Een droom komt uit, ons nieuwe huis :)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Een droom komt uit, ons nieuwe huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 06:18

Ik moet er ineens best wel eens aan denken. Sommige onder jullie weten het nog wel. Oktober 2002 was het geloof ik dat ik dacht dat mijn wereld ineenstortte omdat mijn toenmalige vriend een eind aan de relatie maakte. Dat ik er binnen twee weken achter zou komen dat ik zielsgelukkig moest zijn dat ik van hem af was dat wist ik toen nog niet. Geestelijk totaal op en absoluut geen vertrouwen in de toekomst.

Toen was er die date, weten jullie nog wel? Die dag heb ik jullie geloof ik iets te lang in spanning laten zitten Haha!. Ik moest nog van alles uitvogelen daarna want ik wilde beslist niet dat EJ een 'get over guy' zou worden. Ik ga mensen niet bewust pijn doen.

Inmiddels zijn we nu anderhalf jaar bij elkaar. Het is best snel gegaan. We wonen nu een klein jaartje samen, eerst een paar maanden op een klein kamertje en later een paar maanden gewoon in dit huis. Je kunt wel zeggen dat we in ieder geval doorstaan hebben op elkaars lip te zitten. Wat een leuke momenten hebben we gehad daardoor Haha!.

Maar, vanaf het begin riepen we beiden dat we ooit de paarden bij huis wilden hebben. Dit voorjaar zijn we daarna gaan kijken. Het leek erg voorspoedig te gaan. Van bouwval tot keurig huis hebben we gezien Haha!. We wisten dat met ons budget we niet een 'af' huis zouden vinden.... dachten we. Het bleek ons gegund want een huis, zeer aantrekkelijk geprijsd, bleek binnen ons bereik te liggen.

Toen kwam er een hevige tegenslag. Een waarvan we dachten dat we het huis maar uit ons hoofd moesten zetten. Dachten.... want een paar dagen geleden ging alles ineens heel snel. De tegenslag moeten we nog even wegwerken wat betekent dat we nog even op een houtje moeten bijten Haha!. Echt flink zuunig aan doen dus. Even geen luxe dingen en besparen waar we besparen kunnen. MAAR..... het huis bleek ons toch gegund. We hebben donderdag de overeenkomst getekend en 1 juli passeert de akte. Wij hebben ons boerderijtje.

Even heb ik echt gedacht dat het niet meer goed zou komen, dat het niet op zou houden met tegenslagen. Maar het lijkt allemaal goed te gaan komen.

Hier de foto's van ons nieuwe stekje later dit jaar Lachen

Afbeelding
Het huis :iheartu:

Afbeelding
de schuur. Vanaf de deur aan de linkerkant tot het linkereinde wordt een grote ruimte die ook als stal ingedeeld kan worden. Hier willen we ons toekomstige veulie fokken Lachen. In de tussentijd kan het dienen als opslag of als logeerstal. In ieder geval komt er een mooie staldeur in en aan de zijkant twee ramen.

De garage blijft voorlopig garage waarin we hooi/zaagsel/voer zullen opslaan. De deur aan de rechterkant biedt toegang tot de werkkamer. Gereedschap/wasmachine etc etc.

Afbeelding
de aanrijroute. Met recht van overpad.

Afbeelding
de uitrijroute Haha!

Afbeelding
het weiland voor. Deze zullen we met enige regelmaat ook als bak gebruiken. Mocht blijken dat dat op gras niet handig blijkt te zijn dan zal het ooit wel een echte bak worden. Voorlopig dient ie als weiland en bak.

Afbeelding
de weilanden aan de zijkant.

Afbeelding
de uitrijroute naar achter toe. Alles aan de rechterkant is van ons.

Afbeelding
de voortuin en weer het weiland voor. In de voortuin wil ik een partij bloeiende planten/struiken/boompjes aanbrengen en er komt een vijver (wil EJR Haha! )

Afbeelding
de woonkamer. Wij willen heel graag laminaat in de woonkamer en overige delen.

Afbeelding
de keuken. Simpel maar netjes. Doen we voorlopig even niets aan. We moeten er wel een Truus bij kopen want zelf afwassen, neeeeh, dat wordt niets Haha!

Afbeelding
de keuken met de deur naar dekelder. De kelder vind ik nog het meest geweldige in het hele huis Haha!. Gewoon een echte provisiekelder.

Afbeelding
de slaapkamer. Die moet even van het hout ontdaan worden en behangen. Verder komt hier ook laminaat op de vloer. Het raam biedt uitzicht naar de zijkant van de tuin en een prachtig klein terrasje. Ooit hoop ik hier een mooie openslaande deur te hebben.

Afbeelding
de badkamer. Als je de muur doorbreekt naar de linkerkant (daar waar de douchekop hangt) dan kom je in een tweede slaapkamer. Die willen we erbij betrekken. En hier komt dan ook meteen onze enige luxe. Een bubblebad en een stoomcabine. Mits dat tot de mogelijkheden behoort hoor. Want het moet wel luxe maar niet te duur Haha!. En even gestruind, het behoort wel tot de mogelijkheden. De muur die je direct links op de foto ziet, daarachter zit het toilet. Dat laten we zo. Wil wel ooit een ander toilet erin en zo'n muurtje dat een beetje naar voren komt zodat je er nog leuke dingen op kunt zetten.

Afbeelding
Het achtererf. De kas is gedoneerd aan mijn collega. De hond krijgen we er gratis bij want anders moet ie naar het asiel. Nou moet je net tegen mensen als ons zeggen :S. Alleen gaat het hok weg en krijgt hij een halsband om met een kastje en komt er een draad overal omheen zodat hij er niet uitkan. De blokhut gaat naar de voortuin waar we er een voliere aanbouwen zodat onze kietjes ook een paradijsje hebben Lachen. Dan komen hier haaks op de schuur de stallen. 2 buitenstallen en een wasplaats. De stallen worden 4 x 4 en de wasplaats ook. Dan komt er ook een deur achter zodat we twee uitlooppaddocks kunnen realiseren. Altijd lekker als je werkt en de paarden kunnen zelf naar binnen. Alles achter die boom die je ziet is ook nog van ons.

Afbeelding
de weilanden zijkant en het weiland voor.

Afbeelding
nog een keer het achtererf. Dit keer met hond Haha!

Hier nog wat meer foto's die we zelf gemaakt hebben. Zonder commentaar want het zijn er nogal wat Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alles moet natuurlijk in fases gebeuren maar in principe hoeven we er weinig aan te doen omdat het altijd keurig onderhouden is.

Ik geloof dat ik gelukkig ben Haha!. Maar ik denk ook dat ik droom Haha! Dit huis is overigens flink onder de waarde verkocht Haha!. Is het ons dan voorbestemd of niet?

'Paint' it 'Black'



Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 06:45

Het is wel duidelijk dat je behoorlijk enthousiast bent Haha!
Heel erg gefeliciteerd met je huis en jullie samen er héél veel plezier mee!
Het is natuurlijk heerlijk, paarden bij huis... Ik zou het niet anders willen Haha!
Nogmaals gefeliciteerd en heel veel plezier en succes met het huis!!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

luxx

Berichten: 3503
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:00

WAUW!!!
van harte gefeliciteerd!
ziet er heerlijk uit, daar zullen jullie vast heel gelukkig zijn.
denk dat vrijwel alle bokkers met je zouden willen ruilen meid....

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:37

Gefeliciteerd! Ik ben wel heel benieuwd waar het ongeveer is, en hoeveel grond erbij zit.
Heel veel plezier daar, maar dat gaat vast wel lukken!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:40

Cool huis zeg! Super groot weiland..Ohnee.als die topics over nieuwe huizzen maken me jaloers Bloos. Maar iig heel veel pelzier daaro. Lekker met je paardjes aan huis..En neej, het waren niet teveel fotos hoor Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:44

Wauw hee, wat een mooi huis! En wat een ruimte eromheen!

Veel geluk alvast in jullie nieuwe stekkie OK dan! !!

Toos paardloos

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 07:50

Fasel schreef:
We moeten er wel een Truus bij kopen want zelf afwassen, neeeeh, dat wordt niets Haha!


whahahaha ik pies in mijn broek van het lachen *LOL* Haha! Haha! Ik zal Truus maar niet vertellen dat ze hier heel af en toe voorbij komt op bokt Knipoog Haha!

Jullie nieuwe huis ziet er echt heel erg leuk uit, ik hoop dat jullie daar heel gelukkig zullen worden met de beestenboel!!!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 07:53

Haha! Die arme Truus Haha!

Laui, het geheel beslaat 1 hectare. Nou ja, 9945 Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 07:54

O ja, en het is in het dorpje Steenwijksmoer in de gemeente Coevorden Haha!

'Paint' it 'Black'

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:03

daar moet echt een paard bij staan
Ziet er hartstikke leuk uit!!! Party!! Veel plezier!!!!

:){

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:21

Wat gaaf zeg!!
Krijg je die vrouw in het gestreepte shirtje er ook gratis bij? Schijnheilig
Grapje Bloos
Ik ben benieuwd hoe de stallen eruit gaan zien!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:45

Zoooooooo helemaal top zeg.
Dat ziet er erg goed uit !!
Heel veel succes en een paar maanden op een houtje moet kunnen als je dit in het vooruitzicht hebt.

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:45

Echt mooi ook lekker veel land.

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:47

O wow zeg.......wat fantastisch.....
Ziet er echt heeeeeel gaaf uit, ik kan me voorstellen dat je denkt dat je droomt....
Heel veel geluk samen in jullie nieuwe huis.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:53

wat gaaaaaaaaaaaf! echt heel erg mooi en je woont er lekker rustig zo te zien!!! *jaloers* ik verhuis van een groot huis+paarden aan huis naar een hoekhuisje in een woonwijk.... Scheve mond maar ja mn vriend en ik beginnen net met samenwonen, mn ouders zijn in een flatje begonnen en dat is helemaal goedgekomen
en mn ouders blijven gewoon hier wonen dus wie weet dat ik hier weer ga wonen zodra zij naar een bejaardentehuis gaan(ze zijn pas eind 40 maargoed Knipoog )

wel super dat jullie de hond erbij nemen trouwens OK dan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 08:59

Dank jullie wel Lachen.

Dat op een houtje bijten komt wel goed. Inderdaad met dit in het vooruitzicht.

Wij zijn ook begonnen op een hoekhuis. Dit huis heeft mijn broer gekocht. Die zit morgen bij de notaris en dan kunnen we denk ik volgene week tekenen.

Ja die hond, anders moest het dier een spuitje. Die mevrouw was helemaal gelukkig dat de hond een goede plek kreeg. Een gezond levend wezen maak je in mijn ogen niet dood.

'Paint' it 'Black'

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:01

Hardstikke gefeliciteerd Fasel!! OK dan! Ziet er echt super uit.
Geen twijfel mogelijk dat jullie het hier ontzettend naar jullie zin gaan krijgen Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:04

tjee Fasel wat een paradijs zeg!

daar droom ik m'n leven lang al van Dromen maar ik zit nog steeds op een 2-kamerflat in een gribusbuurt Scheve mond

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:09

Jeetje, doe mij ook zo'n huisje Wow! Echt super! Lekker de paardjes aan huis en een stuk grond erbij! Heel veel plezier en geluk in jullie nieuwe huis, mar dat gaat wel lukken als ik die foto's zo zie.

Gamble

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 09:36

Wow!! Na regen komt zonneschijn, dat zie je maar weer!! OK dan!
Heel veel geluk daar!!

(zal ik mijn adres achterlaten voor het geval jullie het ooit voor een schappelijk prijsje wilen verkopen? Schijnheilig Tong uitsteken )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:09

Gaaf huis zeg, lekker groot!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:17

JEUJ......... gaaf zeg, kimmie is jalours Haha! Haha!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:24

Dat ziet er geweldig uit wat zullen jullie het naar je zin krijgen OK dan! ....
Ik heb trouwens een dikke rode(jeweetwel) kater bij mijn huis gekregen...wilde ze ook naar het asiel brengen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:27

Wauw Fasel, ziet er echt fantastisch uit! Ik hoop dat ik later ook aan zoiets geraak Knipoog.
Veel succes met het op het houtje bijten Knipoog.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:31

Wow ik keek mn ogen uit bij het zien van de fotos. Je hebt echt alles gefotografeerd he? zelfs de wc.... Haha! Echt supergaaf voor je