Kompas Mariska flikt het weer ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Kompas Mariska flikt het weer ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 21:42

Half drie vanmiddag.... Maris leek klaar om te veulenen maar .... ik moest om half vier op een bruiloft zijn. Tja.. wat doe je dan, feest moet maar even wachten niet ? Ze lag lekker buiten in het zonnetje te baren. (dacht ik). Wacht, wacht, wacht ... 5 uur ... en mevrouw staat weer vrolijk te grazen. Toch maar naar het 25-jarig huwelijk van de buren en kon gelijk aanschuiven aan het diner. Zat me helemaal niet lekker Lachen niemand thuis (zal je net zien) dus om half 8 maar even terug naar huis geraced. Gelukkig was het maar een paar kilometer en ja hoor ............ Haha! Haha!

Lageveld Majrim kon al staan !! Een prachtig muisgrijs merrieveulen, dus waarschijnlijk de eerste zwarte op stal Lageveld. Alles goedgegaan gelukkig, maar wel het zoveelste veulen geboren waar ik weer net niet bij was, ik geloof nummer 27 of zo Lachen
En maar lekker onschuldig kijken he die merrie... zo van ... waar was je nou Schijnheilig
Ben nog even teruggeweest naar de bruiloft maar me toen toch maar verontschuldigd bij het bruidspaar. Ik kon het niet meer harden daar Haha! ... alhoewel... ik ben zelfs de bruid vergeten schiet me opeens te binnen. Moet ik maandag dan maar goed maken.. gaan we de boog afbreken en zie ik ze weer.

Heb al een paar foto's gemaakt maar die moet Mirjam straks maar even plaatsen, die is daar wat handiger in.
Hoe dan ook... die ouwe (22 jaar) had me weer mooi tuk Lachen


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:44

Nou laat de foto's zien, leuk verhaal ook nog

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38575
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:46

Hahaha prachtig verhaal!! Gelukkig is alles goed gegaan en een merrietje! Super!! Kan niet wachten op de fotos, zal een mooi gezicht zijn een Schimmel merrie met een zwart veulen!

Ben je een Bokker of een Jokker....


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:05

Wat een krengen zijn het, die aanstaande moeders!! Ze foppen je waar je bij staat. Schijnheilig
Gefeliciteerd!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:21

Wauw leuk zeg; gefeliciteerd met Majrim!
En ja zo zie je het altijd weer met die merries... Nooit iets op het gewenste moment he! Haha!
En ja, ik ben benieuwd naar de foto's !!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 22:48

Ok, here goes....

Afbeelding
He, zo ziet de fotograaf er dus uit

Afbeelding
En wat is dit voor eng beest ? er hoort toch iets onder te hangen ?

Afbeelding
He, dat liep er een uur geleden nog niet!

Afbeelding
Ma wil natuurlijk wel meteen de stokmaat weten

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:02

Wat een scheetje zeg!
Lijkt inderdaad aardig op een zwarte!
Weinig aftekeningen trouwens (of zie ik die donkere hoefjes verkeerd?), wie is de trotse vader?
Heel veel plezier ermee in ieder geval !!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:10

Nu even mijn verhaal....

Al een week lang hebben Bertus en ik geroepen dat het veulen op zaterdag geboren zou worden als we allebei weg zouden zijn. Ik had een verjaardagsfeest van mijn opa en Bertus dus een bruiloft.
Toen ik onder de douche vandaan kwam, riep Bertus me dat Maris aan het bevallen was. Ik liep naar buiten en net op dat moment kwam mijn moeder eraan rijden. Tja...de merrie weer in de benen om lekker verder te grazen Scheve mond
Na een paar uur werd ik door Bertus gebeld...er stond een veulen in de tuin. Mijn voorspelling was een bruin hengstveulen, maar 10 jaar na de geboorte van het eerste veulen van Stal Lageveld (Dream Team Twilight) is DE droom van Bertus en mij geboren....een zwart merrieveulen.
Een veulen dat ook een speciaal veulen is voor mij, want het veulen is naar mij vernoemd! Gisteren kwam ik op het idee om mijn naam (Mirjam) om te draaien....in eerste instantie alleen als het veulen op mijn verjaardag (30-04) geboren zou worden.
Bertus heeft dus blijkbaar besloten om dit speciale veulen toch naar mij te vernoemen! Lachen
Op de foto's zal het veulen +/- 1 uur oud zijn, hopelijk groeit ze uit tot een mooie, zwarte merrie.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:12

Buster schreef:
Wat een scheetje zeg!
Lijkt inderdaad aardig op een zwarte!
Weinig aftekeningen trouwens (of zie ik die donkere hoefjes verkeerd?), wie is de trotse vader?
Heel veel plezier ermee in ieder geval !!!


De trotse vader is Nachtegaal's Parador. En de enige aftekeningen die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn een kol en een sneb, maar ja...de aftekeningen op de benen blijven meestal nog even een verassing! Knipoog

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:20

Hartstikke leuk ja; dat ie naar jou vernoemd is Mirjam! Majrim is ook een prachtige naam!
Wel apart toch dat ie zo zwart is, met weinig wit dus... Een echte Black Beauty imitatie!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:25

Tja...wat is raar ? Petra (moeder van Parador) was ook een zwarte merrie, we wisten alleen niet of het in combinatie met Maris ook zou lukken...wel dus! Haha!
En die aftekeningen, ze kwamen me zo bekend voor....Lageveld Trysor of Try (beide schimmels van Tarina) had dezelfde aftekeningen!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:53

Ow, ja, dat wist ik niet...
Bij Parador denk ik aan best veel wit, en een Tomcat ook; haha, vandaar eigenlijk!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 00:15

Buster schreef:
Hartstikke leuk ja; dat ie naar jou vernoemd is Mirjam! Majrim is ook een prachtige naam!
Wel apart toch dat ie zo zwart is, met weinig wit dus... Een echte Black Beauty imitatie!


De aftekeningen vererven onafhankelijk van de kleur. Het "vele" wit van parador (optisch) heeft ook, en niet in de laatste plaats, met de sabino faktor te maken.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:17

haha ze blijven je verassen hé? Mag ik de foto's gebruiken voor mijn site???

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 00:24

Ja hoor... ga je gang ... we gaan zelf morgen toch veel mooiere maken Haha! Haha!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:45

Wat een snoepie!
En leuk dat het een zwarte is
Of wordt... Die van ons begint nu rond de ogen al zwart te worden maar is verder ook nog muisgrijs Lachen

Sneaky merrie hoor, maar dat is ook welshkarakter Clown

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:11

Die merrie's ook altijd!!! Ik weet het nog goed vorig jaar. Ik was nota bene een volle week bij jullie en elke dag hadden we zoiets van vanacht gaat het gebeuren. Maar nee hoor!!! Ik ga zondagavond weg en wat vindt Bertus maandagochtend in de stal............inderdaad! een veulen. Maarre ik heb bijna vakantie dus jullie gaan niet aan mij ontkomen Knipoog.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:36

Wow, die is kjoet!!! En ook erg leuk dat ze naar je vernoemd is, het lijkt wel echt Welsh, die naam! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:56

Lageveld Majrim 1 dag oud. Ze ziet er al heel anders uit, maar wel even kjoet! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:19

Wow; die zijn ook weer prachtig zeg!
Echt een geweldig veulen !!!

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:02

Wat een schattig koppie heeft ze Lovers !
Leuk dat jullie wens (een zwart veulen) uit is gekomen, gefeliciteerd Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 17:28

We (Mirjam en ik) zijn er ook hadstikke blij mee. Mocht dit het laaste veulen zijn van Maris dan is het wel een geweldig afscheidskado'tje maar dat hopen we natuurlijk niet Lachen

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:04

Wat een schatje!!!! Mag ik volgende week komen bewonderen?? Knipoog.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:06

Wat een plaatje van een veulen!!! Lovers Enne...ik durf het bijna niet te zeggen... maar ik heb dus altijd gedacht dat Westernfreak een man was... Bloos! Vraag me niet waarom, maar in die waan verkeerde ik tot vandaag... Haha!

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:15

vikki schreef:
Wat een plaatje van een veulen!!! Lovers Enne...ik durf het bijna niet te zeggen... maar ik heb dus altijd gedacht dat Westernfreak een man was... Bloos! Vraag me niet waarom, maar in die waan verkeerde ik tot vandaag... Haha!

Wat zo'n veulentje al niet verheldert Knipoog. Maarre ik vind hem wel leuk *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers