jij niet oppast, binnenkort de controle verliest over jezelf en je eetgedrag. Dat lees ik nu al een beetje, je voelt je schuldig als je wat hebt gegeten hebt, voelt het als een overwinning als je niets eet.... Als je hier niet gauw wat aan doet/laat doen dan kan het wel eens van kwaad tot erger gaan en dan verlies je helemaal de controle. Weet niet precies waar je naar toe moet maar zou zeker hulp gaan zoeken voordat het fout gaat! Sterkte!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:07

inderdaad luister naar wat Tamara hier boven zegt! Ga alsjeblieft snel hulp zoeken want dit is niet normaal hoor. Je moet gewoon kunen eten zonder dat je je er schuldig over voelt.. En je moet al zeker niet net doen of je wel eet terwijl je het dus niet doet. Zo hou je niet alleen jezelf maar ook je omgeving voor de gek...

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:08

Dit lijkt zoals het hier staat op beginnende Anorexia;
Je verliest de controle over dingen. Daarom zoek je iets waar je wel controle over hebt; eten dus.

Hulp zoeken! Als het erger wordt kun je gewoonweg niet meer eten. En tjaa, ik geloof dat 40% van de mensen met anorexia doodgaat...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 20:12

nou maar ik geloof wel dat je voor anorexia wel iets van aanleg moet hebben. Ik zou dus nooit helemaal niets kunnen eten en ik gebruik geen laxeer middelen en hang ook niet kotsend boven de wc. Maar het is idd mssn wel verstandig om t wel aan iemand te vertellen..

Overigens denk ik ook wel dat dit minder zal worden zodra het weer wat beter met mezelf gaat. Het is puur een uiting van het niet zo happy zijn..

Onderschriftloos :Y)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:15

Als je zo door gaat kan je dat dus wel... En als 't te lang duurt voordat het beter gaat, ben je al te ver heen. En ik zou ook eens luisteren naar wat die psycholoog te zeggen heeft Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:20

Je hebt echt een probleem meisie ik zou naar iemand gaan die je hierbij kan helpen zijn het je ouders niet dan heb je huisarts (zegt niks tegen ouders als jij dat niet wilt), vertouwingspersonen op school enz.

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 20:26

ouders vertel ik het idd zeker niet. Die gooien het ook meteen op anorexia en dat is t gewoon niet. En ja, ik weet dat dat heel stom en ongelovig klinkt, omdat anorexia mensen het altijd ontkennen, maar het is ook gewoon echt niet zo. Ik weet ook gewoon dat ik niet goed eet, ik ontken dat ook niet. Ik kán ook wel gewoon eten, maar ik wil het gewoon niet.

Onderschriftloos :Y)

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:27

ik denk dta je er wel wat aan moet doen. anders ga je er slecht uitzien en en je noig beroerder voelen en heb je helemaal geen energie meer. heel goed dat je al naar een psycholoog gaat. en als je er nu wat aan doet word het strax niet heel erg. mara je moet er zelf wel 100% achter staan, en heb nog niet het idee dat je wil stoppen met die eetgewoonte (omdat het je een gevoel van overwinning geeft) heel veel sterkt ermee.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:31

Je zegt dat je vind dat het niet zo een ernstig probleem is, maar Anorexia is WEL een ernstig probleem. Jij moet gewoon goed en gezond eten. Je lichaam geeft aan dat het iets nodig heeft door jou een hongergevoel te geven. Als je zo door gaat krijg je WEL anorexia. Heb het er eens over met iemand, een vriendin of de dokter.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:31

Toch klinkt mij dit in de oren als een eetstoornis!!!!!

Zoek hulp, en praat erover, want hoe je nu bezig bent is verre van gezond, dat kan ik je zo ook wel vertellen...

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:32

Jij haalt anorexia en boulimia (schrijf je het zo?) door elkaar. Mijn eerste gedachten zijn bij het lezen van jou verhaal dat je wel degelijk een probleem hebt en hulp moet zoeken.
Verder kan ik me wel inzien dat het een uiting van neit-happy zijn is, want dat heb ik zelf ook. Zit momenteel niet goed in mijn vel en ik eet meteen nauwelijks meer maar het gaat bij jou wel aardig ver (schuldig voelen).

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 20:38

ik ben nog steeds van mening dat ik echt absoluut geen anorexia heb (heb overigens ook gewoon een gezond gewicht), maar ik heb wel besloten het er toch maar met mijn coach over te hebben..

Onderschriftloos :Y)

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:49

das een verstandig besluit! maar doe dat dan ook echt he!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Charaz

Berichten: 24278
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:19

zo te zien eet je al veel te weinig, 2 meergranen bollen en avond eten is veel te weinig voor een dag. Minstens een fatsoenlijk ontbijt, lunch en avondeten.
Denk dat je inderdaad hulp moet zoeken, want dit klinkt niet goed

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:27

Ik herken veel dingen in je verhaal. Maargoed, ik denk echt dat je hulp moet zoeken, sterkte meid. Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:28

Het is nu idd geen anorexia, maar wat niet is kan nog worden..... Nu heb je het misschien nog redelijk in de hand, maar wat als dat niet meer lukt? Je geeft zelf al aan dat je je schuldig voelt als je meer eet dan alleen je avondeten, dat hoeft natuurlijk helemaal niet (en dat weet je zelf ook!).

Praat er idd eens met je coach over. Niet denken dat je je aanstelt, want jij hebt nu gewoon een probleem en zult hulp nodig hebben om hier weer helemaal uit te komen.
Sterkte !

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:02

Meid, face it! Jouw verhaal klinkt wél als (beginnende) anorexia. Je hongert jezelf uit en voelt je schuldig als je wel iets (ookal is het weinig) gegeten hebt. Je hebt het idee de controle over jezelf te verliezen als je wél (weer) eet.

Nog een vraagje, wat versta jij onder een gezond gewicht?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 22:14

ik weeg nu ong 61 kilo en ben zo rond de 1m 69. Is dus een gezond gewicht.. En ik woog 64..

Onderschriftloos :Y)

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:01

61kg is prima, dus je hoeft zeker niet nog af te vallen.
Ik weet dat het niet leuk klinkt, maar dit lijkt toch echt op beginnende anorexia. Ik ken 2 mensen die het hebben en het begon precies zo.
Dat je je schuldig voelt en niet eerlijk bent tegen je ouders is een van de symptomen. Je hebt gelukkig zelf door dat het niet normaal is en dat is alleen maar goed.
Ik hoop dat die psychiater je verder kan helpen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:13

Je gewicht bepaald niet of je anorexia hebt, dat bepalen je eetgewoontes. Ik ken iemand die over de 100 weegt waarbij anorexia is vastgestelt. Ze viel er alleen niet van af. Anorexia gaat ook niet over je gewicht, maar over het gevoel ergens controle over te moeten hebben. Dat lees ik precies terug in je eerste bericht.

Dus ga als de sodemieter hulp zoeken, ik meen het. Hoe verder je dit laat komen hoe moeilijker het is om weer uit de circel te breken.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:22

Citaat:
Zo heb ik een week ongeveer niets gegeten behalve het avondeten. Het hongergevoel dronk ik weg met heel veel water en dat ik me niet heel erg goed voelde dacht ik gewoon niet aan. Dat was immers een bevestiging dat ik goed bezig was! Zelfs de pijn en druk op mijn keel en borst maakte me niet uit. Ging gewoon paar uur paardrijden en nog fanatiek sporten.


Je geeft het zelf al aan, je gezondheid lijdt eronder.
En als je gezondheid eronder gaat lijden ben je dus niet goed bezig.

Zoek hulp en ga eens praten over je problemen want dit is niet alleen eten, zoals ik het hierboven lees heb je sowieso al een soort van negatief zelfbeeld
Citaat:
Niet zozeer het feit dat ik zo veel afviel, maar dat ik het gevoel had dat ik eindelijk eens iets kon!


Daarbij kan je nu heel trots zijn met je drie en een half kg. maar heb je er al bij na gedacht dat je nooit meer kan eten als je dat vol wilt houden?
Je bent van die kg. afgekomen door te stoppen met eten, zodra je dus weer normaal gaat eten komt het er weer aan, en daarbij heb ik geleert dat als je niets eet je lichaam vet gaat vasthouden als reserves en spieren gaat afbreken *iemand hier het volledige verhaal?*

Succes.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 08:13

jah ik heb het toevallig van de week gelezen ja.

En ja ik weet heel goed dat ik weer aan zal komen zodra ik weer ga eten. Dat was dus ook de reden dat ik nu weer 61 woog. Door die twee bollen die ik at op mijn werk, kwam ik idd weer aan.

En sily, ik heb idd niet zo'n goed zelfbeeld, dat was ook de reden dat ik naar een psycholoog zou gaan (psychiater is weer heel wat anders en daar hoef ik toch echt niet heen hoor!) maar dit kwam er gewoon bij en dit heb ik ook niet verteld..

Onderschriftloos :Y)

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:03

Meid, je hoeft geen ondergewicht te hebben om anorexia te hebben. Die diagnose krijg je naar aanleding van je eetgedrag, niet van je gewicht. Aanleg hoef je er ook niet voor te heben, het sluipt erin en dat gebeurt nu bij jou. Goed dat je naar een psych gaat, hier heb je echt hulp bij nodig!! Sterkte.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:14

Ik herken dit. Ga hulp zoeken!! Je hebt je voeding nodig om in leven te blijven.
Dit zijn dwang gedachtes met dwang handelingen en het gaat van kwaad tot erger. Het begint nu met eten wat op zich al ernstig genoeg is.
Je hebt het nu herkend dat is stap 1. Nu op naar stap 2--> profesionele hulp. Als je dit te ver laat komen wil je niet meer geholpen worden want door niet eten voel jij je goed en je wil je zo blijven voelen... dus eet je niet. Ga naar de dokter en vraag hulp!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bianca_v_s, cissy, fleurtjeuh, Hollyleaves, Jennii92, Kairos, laran, Leo, limagirl, maessie, Missy_, Mo_86, Nathachou, Nicjuh_, Sanne_zepp, Steenbok12, Sterrendief, Telpeva en 179 bezoekers