wat doe jij als je de boswachter tegenkomt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

wat doe jij als je de boswachter tegenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 16:23

ik reed laatst in het bos met lady.
ik zat wat grapjes te maken van als we die boswachter tegenkomen dan geef ik hem een klap voor z'n kop (voor de duidelijkheid: het was een grapje en dat zou ik nooit durven).
ik reed dus op een pad waar ik eigenlijk niert mag komen.
maar we reden daar dus en toen
stopte er ineens een auto en er stapt een man uit.
die man zei: ''kom eens hier'' op een niet al te vriendelijke toon.
ik ga dus al bijna niet alleen het bos in omdat ik dat op de een of andere manier eng vind.
dus ik zag die man en ben keihard weggegalopeerd van schrik.

wat doe jij als je de boswachter tegenkomt op illegale rijplekken?

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:25

De borden hier zijn heel onduidelijk Schijnheilig ('t is echt zo, ze hebben de borden voor 't hele bos weggehaald en alleen die voor die pageplas laten hangen...)

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:26

Ik zeg altijd dat we het niet wiste dat we daar niet mogen rijden
meestal zecht hij zij dan rij maar weer trug en neem een andere weg
ik zeg dan meestal van ja we hebbe zo les en al moeten we weer trug dan komen we telaat en dat is zonde van ons les geld
meestal zecht ze dan oke voor deze ene keer:D

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:28

ik rij nu echt alleen nog maar oop de ruiterpaden.
nee ik mag niet liegen..
ik rij vaak op illegale plekken, maar als ik hem nu weer tegenkom dan krijg ik een bekeuring..
(dat heeft ie vorige keer heel dreigend gezegd...)

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 16:32

oei,
bij ons is het nl echt onduidelijk,
wij hebben een ruiterroute en dan moet je een pad in maar aan het eind van het pad hebben mensen het zomaar hun eigen pad van gemaakt dus daar kun je dan niet langs dus ik ga dan dat pad maar weer terug rijden.
en dan ben ik weer op het kruipad en dan ga ik maar illegaal doen.
ik ben er dan toch.
maar praten met zo'n boswachter die op het begin al onaardig doet.
no thnx.
ik kan dan geen woord uitbrengen. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Mellow op 25-04-04 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:41

TongeR schreef:
maar praten met zo'n boswachter die op het begin al onaardig doet.
nee, de groeten.


Dus die boswachter moet eerst heel lief vragen of je alsjeblieft even wilt komen Verward Jij bent in overtreding, niet hij....

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 16:44

je begrijpt me verkeerd.
hi kwam nogal raar over.
en ik durf al moeilijk in mn eentje te rijden.
dan komt die man eraan en was geschrokken.
tuurlijk weet ik wel dat ik in overtreding ben.
maar je weet niet wat er allemaal kan gebeuren.
en ik weet niet eens of dat wel de boswachter was straks is het een vieze vent.
maar hij zag eruit als een boswachter.
dat zinnetje was wat verkeerd geformuleerd.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:47

hahaha,

kijk maar uit dat je de volgende keer als je weer voor hem weg galoppeerd, dat ie dan niet, in zn tereinwagen achter je aan komt gereden.
hahaha

doe ik volgende keer ook gewoon..

heel hard weg galoperen!!

hahahahahaha

nou bij mij was het ook heel stom, want ik had die pony, naast me lopen en ik zat op de fiets.
Toen ging die vent dus helemaal uit zn dak..
Ik kan toch moeilijk met mn fiets door het ruiterpad gaan fietsen?? Verward

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:47

vriendelijk terug zwaaien Maar ik rijd eigenlijk nooit bewust op illegale plekken. Mocht dat wel het geval zijn... Tja, dan was ik me daar niet van bewust en probeer ik me er wel uit te kletsen. Ik stap dan overigens wel af om rustig met de man te praten. Anders zit je zo "hoog te paard" en da's niet echt bevorderlijk om onder een eventuele bekeuring uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:54

euhmm Slijmen Tong uitsteken

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 16:54

hij kon me niet achterna komen.
hij reed nl. ----> die kant op en ik <---- die kant maar hij reed op de weg naast het bos.
ik wist op dat moment niet wat ik moest doen, was zo geschrokken.
ik praat nl. ook heel moeilijk met vreemden dus er was waarschijnlijk geen woord uitgekomen.
ik rijd soms wel bewust op plekken waar het niet mag.
omdat het bij ons nogal raar in elkaar zit.
dan ben je in dat bos en dan mag je ineens niet meer verder terwijl er wel weer een ruiterpadpaaltje staat.
allemaal heel vaag.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:00

uhmm ik rijd al tijden zonder duinkaart in t duin. En als er een boswachter in zicht is is het weg galopperen en via een andere route naar huis. Mocht ie dan iets aan ons vragen als we te laat zijn om we te gaan zeggen we dat we van een cafe zijn in de buurt dus dat we t niet wisten, of dat we nooit in t duin rijden en dus geen kaart willen kopen en dat we daarom ook niet wisten dat t moest als je toch nooit in t duin rijd. En als t allemaal niet helpt zullen we wel even duidelijk maken dat ze eerst wat meer paden mogen maken: we kunnen twee richtingen uit, naar t strand of naar t bos en dan moet je drie kwartier rijden voordta er echt veel leuke paden komen... of iig al die stronken uit t pad halen, het stelt dus eigenlijk niks voor, niet dat je zegt hier ga ik geld aan uitgeven, aan smalle slingerpaadjes, of een breed heel erg mul stuk duinzand, en twee routes. Daarom hebben we ook geen duinkaart, vinden we hiervoor beetje onzin en tot nu toe zijn we nog niet in de problemen gekomen, en op illegale stukken rijden kan bij ons niet, want die zijn erg eigenlijk niet, of je moet tussen de bomen gaan rijden Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:03

*ahum*
ik knipper met mijn ogen, probeer onschuldig te kijken en zeg heel zielig dat ik verdwaald ben en dat ik nieuw ben in deze buurt en dat de stalhouder gezegd heeft, dat als ik ooit zou verdwalen, dat ik het paard dan lange teugel moet geven, dat hij de weg naar huis wel weet Schijnheilig

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:06

Ik doe alsof me neus bloed,... ''Mag je hier niet komen dan ?? Noooooit geweten !?!'' Nerd

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:08

Haahah *LOL*

Nouja wij mogen dus nergens in het bos komen Scheve mond.Maar ben de eerste keer dat we hem tegen kwamen keihard het bos uit geracet Schijnheilig.
Tot we weer bij de dijk waren en toen liev naar hem gelachen Tong uitsteken

En de andere keer kreeg ik dus een boete dats was wat minder maar toen kon ik niet weg galoperen Verdrietig

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:08

hahaha,
een meisje dat ik ken reed eens weg en die boswachter zei:
wachte even.
en dat meisje zei toen:
sorry dit is een eenpersoonspaard.
sommige dingen hier zijn echt hilarisch Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:10

Als ik de boswachter tegenkom dan zwaai ik even en zwaait hij terug, of als hij stilstaat en ik rij langs dan sta ik ook even stil en maken we een praatje (als ik daar zin in heb, anders groet ik en rij ik lekker door)

Ik heb niks te vrezen want ik rij niet op paden waar dat niet mag. En bovendien zijn het aardige kerels hoor.

Even een nadenkertje voor alle Schijnheiltjes hier die op paden rijden waar het niet toegestaan is: Denk je dat het er beter op gaat worden, of dat men steeds vriendelijker zal reageren op ruiters? Juist door ruiters zoals jullie worden er steeds meer stukken bos en heide afgesloten voor ruiters. Als je ergens niet mag komen, mag je d'r niet komen. Punt.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:11

ik hoorde een keer van iemand dat diegene een boswachter aan zag komen en toen haar paard in harde galop heeft laten wegsprinten, en die boswachter er hard achter aan!! Maar ja ze had wel een duinkaart, ze was m lekker aan t pesten !! En die boswachter natuurlijk denken die heeft geen kaart... Haha!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:17

sonja,
nou dan word het voor mij 50 meter heen en terug en dan maar weer in de bak.
dan maar lekker schijnheil wezen hoor.
hier worden nl. de paden ingejat door mensen die erbij wonen.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:18

Ik rijd niet echt bewust op paden waar het niet mag. Een paar keer gedaan en toen kwam ik dus ook de boswachter tegen, aardige man. Wel standaard in het groen en had hem dus niet gezien (dan schrik je pas als je opeens een stem hoord uit de bosjes!) Hij zei dat hij me eignelijk een bekeuring moest geven, maar omdat ik écht niet wist dat ik daar niet mocht rijden (:o) liet hij me deze keer doorrijden. Ik moest wel omdraaien en beloven dat ik er nooit meer ging rijden Tong uitsteken Was ook niet zo slim trouwens, want dat pad waar ik op reed loopt langs het boswachters huis Haha!
Als ik hem op paden tegenkom waar het wel mag, groet ik hem gewoon. Hij maakt soms ook praatjes, hij heeft ook wel eens gevraagt of ik vond dat de paden goed toegankelijk waren en duidelijk aangegeven.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:20

Ik houd me ook altijd netjes aan de regels en rijd natuurlijk altijd over ruiterpaden. Schijnheilig
Wat ik zal doen als ik een boswachter kom? Ik ga zeker niet stiekum achter een bosje parkeren. Bloos Of er hard vandoor gaan. Schijnheilig

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:25

jij bent dan gewoon foetsie of niet foetsie? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:28

onee

ik doe alsof ik pools ben en op vakantie ben.
*Ya Rozjemtem po polsku! spierradelay!!*
hopen maar dat die man niet toevallig een cursus pools heeft gevolgd Tong uitsteken

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:28

Haha die laaste vind ik goed!! Haha!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:36

niets... ik rijd alleen op ruiterpaden, gelukkig zijn die hier heel veel.