Mijn nicht is weggelopen..... :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Mijn nicht is weggelopen..... :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 20:25

Ik ging vanmiddag de hond van de buren uitlaten dikke lol. Ik kom thuis, duik in de bladen, vertelt mijn moeder dat mijn tante had gebeld. Ze had een beetje rode ogen, dus ik vroeg wat er was. Mijn nicht was gister geloof ik weggelopen. Ze zou naar de hoofdstraat gaan maar ze is naar een stel van 21 gegaan (zij is 16). Daar is ze nu. We verbasen ons er niet echt over, ze kunnen niet eens normaal met elkaar praten.

Met oud en nieuw waren we bij mijn opa en oma en hun ook. Ze heeft 1 keer wat aan de'r vader gevraagt, een echt antwoord kreeg ze niet, en de rest van de avond hebben ze alleen gelukkig nieuw jaar gezegt (tegen elkaar). Ze zit nooit bij haar ouders, alleen boven achter haar computer.
Ze hadden een hond, liepen ze shows mee, kast vol prijzen. Maar ook daar gingen ze niet normaal mee om. Als er visite kwam was dat beessie heel blij knuffelen, bla bla. Kreeg een schop van mijn oom, en moest de bench in. Ze hebben hem niet lang geleden verkocht omdat ie met de vakantie zo lastig was.... Frusty

Mijn ouders zijn er nu naar toe, mijn tante is alleen, mijn oom is aan het kijken in wat voor beurt ze nu woont. Hij heeft aan mijn tante belooft dat ie niet aan zou bellen. Gelukkig weten ze waar ze zit, ze hebben al met er gesproken, ze wil niet naar mijn opa en oma, en andere kenissen. k voel me zo machteloos, ik probeer mezelf op te vrolijken, maar het lukt niet. Ik voel me gewoon poedersuiker. Machteloos, ziek, ik tril.. Zelfs chocola helpt niet. Ik kan niet eens aan eten denken. Ik haat dit gevoel Misselijk
Verdrietig

Wat kan ik nou doen? Ble ik haat dit.......

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:17

Probeer vertrouwen in je nicht te houden, ze zwerft niet ergens rond en ze is niet vermist. Wat dat betreft mogen de ouders zich gelukkig prijzen want zij weten tenminste waar ze is.
Verder kun je het beter van je af zetten, je hebt geen enkele invloed op wat er zal gebeuren of wat er aan vooraf ging.
Sterkte.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:23

Hey, ik ken het maar al te goed (ga niet in details treden). Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Dat wil niet zeggen dat dit ook helemaal goed gaat komen, maar meestal als kinderen ouder worden (17/18 jaar) dan worden ze ook een stuk wijzer, en ontdekken dat hun ouders toch heel veel voor ze doen.
Het is natuurlijk wel duidelijk dat dit sowieso niet helemaal klopt (komt op mij nogal agressief over), maar ik denk wel dat ze ooit weer een beetje normaal met elkaar kunnen praten. Gelukkig zit je er niet tussen, dat is echt een heel groot voordeel. Zorg ook dat je (hoe moeilijk ook) je er niet teveel mee gaat bemoeien en er tussen komt te staan.

Heel veel succes en sterkte enzo! En: na regen komt zonneschijn!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 21:29

thanks, ik hoop dat het allemaal goed komt.

Laui. het is wel zo hoorm zo leven ze, het is idd niet te geloven maar het is zo! Ja je hebt mensen en je hebt mensen..... Verdrietig Frusty

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 12:08

Soms is even afstand nemen wel eens goed. Iedereen kan dan alles even keurig op een rijtje zetten, en vaak is dat even nodig. Gelukkig weten haar ouders waar ze zit. Het is niet zo dat hier alles van een leien dakje gaat, ook hier rommelt het wel eens, maar daar is niks mis mee. Naar elkaar leren luisteren is heel belangrijk, dan voorkom je moeilijkheden. Je moet als ouders dus echt niet de instelling hebben dat je als ouder het alleen maar voor het zeggen hebt. Als ouder moet je ook accepteren dat je eens flink tegengas krijgt daar wordt je minder egoistisch van. Heb zelf 4 kinderen en ze weten dat we van ze houden. Dat is voor hun heel belangrijk en ze weten dat ze met hun problemen bij ons kunnen komen, wij zijn er voor ze, maar zij ook voor ons, en dat is het belangrijkste!!!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 16:32

allemaal bedankt voor de reacties.
Het lijkt erger dan ik dacht, ze is nu dus nog steeds weg. Ze hebben contact gehad via een instantie. Ze wil alleen gaan wonen, er is iets waar je beschermt kan wonen. Maandag zien ze elkaar weer. (het gezin waar ze trouwens zit is een vrouw van 43 en een man van 21, die vrouw heeft al kinderen maar die willen haar niet meer zien, lekker dus).
De politie kan haar zo weghalen maar dan loopt ze misschien weer weg en weten ze niet waar ze is (en misschien gebeurt er dan wel het zelfde als bij Malle Babbe.

Nou ik hoop dat het goed komt en dat ze desnoods bij mijn opa en oma of bij een oom en tante gaat wonen....

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 14:07

Wat naar zeg, heel veel sterkte, ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar het hoeft niet altijd slecht af te lopen. het is wel goed dat ze nu hulp krijgt van die nstantie, die hebben ervaring met dat soort dingen en kunnen haar misschien verder helpen. Heel veel sterkte!!!