Vriendjes die betalen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Vriendjes die betalen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 18:23

Mijn hele lieve vriend ( Haha! ) wil dus altijd alles voor mij betalen. Als we uitgaan betaalt hij de entree, zelfs mn jas ophangen mag ik niet zelf betalen, hij haalt drinken. Ook als we naar de bios gaan, of uit eten, zelfs de sauna, meneer wil alles betalen. Als ik wil betalen wordt hij zelfs soort boos, voelt hij zich beledigd. Ok, het is best makkelijk, maar ik verdien ook geld en kan ook echt wel een keer meebetalen *LOL* !
Zijn standpunt is dat het heel normaal is (hij werkt, ik zit op school+bijbaantje, hij doet het altijd al zo en al zn vrienden ook, 90% van de jongens betaalt ook voor hun vriendin)... Pas in het Drunens Ruiterhuis was hij ook al soort beledigd dat ik zijn pinpas weigerde en die van mezelf pakte, omdat hij in de auto al had gezegd dat hij zou betalen! Zit het nou alleen in die vriendengroep (de jongens leggen geld in het potje voor munten, meiden drinken mee) of heeft ie gelijk en komt het veel vaker voor? Natuurlijk is het lekker makkelijk, maar ik voel me er soms ook echt banketstaaf bij....


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:29

Jep, ik ken 't. 't schijnt zeer belangrijk te zijn om voor je vriendin te betalen Verward Nou ja, dan moet 't maar he...

En dan koop je af en toe maar wat leuks voor 'm om heb bespaarde geld uit te geven Knipoog

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 18:32

Tomaatje schreef:
En dan koop je af en toe maar wat leuks voor 'm om heb bespaarde geld uit te geven Knipoog


OK dan! , jij snapt het! Maar dan moet ik het niet in mn hoofd halen om zoiets erbij te zeggen, want dan hoeft ie het niet meer... Zo heeft hij al menig cadeautje gehad!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:33

Ik ken het ook, gelukkig is het bij ons tegenwoordig toch "gezamelijk geld" dus ik laat hem maar Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:48

Euuh gelukkig heb ik een vriendje die ook mij laat betalen! Tong uitsteken Ik profiteer niet graag van andere mensen dus ook niet van mijn vriend! Lachen

Rytje
Berichten: 583
Geregistreerd: 30-06-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 19:35

ja lijkt me super irritant, volgens mij ga je je er helemaal schuldig van voelen Verward .

Life go's on

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:20

wat rytje zegt lijkt mij ook ja. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal natuurlijk prachtig, maar op den duur lijkt het me benauwend en ik zou me idd erg schuldig voelen..

Mssn kan je eens zeggen wat je voelt en mssn eens afspreken dat jij ook graag af en toe eens iets betaald, omdat je je er niet lekker bij voelt.

Onderschriftloos :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:55

Ik vind dat tegenwoordig alles teveel afgemeten en uitgerekend wordt.
Hij betaald dit voor mij, dus moet ik dat ook voor hem betalen.
Laat hem gewoon zijn gang gaan als hij zich daar prettiger bij voelt. Blijkbaar ziet hij jou zo graag, dat hij met liefde voor jou betaalt.
Bedank hem een keer extra en vertel dat je het fijn vind dat hij jou vriendje is.
Daar is hij misschien wel gelukkiger mee dan een drankje dat je hem persé wilt geven.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:58

Waar halen jullie die mannen vandaan? Haha!
Dat heb ik echt nog niet meegemaakt. Meestal moest ik gewoon de helft betalen van wat we doen en dat vind ik ook heel normaal! Anders ga ik me snel ongemakkelijk voelen Haha!

Maar ooit heb ik een vriend gehad die er eigenlijk vanuit ging dat ik betaalde. En dat zei hij dan ook tegen zijn vrienden:"zij betaald wel voor me". Verward Boos!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:04

Marreke schreef:
Ik vind dat tegenwoordig alles teveel afgemeten en uitgerekend wordt.
Hij betaald dit voor mij, dus moet ik dat ook voor hem betalen.
Laat hem gewoon zijn gang gaan als hij zich daar prettiger bij voelt. Blijkbaar ziet hij jou zo graag, dat hij met liefde voor jou betaalt.
Bedank hem een keer extra en vertel dat je het fijn vind dat hij jou vriendje is.
Daar is hij misschien wel gelukkiger mee dan een drankje dat je hem persé wilt geven.

Het gaat om het feit dat de dame in kwestie zich er misschien wel helemaal niet lekker bij voelt. En dat is toch waar het in een relatie omdraait, dat je je beide prettig voelt. Dus niet de man wel, omdat hij dit nou eenmaal graag wil en de vrouw dan maar niet.
En het ging er ook niet om dat er werd gedacht: hij betaalt dit, dus moet ik dat betalen. Het lijkt mij meer gaan om de gelijkheid in deze relatie. En ik kan me heel erg goed voorstellen dat ze zich daar niet prettig bij voelt..

Ken je die meisjes die zonder een cent op zak naar een kroeg gaan? Die profiteren van de jongens in de kroeg en voelen zich daar goed bij, maar niet iedereen steekt zo in elkaar! Gelukkig niet!

Onderschriftloos :Y)

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:21

Ik ken het ook hoor, heb ook zo'n lieve vriend. Ik heb zoiets al zou het nou uitgaan, niet dat dat eraan moet denken of dat het zou gebeuren, dat zou hij mij weer kunnen verwijten dat hij altijd alles voor mij betaald heeft. Ik voel me er ook niet op me gemak bij maar hij staat idd ook raar te kijken als ik een x kaartjes voor de bios wil betalen enzo.

arabieren: de beste paardjes die er zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:35

SuperSmurf schreef:
Het gaat om het feit dat de dame in kwestie zich er misschien wel helemaal niet lekker bij voelt. En dat is toch waar het in een relatie omdraait, dat je je beide prettig voelt. Dus niet de man wel, omdat hij dit nou eenmaal graag wil en de vrouw dan maar niet.


Natuurlijk moet je je binnen een relatie allebei prettig voelen, maar zou het niet mogelijk zijn er gewoon van te genieten dat iemand graag iets voor je betaalt?
Ik snap niet helemaal waarom je je daar schuldig over zou moeten voelen.
Een duur kado als een armband of ring wordt meestal zeer op prijs gesteld, maar een paar drankjes kan dan opeens niet Verward

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:54

Maar Marreke, als dat nou altijd het geval is. Dat je echt nooit IETS mag betalen, dan kan ik me wel een beetje schuldig gaan voelen terwijl hij zegt dat ie het niet erg vind. Maar het kan zijn dat jij het heel normaal vind maar dat is ieder zijn mening. Ik voel mezelf dan echt zo'n profiteur, en DAAR voel ik me niet prettig bij.

arabieren: de beste paardjes die er zijn

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:59

Antoinette schreef:
Waar halen jullie die mannen vandaan? Haha!


Idd.. Scheve mond Doe mij ook zo'n man!
Mijn ex koopt nog wel allerlei dingen voor mij, maar ik neem aan dat dat in de categorie 'omkopen' valt?

זכור

pmarena

Berichten: 47930
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:07

Ik heb dat ook hoor , dat ik het een beetje betuttelend / kleinerend vind...
ook al weet ik heel goed dat het absoluut niet zo bedoelt is , maar toch geeft het me een onprettig gevoel....alsof ik niet voor "vol" aangezien wordt ofzo Verward

Alsof je zo afhankelijk van hem bent...Scheve mond

Ik kijk het eerst even aan , laat wel merken dat ik het gebaar op prijs stel , maar toch ook graag af en toe de knip trek Tong uitsteken

Als dat niet "toegestaan" wordt dan zorg ik gewoon dat ik sneller ben of degene die het geld aan moet pakken , ZEER resoluut laat merken dat IK betaal *LOL*

Desnoods zou ik nog heel lief vragen of ik even zijn portemonnee mocht zien , hem aanpakken en dan snel diep wegstoppen ergens in m'n binnenzak , met de woorden : zo , die krijg je aan het eind van de avond wel terug , nu betaal IK Haha!

Anders ben ik ook wel zo dat ik er voor zorg dat dat geld wel op een andere manier bij hem terugkomt , bvb. door dingetjes voor hem te kopen , wat lekkers hier en daar of een shirt ofzo...ik verwen wel terug

Ik zal het niet tot op de euro uit gaan rekenen , maar wil me wel prettig en "gelijkwaardig" voelen zeg maar.

Ik hoef niet het tere poppetje te zijn waarvoor alles betaald hoeft te worden...blegh !

Maar zo af en toe eens een avondje alles laten betalen , daar kun je gerust van genieten. Als maar duidelijk is dat hij niet altijd hoeft te betalen Lachen

Inderdaad ook nog eens om eventueel achteraf niet het verwijt te krijgen dat hij altijd betaald heeft Scheve mond

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:39

Ja ik heb er toevallig 2 gehad die ook zeer beledigd waren als ik betaal waarschijnlijk omdat ze niet gezien willen worden dat de vriendin betaalt.

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:48

Marreke"]
[quote="SuperSmurf schreef:
Het gaat om het feit dat de dame in kwestie zich er misschien wel helemaal niet lekker bij voelt. En dat is toch waar het in een relatie omdraait, dat je je beide prettig voelt. Dus niet de man wel, omdat hij dit nou eenmaal graag wil en de vrouw dan maar niet.


Natuurlijk moet je je binnen een relatie allebei prettig voelen, maar zou het niet mogelijk zijn er gewoon van te genieten dat iemand graag iets voor je betaalt?
Ik snap niet helemaal waarom je je daar schuldig over zou moeten voelen.
Een duur kado als een armband of ring wordt meestal zeer op prijs gesteld, maar een paar drankjes kan dan opeens niet Verward
[/quote]

Er is wel een verschil tussen of iemand iets voor je betaalt, ofdat die iemand je gewoon nooit de kans geeft om zelf wat te betalen.
Ik heb ook zo'n vriend gehad (heel eventjes maar Knipoog ) en ik voelde me er absoluut niet goed bij.
Mij geeft het zo'n gevoel van: jij bent van mij, dus ik betaal ook alles voor jou.
En sorry, maar nee dank je, daar moet ik niets van weten.
Ik wil graag zelfstandig zijn en niet op het dak van iemand anders leven, zelfs al weet ik dat die het allemaal wel goed meent.

"Would you know my name, if I saw you in heaven"

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:54

mn vriend verdient een stuk meer dan ik, dus hij betaald een etentje meestal(we gaan niet vaak uiteten, maar als we gaan betaald hij meestal) verder betalen we de boodschappen en de friettent enzo om de beurt.

als we dalijk samenwonen komt er ook een gezamenlijke rekening bij, waar we veel dingen van gaan betalen, maar mn paardenspullen zal ik toch echt zelf moeten betalen!
verder gaan we naar inkomen betalen aan dingen, hij verdient veel meer, dus zal hij ook meer betalen, maar in verhouding ben ik evenveel van mn salaris 'kwijt' aan gezamelijke kosten
zodat we dus bv ieder 2/3 van ons salaris voor gezamelijke dingen gebruiken, dan is zijn bedrag wel hoger, maar zijn we beide 2/3 van ons salaris 'kwijt'

met stappen doet iedereen geld in dde pot, betaal je niet krijg je ook nix, simpel Tong uitsteken als we met n kleinere groep zijn dan haal ik meestal wat muntjes, bjorn voor t zelfde bedrag, ik heb nooit broekzakken, dus houd hij de muntjes bij, zijn ze op dan haalt hij nieuwe en wil hij niet dat ik dat nog ns doe, maar helemaal op zijn kosten iets doen, nee dat komt eigenlijk nooit voor!

al ken ik er wel, die idd zelfs je jas ophangen nog willen betalen Scheve mond ik gaf daar eerst niets om, als zij willen betalen doen ze dat toch lekker Tong uitsteken maar ik kreeg steeds meer t idee dat ik daarvoor iets terug moest doen(en nee nou niet meteen richting sex denken Knipoog ) maar ik weet niet, t stoorde me gewoon dat hun alles wilde betalen, ben liever onafhankelijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:04

Noucca schreef:
Ik wil graag zelfstandig zijn en niet op het dak van iemand anders leven, zelfs al weet ik dat die het allemaal wel goed meent.


Tuurlijk is het prima dat je zelfstandig wilt zijn en niet op andermans dak wilt leven.

Op dit moment leven wij van één inkomen, mijn inkomen.
We hebben daar zelf voor gekozen, maar moet mijn man zich nu schuldig voelen? Absoluut niet. Is hij opeens minder zelfstandig? Absoluut niet.

Het punt in mijn eerste reactie was dan ook meer: hij kan het zich veroorloven en hij doet het blijkbaar graag (betalen dan, hè), waarom geniet je daar niet van en accepteer dat als een deel van hoe hij is.


Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:15

Marreke schreef:
Op dit moment leven wij van één inkomen,
mijn
inkomen.
We hebben daar zelf voor gekozen, maar moet mijn man zich nu schuldig voelen? Absoluut niet. Is hij opeens minder zelfstandig? Absoluut niet.


Ik zeg ook niet dat het zo IS, maar ik voel het zo aan, en dat voelt gewoon niet juist.
Tuurlijk moet jouw man zich niet schuldig voelen (is trouwens bij mijn ouders nu ook voor een deel zo) maar ik voel me er gewoon veel beter bij als ik ook af en toe kan betalen.
Mijn ex zei altijd: ik betaal want ik werk. Einde discussie...
Sorry, maar dat werkt bij mij niet...
We hadden samen een relatie dus moet hij niet aan mij komen vertellen wat ik wel of niet mocht betalen.
Citaat:
Het punt in mijn eerste reactie was dan ook meer: hij kan het zich veroorloven en hij doet het blijkbaar graag (betalen dan, hè), waarom geniet je daar niet van en accepteer dat als een deel van hoe hij is.


Maar je kan het ook andersom stellen: waarom accepteert hij dan niet dat zij ook af en toe wil betalen, want dat is toch ook een deel van hoe ze zelf is?
Je moet niet enkel met 1 iemand rekening houden vind ik.
Het moet geven en nemen van de twee kanten zijn

"Would you know my name, if I saw you in heaven"

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-04 11:43

Marreke schreef:
Ik vind dat tegenwoordig alles teveel afgemeten en uitgerekend wordt.
Hij betaald dit voor mij, dus moet ik dat ook voor hem betalen.
Laat hem gewoon zijn gang gaan als hij zich daar prettiger bij voelt. Blijkbaar ziet hij jou zo graag, dat hij met liefde voor jou betaalt.
Bedank hem een keer extra en vertel dat je het fijn vind dat hij jou vriendje is.
Daar is hij misschien wel gelukkiger mee dan een drankje dat je hem persé wilt geven.


Hij krijgt al vaak genoeg te horen hoe blij ik met hem ben, krijgt regelmatig een leuk cadeau! En ik ga het echt niet afmeten, maar als het een keer mijn idee is om uit eten te gaan, of naar de sauna, voel ik me er niet altijd even makkelijk bij als hij zijn portemonnee trekt! En hij weet dat ook, maar hij vindt het pure onzin om mij te laten betalen... Ik heb me er 'bij neer gelegd', het geld dat ik zo in mijn zak hou gaat ook naar hem (cadeautje, weekendje weg e.d) , zo blijft het nog een beetje aanvaardbaar voor mij!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:46

Mijn vriend betaald eigenlijk altijd als we samen op stap gaan.. Hij verdient goed, en al mijn geld gaat op aan Fleur. Bovendien wil hij naar een goed restaurant en naar de film, terwijl ik met een arm vriendje thuis een videootje had gekeken en naar de afhaalchinees gegaan zou zijn.
In dat opzicht vind ik het heel redelijk dat hij dat soort dingen betaald, maar nog steeds vind ik het fijn kleine dingen te betalen of iets leuks mee te nemen voor 'm. Bovendien betaald hij alleen dingen voor ons, nooit spullen voor mij alleen.
Ik vind het wel een enorm verschil als mijn vriend uit practische overwegingen alles betaald, of uit overtuiging dat je alles voor een vrouw moet betalen. Dan zou ik me niet op mijn gemak voelen..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:07

Ik heb nooit een vriendje gehad die alles betaalde,
maar ik zou me er goed moeilijk bij voelen..

Mijn ex heeft me ooit getrakteerd op een dagje six flags,
ik mocht geen geld mee,
nou ik durfde echt niet eens snoep te nemen..
Ik voel me daar gewoon ongemakkelijk bij,
kan er ook niets aan doen.

Je mag elkaar natuurlijk wel een keer trakeren enzo,
en dat hoeft lang niet precies,
maar alles voor je betalen,
het is natuurlijk heeeeel lief,
maar ik weet niet of ik het fijn zou vinden

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:09

Hij betaald wel het meeste denk ik maar we doen wel samen vorige keer gingen we uit eten zei ik ook ik betaal wel enzo
Ik wil het gewoon samen doen en dat weet hij anders wordt het ruzie hahah Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:37

ik zou me daar ook echt ongemakkelijk bij voelen, als mijn vriend alles zou betalen