De heide in de fik!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

De heide in de fik!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:40

Ik dacht vanmiddag een lekker ritje over de hei te gaan maken, en dat was ook zo, tót ik op de hei aankwam.

In een drafje reed ik de bocht om het bos uit de hei op, maar toen ging de rem erop want we zagen allebij een rookwolk en oprukkende vlammen!!

ik had al wel een hoop sirenes gehoord, maar die klonken verweg en aan een bosbrand dacht ik nou niet echt.

Het waaide bestwel en brandweer en politie reed af en aan dus het leek mij maar het beste om om te keren en terug te gaan. Onderweg nog keihard rijdende brandweerwagens en politieautos moeten ontwijken maar we hebben het overleefd Haha!

Nu dus maar hopen dat het niet teveel bos heeft meegepakt, heide herstelt wel, maar het bos
Er is al een tijdje een pyromaan hier in de buurt actief, gisteren ook weer vlak bij de heide een huisje van het kerkhof, en van de week de supermarkt waar ik werk!! Iedereen denkt dus nu aan hem (of haar)

Ik hoop maar dat ze hem snel pakken, want van het bos moeten ze afblijven Boos! Kan ik eindelijk in een bos rijden, fikken ze het af *LOL*
Nee eigenlijk helemaal niet grappig.. Scheve mond Ga het nieuws maar even in de gaten houden..

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:44

Zeker niet grappig! Jeetje hoop dat ze de dader vinden, echt zonde van zo'n mooi gebied! (en van de rest dat ie aangestoken heeft ook natuurlijk!)

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:08

is wel goed voor de natuur.. af en toe een fikje er over... nee ik heb het niet aangestoken, ik was de hele dag alleen thuis,...
maar wel rottig dat je niet lekker over de hei kon rijden..
groetjes michelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:11

Das altijd schrikken natuurlijk. Vorig jaar was ik ook op de hei aan het rijden en toen was er ook opeens een brand.

Ik hoop maar dat die pyromaan er niet achter zit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:15

Jeetje, dat krijg je nu idd weer... Een paar dagen mooi weer, geen regen en dan staat de hei zo in de fik. Gelukkig dat er al brandweer en politie onderweg was. Je blijft trouwens wel lang de sporen zien: in de zomer van '95 was er een bermbrand bij Kootwijk langs de A1 (afslag KNHS, zeg maar) en dat is nog steeds te zien.

Ik dacht trouwens laatst ook dat er een bosbrand bij ons was. Ik rook iets toen ik 'beneden' reed, maar kon niets verdachts zien. Toen ik tien minuten later boven op de berg reed, zag ik een grote rookwolk op die plek boven de boomtoppen uit. Snel de stalhouder gebeld, die is gaan informeren en het bleek dat ze bij de camping vuil aan het verbranden waren en daar een vergunning voor hadden. Gelukkig maar. Ik gok dat er nog wel meer meldingen zijn binnengekomen die dag, het zag er echt vrij heftig uit van bovenaf!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:32

jeetje, mooi weer, end an dit weer

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:16

Muziek! Verward Nee, hoor ik weet niet waar je het over hebt.. Tong uitsteken Ach ja, je had tenminste lekker bbq kunnen houden!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:29

Wat zonde zeg! IK hoop ook dat ze de dader snel pakken. Scheve mond Gelukkig was de brandweer er snel bij.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:09

Verschrikkelijk he..Mijn vriend vertelde dat er brand was in het bos...Ik hoop dat ze die zieke lui snel te pakken hebben..Dit is toch ongelooflijk..Ik ben al aan het hopen dat ze het bij schuurtjes laten..Ben van plan binnenkort een paar nachtjes op stal te gaan slapen..Stél je voor zeg,dat dat in de hens gaat!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 21:38

Ja jij zit ook in Roosendaal he... 'mijn' stal is ook gem. Roosendaal, maar gelukkig wel een stukje van de weg en en niet goed zichtbaar. Ben blij dat het een uitloop stal is, kan Nacino in ieder geval weg als het moet. Maar daar gaan we niet van uit, ze moeten hem gewoon snel pakken!!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:02

Ja wat dat betreft hoef jij je niet zo druk te maken.Je staat heerlijk! (ben er toen ook wezen kijken Knipoog ) Mijn paard staat inderdaad binnen,maar kan er gelukkig vlug uit via de zijkant van de schuur..Deur open trekken et voila..En toch,zit het mij helemaal niet lekker...Ze moesten die gekken inderdaad maar snel pakken..

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:50

hiero bij de achelse kluis was een tijdje geleden ook fik, k weet niet meer hoeveel hectare weg

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 16:37

tis wel raak idd, ik had gister op mijn werk ook al brand gehad. bij een van de 2 grote weien (stond gelukkig geen paard in gister) was de berm die tussen de wei en t fietspad ligt in de fik. door gewoon een paar van die rotjochies. gelukkig heb ik samen met iemand snel kunnen doven (waterbak van de wei was nog vol en dichtbij) en de brandweer is ook nog geweest.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:56

ik was gisteren nog wisten kijken. Ik was om half 4 thuis. Vreog me nicht op msn ga je mee kijken er is een bosbrand. wij er gelijk heen. Eerst konden wij het niet vinden maar naar een tijdje wel. Ze waren al aan het nablussen. Ik er best veel weg. Echt jammer want ik rij ook meestal over de heide heen

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:36

Ben benieuwd hoeveel er weg is, er stond vanmorgen in de krant een paar hectare.. De heide is niet zoveel hectare, dusss... Maar we zullen het wel zien als ik van de week het bos weer in ga.
Ben benieuwd hoe Nacino tegen de zwartgeblakerde hei aan zal kijken!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:39

ey liese,geloof een aantal hectare hei weg...echt erg!!!
ik heb nix gehoord/gezien....jammer!!!
was dat voor of na karwei?:)

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:45

jetje zeg dat is echt niet niks! denk je een leuke rit te maken Pamba zou bang zijn voor de brandweer die is doodsbang voor het geluid Haha! maarja was jou paard ook bang of niet? wat een vervelende man hij moet zeker snel gepakt worden!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:01

Hmmmmm.is inmiddels de tweede keer in één week tijd. Erg fijn trouwens als je met je 10 dagen oude ukkepuk hengstje nét over de weg aan het kuieren bent richting wei en tatutautauuuuuuuuu 3 stuks politie auto's op 50 cm voorbij je knolletjes razen Boos! Tja die hadden haast richting brandje, maar ik was ff niet echt erg happy kan ik je vertellen.

Eén goed kantje aan het geheel: die kleine is gelijk brandweer en politie mak Knipoog

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:23

idd... een hele goeie leermethode is zoiets Haha!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 14:19

Ik heb het toch liever iets gedoseerder als je het niet erg vindt..de haren van die kleine staan nog steeds recht overeind Haha!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:05

hahaha.. nou ja die liggen over een week wel weer goed.
ik denk dat klas ook elk haartje op dr lijf omhoog zet als ze zoiets tegenkomt.. ook al is het vaak een coole kikker, euhm.. paard

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 16:43

oei dat vind ik niet zo fijn...mijn paard staat ook in de buurt van roosendaal, maar ik had er verder nog niets over gehoord

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:18

Geen reden tot paniek hoor.....er is alleen maar een piromaan aktief die inmiddels al zo'n 60 brandjes heeft gesticht Verdrietig

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:00

pegassa schreef:
Ik heb het toch liever iets gedoseerder als je het niet erg vindt..de haren van die kleine staan nog steeds recht overeind Haha!


Ja idd, mak maken is leuk maar het moet van twee kanten komen Haha!
Op de terugweg kwam er dus een politiewagen aan met minsten 90 km/h
Nu heb ik daar nog een traumatje mee (niet speciaal met politieautos hoor Knipoog ) omdat ik er vorig jaar ben afgekeild nadat er een auto met zon snelheid op een landweggetje kwam langssuizen. Nu dus ook, ik gebaren... nix geen reactie, er snel afgesprongen, nou die kerels raceden lachend voorbij Boos!
En dat terwijl er al 10 wagens gearriveerd waren.. tss, pfff...
Maar Nacino keek niet op of om dit keer Verward

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:09

beetje vertrouwen in je knollie.. blijven ze vaak t rustigst bij
lijkt mij