Indy verkocht

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Indy verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 22:44

Vandaag kreeg ik een mailtje van een vrouw uit Belgie, dat ze Indy wou kopen, en of ik haar eventjes zou bellen. Dus ikke gebeld natuurlijk. Hele aardige vrouw, kon er alleen weinig van verstaan Clown Wt een taaltje zeg..
Maar het kwam erop neer dat ze Indy graag wou hebben als fokmerrie(vanwege het Samberbloed), en op op te rijden....dus over 2,5 week wordt ze opgehaald!! Ze zal het daar vast naar haar zin hebben...
En: a.s. zondag ga ik kijken naar een pony Bloos Zal de pijn vast verzachten Lips are sealed


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:49

Echt super voor je nonnie! Gefeliciteerd! Enne ze krijgt t daar echt super dat weet ik zeker!

En over zondag ik weet nog niet of ik mee kan,want ik moet mijn neefje terugbrengen naar rotterdam!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:52

Ik vind het geen echt goede reden om een paardje te verkopen omdat het ipv een E pony een paard zou worden??? Ze was toch harstikke lief, wat maken die paar centimeters dan nog uit??

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:55

Wees nou gewoon blij voor nonnie oke? Indy is nu al verkocht en ze heeft niks aan jou commentaar! Hou je erbuiten als je t er niet mee eens bent!
En de reden waarom ie te groot is moet je maar even gaan lezen! Ze heeft juist een eerlijke keuze gemaakt tegenover indy en haarzelf!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:10

obsession schreef:
Wees nou gewoon blij voor nonnie oke? Indy is nu al verkocht en ze heeft niks aan jou commentaar! Hou je erbuiten als je t er niet mee eens bent!
En de reden waarom ie te groot is moet je maar even gaan lezen! Ze heeft juist een eerlijke keuze gemaakt tegenover indy en haarzelf!


Waarom zou ik me erbuiten houden als ik een andere mening heb?? Bovendien heb ik mijn mening nog netjes neergezet al zeg ik het zelf.
En IK persoonlijk vind het geen reden om een paard te verkopen, nou en????

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:13

dat zou jammer zijn.

helaas woon je te ver weg om te komen kijken als het toch bijna zeker is dat ze naar belgie gaat.

ik ben blij voor je maar baal zelf wel een beetje...

groetjes afke

Orchidee
Berichten: 40
Geregistreerd: 16-12-01
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:15

waarom is het geen reden om haar te verkopen als nonnie niet op een paard durft??
als ze echt niet durft en ze zou er niet op rijden dan kan indy toch beter naar iemand die het wel durft.
ik vind het wel een reden!
is als je pony geen wedstrijden meer kan lopen een reden om hem of haar te verkopen dan zeg ik dus echt nee.
want dan ben je echt wedstrijd fanaat, das mijn mening!!!

wat voor pony denk je aan nonnie??????

liefs orchidee

IloveKelsey
kelsey loves me

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 23:19

Feit is gewoon dat ik Indy dan geen vertrouwen kan geven, terwijl ze dat natuurlijk nodig heeft...Manda, ik vind je reactie wel kort door de bocht, en bedankt dat je ook mijn mening respecteerd Verdrietig

Ik heb al een pony op het oog, maar twijfel om de foto neer te zetten, omdat alles natuurlijk nog niet zeker is.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 23:21

Fijn dat het gelukt is! Heel veel succes zondag bij de pony! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:17

Tja, ik hoor eigenlijk m`n mond te houden, maar wat er bij mij op kwam: je durft niet op een paard te rijden maar wel op een Lusitano hengst?

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 00:20

Tja, dat is een zeer ervaren paard van ongeveer 1m60. Geen jong onervaren dier van 1,65. Toch wel een verschil lijkt me.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:21

hey! Wel jammer dat Indy weg gaat maar wel beter voor haar... Je bent tenminste wel eerlijk tegen over haar en jou zelf. Enne ik hoop dat het wat word met "onze" Kwijl Timber. (hihi )

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 00:44

Ik vind het een verstandige beslissing. Als je straks met een paard zit waar je eigenlijk niet op durft te rijden, heb je er ook geen lol meer in. En ik denk dat dat toch het belangrijkste is van paarden, dat beiden er lol in hebben.

Zelf ben ik om die reden ook overgegaan op pony's. Ik ben zelf niet zo groot en geen held met rijden, wat moet ik dan met zo'n groot dier dat mij niet eens opmerkt als ik erop zit of er naast loop? Het vertrouwen gaat weg en als je er geen plezier meer in hebt is dat ook niets.
Zelf geef ik niets om wedstrijden rijden en heb ik heel veel plezier met mijn pony's. Dus voor mij ook geen grote paarden meer.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 09:05

Orchidee schreef:

is als je pony geen wedstrijden meer kan lopen een reden om hem of haar te verkopen dan zeg ik dus echt nee.
want dan ben je echt wedstrijd fanaat, das mijn mening!!!



Oke hier voel ik me dus echt heel erg aangesproken bij Verdrietig
Waarschijnlijk rijd je zelf geen wedstrijden?
Ik snap niet waarom je je pony dan niet mag verkopen, maar als je bang bent om erop te gaan wel! Boos!
Mijn pony kon het harde trainen niet meer aan en ik vond er niks aan om 2 keer in de week in de bak en 1 x in de week een buitenritje ofzo te rijden. Ik wilde fanatiek rijden en op wedstrijd.. dan is het veel eerlijker om je pony zijn pensioen te geven en jij zelf weer iets anders te kopen. Voor ons allebei eerlijker! Boos!

Maaruhm, ff ontopic. Nonnie, Heel gaaf! Echt leuk!!
Naar wat voor iets ga je kijken zondag?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 09:38

Inderdaad een hele goede beslissing die je genomen hebt. Je moet jezelf wel veilig voelen op een paard. En ponies zijn harstikke leuk, en schrander vooral die welshjes *LOL* Kan er van meepraten.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:12

Ik hoop dat Indy het daar naar haar zin zal hebben en over een tijdje een goede moeder zal zijn Lachen Enne ik ben ook geen held op (grote) paarden vandaar dat ik liever een D/E pony heb, zoals wel meer mensen...Als je niet op het paard durft wat heb je dan aan het paard? Het kost alleen maar harstikke veel geld en je hebt er na een tijdje waarschijnlijk niet eens plezier meer in!
Dan is Indy beter af bij baasjes die wel op haar durven en haar een leuker afwisselender leven kunnen bieden, terwijl Manon een andere leuke pony datzelfde kan bieden, gewoon omdat ze zich op een pony zekerder voelt. Zijn ze allebei blij toch?

Heel veel succes zondag met kijken naar 'Timber' Party!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:27

Ik ben heel erg blij voor je en ik hoop dat ze het daar goed heeft en je snel een leuke pony vindt.
Dat het je keuze is dat je haar wilt verkopen, is je eigen, daar heeft niemand anders wat mee te maken!!!
Veel succes,

Marije

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 11:51

hihihi ik moet wel heel erg lachen om de reacties van obsession en nonnie over manda's MENING
jullie reageren namelijk net als ik toen der tijd deed en jullie reageerde toen net als manda!!!!! Haha!
erg lachwekkend!
maar goed
mijn mening is ook dat ik het erg jammer vnd dat je haar verkoopt wegens haar schofthoogte.
ik zal verder mijn mond maar houden Lips are sealed

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:05

marloes-joy schreef:

ik zal verder mijn mond maar houden Lips are sealed


Waarom zou je je mond houden? Ben erg benieuwd naar wat jij er dan wel niet van vind. JIJ hoeft namelijk geen geld te betalen voor een paard waar je niets aan hebt. Als Manon nou zo bang is van grote paarden, dan heeft zij toch helemaal niets aan een groot paard? En deze is nog jong ook!! Stel Manon houd Indy, omdat ze toch ontzettend veel van haar houd en tegen wil en dank haar niet weg wil doen...ondertussen zit ze maar met die angst (die ook overslaat op het paard!) dan kan het niet uitblijven dat er straks een ongeluk o.i.d. gebeurt. Angst is namelijk de grootste vijand van mens en paard... Lips are sealed

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:09

het is ergens ook best een beetje begrijpelijk, maar ik lach me alleen rot om antwoorden en meningen van nonnie en obsession tegen manda
dus.....
verder vind ik Indy een super leuk paardje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:10

Jammer dat ze weggaat, maar als je nu al denkt dat ze te groot gaat worden (is) en je dus ook denkt dat je bang van haar gaat worden vind ik het een goede beslissing, ook al zou het niet mijn keuze zijn. Dan kan je nu beter op zoek naar een paardJE dat wel bij je past. Goed dat je haar nu al weg doet, zo kan degene die haar krijgt al goed aan haar wennen en jij vast vooruitkijken naar een anders.
Geen makkelijke keuze denk ik, succes.

:evaw:

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 12:11

Marloes:het interesseert me eigenlijk niet wat jij ervan vindt Schijnheilig
Feit is wel dat ik het er moeilijk genoeg mee heb, en dat ik haar leventje heb gered, maar ach...tuurlijk ben ik aan haar gehecht, en tja het is dus echt niet makkelijk. En om dan zulke reacties te krijgen, nee dank je.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:15

nou nou wat zijn we weer snel op de teentjes getrapt
jij geeft immers ook reactie wanneer ik er nie om vraag dus waaro zou ik dat niet mogen....... Haha! .
ik bedoel er niets mee hoor, ik geloof best dat je het er moeilijk mee hebt, want je hebt haar al een tijd
dus veel sterkte ermee (dat bedoel ik positief hoor)

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:18

Ik snap je angst heel goed. ik heb vorig jaar een groen paard gekocht en heb doodsangsten uitgestaan als ze tekker ging in de bak vanwege bijvoorbeeld een longeerlijntke op haar rug. Ze heeft me de bak doorgesleept etc etc. ik heb toen gezegd dat ze wegging, dat het niet verantwoord was voor mij zo'n paard te hebben. Mijn instructrice en vriend hebben dat niet willen accepteren en vonden dat ik door moest zetten. Uiteindelijk heb ik het vertrouwen gekregen en heb doorgezet. Heb haar zelf ingereden en dat is ongelooflijk goed gegaan. Achteraf ben ik blij dat ik door gezet heb, maar als ik niet gepusht was daartoe had ik het denk ik niet gedaan. Dus ik begrijp je heel goed, maar wilde je ook de andere kant even laten weten. Verder is het jouw beslissing en van niemand anders!

Voorzitster AFM


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:45

Nonnie, een goed besluit denk ik hoor.
Gewoon je hart volgen, en datgene doen wat zowel je paard als jou gelukkig maakt.
Dat betekent dat het paard nu een thuis krijgt waar ze goed tot haar recht komt, en jij een paard krijgt (hopen we) waar je lekker de dingen mee kunt doen die je wilde.
Het moet klikken tussen eigenaar en paard.
Niet alleen wat betreft karakter, maar ook wat beiden in de toekomst willen of kunnen doen.
Veel succes met de koop van een paard Nonnie!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, gillian, petraaken en 48 bezoekers