slappe poep door gras?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

slappe poep door gras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:52

Pamba heeft een beetje een soort slappe donkerbruine poep nu het is geen diarree dat niet!
ze staat sinds een paar weken weer op het weiland zou het daardoor kunnen komen?

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:54

Ik denk dat het door het verse gras komt ja, daar moeten haar darmen weer even aan wennen als ze net weer buiten staat.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:58

ja inderdaad. Bij ons hebben ze daar ook last van. Bij ons helpt het ook nog wel is om er ook hooi bij te voeren..

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:13

Kan daar zeker door komen. Pas wel op met het jonge gras, want daar kunnen ze wel koliek door krijgen Knipoog.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:14

Is heel normaal; lijkt een beetje op spinazie. Komt ook omdat het gras nog jong is. Meestal wordt het na een tijdje weer wat vaster van vorm. Probeer ervoor te zorgen dat ze niet teveel jong gras binnen krijgt; het beste is achter de koeien of schapen aan weiden. En hooi bijvoeren helpt inderdaad.

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 21:25

Tinne schreef:
Kan daar zeker door komen. Pas wel op met het jonge gras, want daar kunnen ze wel koliek door krijgen Knipoog.
ja dat weet ik hoor Knipoog maar oke dank jullie wel! dan hoef ik me tenminste geen zorgen te maken want verder is er niks met haar Lachen

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:17

impact heeft ook een beetje.. nu staan ze iets minder lang buiten en krijgt ie een beetje stro door zijn hooi heen gevoerd.. het is al weer bijna over maar ik blijf hem nog ff stro bij voeren voor de zekerheid.. Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:39

tinne heeft gelijk. Mijn paarden hadden op een gegeven moment ook weer dunne mest. Onze stalhouder zei dat hij toen voorzichtiger ging worden met het voordroog, omdat te compenseren met het voorjaarsgras. Want dunne poep duidt vaak te rijk voedsel aan.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:27

klinkt idd als graspoep. als het alleen dun is maar wel een normale kleur kan het ook van teveel drinken zijn. daarom staat er bij ons op stal een paard op waterdieet. maar zo te horen komt het bij de jouwe door t gras.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:09

Een paar van mijn paarden hebben ook last (gehad) van dunne mest. Inderdaad door het verse gras, of door de overgang van hooi naar voordroog.
Een beetje voorzichtig zijn met voeren/weiden en voldoende ruwvoer bijgeven. Als de darmen aan het nieuwe dieet gewend zijn, verdwijnt de dunne mest vanzelf.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:16

chickey schreef:
ja inderdaad. Bij ons hebben ze daar ook last van. Bij ons helpt het ook nog wel is om er ook hooi bij te voeren..

Idd: hooi. Geen kuil, want dat is dan weer te rijk.

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:57

Kyona schreef:
Is heel normaal; lijkt een beetje op spinazie. Komt ook omdat het gras nog jong is. Meestal wordt het na een tijdje weer wat vaster van vorm. Probeer ervoor te zorgen dat ze niet teveel jong gras binnen krijgt; het beste is achter de koeien of schapen aan weiden. En hooi bijvoeren helpt inderdaad.

Kijk, in een paar zinnen kort samengevat, helemaal goed! OK dan!

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:09

Mij paardjes hebben er ook wat last van. Maar we hebben ook een stukje wat minder vers meer is. Dus ze worden nu geroeleerd qua stuk land.
Dit helpt goed.