boete van de boswachter :|

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

boete van de boswachter :|

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 13:49

Dit is echt de blunder van het jaar..

mn paardje heeft ruim een half jaar geleden der griffelbeetje gebroken die vervolgens operatief verwijderd is op de universiteit in utrecht. De operatie was echt super gegaan enkel het herstel liep heel moeizaam. ze heeft meerdere malen vlinke ontstekingen in de wond gehad, ondanks dat we er echt alles aan dede om deze goed te verzorgen en schoon te houden.

Nu reed k door het bos (De Uithof voor mede stad genoten onderons) en daar mag je enkel met je paard op de ruiterpaden. Deze zijn echt wel super onderhouden hoor, enkel harstikke mul en vol met nog geen 90° bochten.

kortom ik ga daar echt niet rijden met mn friesje.. fietst de boswachter langs, of ik als je blieft toch op het ruiterpad wil.. dus ik leg mn probleem uit.. had die niets mee te maken.. dan zou ik er maar naast meoten gaan lopen.. Verward

Dus ik ben naast het ruiterpad gaan stappen want daar was een strookje gras.. Kom ik hem 3 wegetjes later weer tegen.. Ja en nu krijg je en bekeruing van me, want ik heb je al eerder gewaarschuwd.. Dus ik keek hem vraagend aan.. en vroeg om een bewijs van recht om te mogen bekeuren.. nee dat had die niet,.. dat moets ik hem maar op zn woord geloven..

Ik heb heel beleeft gemeld dat ik hier geen behoefte aan had en wou weg rijden.. toen trok die opeens keihard aan mn teugel!! ik ben link geworden.. heb ik super agresief mn zweep getrokken en het is maar goed geweest dat die los liet want andes had die echt een tik gehad..

na een licht wat verhitte discussie wou die mn gegevens weten, ik wou ze uiteraard niet geven.. Oww dan zou die me van mn paard trekken, haar vervolgens aan een boom binden en mij mee nemen naar kantoor..

WAAR SLAAT DIT OP?

Verward Verdrietig

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:55

Hoe is het afgelopen?? *LOL*
ik vind dit echt nergens op slaan, gelukkig ben ik er hier nog nooity een tegen gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:55

idd waar slaat het op!!

Maar dan wel van jou kant uit.
Sorry maar je gedraagt je schandalig.

Een ruiterpad is er niet voor niets.
je krijgt eerst al een waaaschuwing, maar luisterd niet.
vervolgens wil je nog wegrijden ook.
Natuurlijk pakt die boswachter je pony dan beet.
Hij had eigenlijk meteen je boete hoger moeten maken.
Zie het maar als dat je aangehouden word omdat je door rood fietste, als je dan meteen wegfietst als je aangehouden word, zal de politie man ook niet vrolijker worden.

En of je paard last had van zijn been is niet van toepassing, dan blijf je weg uit het bos als je er niet in kan rijden.

Door mensen als jij worden er hele bossen afgesloten voor ruiters!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:56

Waaaat dit meen je niet!!!! Ik vind het echt absurt!!! Die vent kan wel denken dat ie heel wat is, maar hij moet zich volgens mija ltijd nog kunnen legitimeren hoor!! Ik was er als een idioot vandoor gegaan geloof ik (hebben we wel is gedaan Knipoog)

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:01

runningkawa schreef:
idd waar slaat het op!!

Maar dan wel van jou kant uit.
Sorry maar je gedraagt je schandalig.

Een ruiterpad is er niet voor niets.
je krijgt eerst al een waaaschuwing, maar luisterd niet.
vervolgens wil je nog wegrijden ook.
Natuurlijk pakt die boswachter je pony dan beet.
Hij had eigenlijk meteen je boete hoger moeten maken.
Zie het maar als dat je aangehouden word omdat je door rood fietste, als je dan meteen wegfietst als je aangehouden word, zal de politie man ook niet vrolijker worden.

En of je paard last had van zijn been is niet van toepassing, dan blijf je weg uit het bos als je er niet in kan rijden.

Door mensen als jij worden er hele bossen afgesloten voor ruiters!


Kijk dat je op de ruiterpaden moet rijden oke, daar zijn ze ook voor daar ben ik het met je eens, maar het is toch niet erg als je in plaats van in het zand net het strookje gras ernaast pakt??? Verward En volgens mij kan die man ook niet zomaar een boete uitschrijven maar moet hij zich kunnen legitimeren!
dus ik vind dit een beetje een overdreven reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:08

En elke keer een strookje meer en er komen ruiterpaden van 10 meter breed.
je hoort je gewoon aan de regels te houden, is dat nu zo vreemd, teveel gevraagd?
gaan dreigen met zwepen, is zeker beter als geen legetematie bij hebben?
geweldpleging, staat denk ik een hele boete op.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:20

runningkawa schreef:
En elke keer een strookje meer en er komen ruiterpaden van 10 meter breed.
je hoort je gewoon aan de regels te houden, is dat nu zo vreemd, teveel gevraagd?
gaan dreigen met zwepen, is zeker beter als geen legetematie bij hebben?
geweldpleging, staat denk ik een hele boete op.


Tja, hier ben ik het mee eens. Hoe haal je het in je hoofd om de boswachter met een zweep te bedreigen zeg! Als ik de boswachter was dan had ik je subiet van je paard gesleurd.

Waarom ben je er trouwens niet naast gaan lopen? Dat mocht nl wel van hem.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 14:21

runningkawa"]
idd waar slaat het op!!

Maar dan wel van jou kant uit.
Sorry maar je gedraagt je schandalig.!
[/quote]

ben ik met je eens.. de manier waar ik op reageerde was niet netjes.. maar dat hij heeft die ook zelf uit gelokt.

[quote="runningkawa"]
Een ruiterpad is er niet voor niets.
je krijgt eerst al een waaaschuwing, maar luisterd niet.!
[/quote]

Ik luisterde wel, ben in het gras gaan rijden.. toen ik hem tegen kwam, stapte ik ook in het gras tussen een fietspad en ruiterpad in...

[quote="runningkawa"]
vervolgens wil je nog wegrijden ook.
Natuurlijk pakt die boswachter je pony dan beet.
Hij had eigenlijk meteen je boete hoger moeten maken.
Zie het maar als dat je aangehouden word omdat je door rood fietste, als je dan meteen wegfietst als je aangehouden word, zal de politie man ook niet vrolijker worden.
[/quote]

tuurlijk rij ik verder.. Als iemand naar me toe komt, eej ik ga je een boete geven omdat je door rood fiets.. dan neem ik dat niet serieus tenzei die persoon kan aantonen dat die daarvoro bevoegt is.. dat kon hij niet. die man had niet eens een bonneboekje,, hij pakte een of andere oud en vervrommeld klad blaadje erbij...

en nee.. ik vind het niet natuurlijk dat die mn paard beetpakt. Het is mijn beessie en niemand maar dan ook niemand heeft het recht om haar pijn te doen!

[quote="runningkawa"]
En of je paard last had van zijn been is niet van toepassing, dan blijf je weg uit het bos als je er niet in kan rijden.
[/quote]

Ik kan wel in het bos rijden, want er zijn meer dan genoeg stukken waar je gewoon in het gras kan rijden, ik zal niemand hindere of in gevaar brengen enkel de ruiterpaden zijn niet goed voor der been.. Maar waar moet ik dan heen.. in de bak is ook niet goed voor der.. ik ga niet als het 20 graden is 3 kwartier hardlopen met mn paard aan de hand, bovendien hou ik der dan niet eens dus is dat veel gevaarlijker.

[quote="runningkawa schreef:
Door mensen als jij worden er hele bossen afgesloten voor ruiters!


En het bos zal echt niet worden afgesloten omdat ik naast een fietspas rij hoor.. bossen worden afgesloten voor ruiters als ze de boel verrot laten trappen door die beesten als ze overal maar blindelings over en door heen crossen.. niet echt vergelijkbaar in mijn ogen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 14:27

ellenlouise"]
[quote="runningkawa schreef:
En elke keer een strookje meer en er komen ruiterpaden van 10 meter breed.
je hoort je gewoon aan de regels te houden, is dat nu zo vreemd, teveel gevraagd?
gaan dreigen met zwepen, is zeker beter als geen legetematie bij hebben?
geweldpleging, staat denk ik een hele boete op.


Tja, hier ben ik het mee eens. Hoe haal je het in je hoofd om de boswachter met een zweep te bedreigen zeg! Als ik de boswachter was dan had ik je subiet van je paard gesleurd.

Waarom ben je er trouwens niet naast gaan lopen? Dat mocht nl wel van hem.
[/quote]

dat ik mn zweep trok was idd niet echt een doordachte reactie en dat geef ik ook eerlijk toe.. was puur uit nijd en gewenning omdat ik op het strand ook altijd honden weg sla als ze in er staat hangt.. hij liet wel los en paarten teminste op een normale manier verder. Hij had ook gewoon beleeft kunnen vragen of ik zou willen blijven staan.. daar is die namelijk wel bevoegt toe!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:16

Ik vind dat jullie allebei nogal fel gereageerd hebben.
Hij was onduidelijk, want je mocht er naast lopen, maar hij bedoelde vast dat je toch op het ruiterpad moest blijven.
Daarbij mag hij uiteraard niet je paard vast pakken, maar jij mag natuurlijk niet dreigen.
Je had overigens het volste recht om te vragen naar zijn bewijs om te bekeuren. Voor hetzelfde geld was het een oplichter. De politie moet dit ook gewoon doen.
Jammer dat het zo uit de hand liep, maar nou heb je dus lekker toch geen bekeuring Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:18

Nou ik zou het ook niet pikken als ie mijn paard aan de teugel gaat zitten trekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:06

de ruiterpaden hier vind ik ook maar niks..
liza redt mij altijd van de boswachter. ze gaat heel lief met haar neus aan zijn trui lopen friemelen en dan kan hij het niet laten te zeggen: "nouja vooruit dan maar" Tong uitsteken

Ik zou het idd ook niet pikken als een boswachter mijn paard aan één teugel greep. Ik weet niet hoe hard dit ging, maar het is natuurlijk nogal pijnlijk voor je paard.. Maar een grote bek geven doe k ook weer niet..!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:08

Amen Runningkawa!!