Een iets minder leuke buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Een iets minder leuke buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:28

Ik ging vandaag met een hele groep van de manege een buitenrit maken. We waren met twaalf man, en mijn instructrice wilde graag dat ik mee ging, om vanuit de achterhoede alles een beetje in de gaten te houden.

Nou train ik met mijn eigen paard voor de endurance, en ze is dus gewend een aardig tempo te lopen in de draf. Helaas hadden de meeste mensen in deze groep niet super veel buitenrit ervaring. Het tempo lag danook laag Scheve mond . Heb de hele tijd aan haar moeten trekken en plukken, daarbij werd het zo nu en dan ook nog een chaos van rondvliegende paarden voor mij. En hield Princess alleen de anderen in de gaten. We waren allebei dus verre van ontspannen. Dat merkte ik in de galop. Op een gegeven moment bokte ze zo hoog, dat ik bang was dat ze met haar neus de grond raakte . En dat was nog niet het ergste. De laatste galopsessie, ging het voor mij weer eens aardig op de rem, waardoor ik wel van heel erg dichtbij kennis maakte met het trappende been van de Fjord voor mij. Nu heb ik dus een mooi blauw ei op mijn been. En pasen is al geweest Verward

Aan de ene kant heb ik zoiets van dit doe ik nooit weer, maar eigenlijk is het ook wel gezellig met zo'n groep mensen. Ik vind ook eigenlijk dat mijn knol zich maar een beetje moet leren aanpassen en niet zo gestrest moet doen, gelukkig was ze aan het eind een stuk ontspannener. Dus hoogst waarschijnlijk kan ik nog wel wat van zulke ritjes voor de boeg zien Haha!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:33

ze zal er best wel aan wennen, alleen dat blauwe ei op je been is minder....doet het pijn?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:34

Als jij traint voor endurance is het een vereiste dat jouw paard hiermee leert omgaan. Dus ja, ze heeft het maar te leren. Gewoon doorzetten dus. Want een paard dat zo reageert kan je de endurance niet indoen. En je wil je toch ook niet alle lol laten ontnemen? Knipoog

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:34

Echt fijn is het niet, maar het valt me eigenlijk nog mee. Het ging best hard, en eerst voelde ik helemaal niks, en toen opeens was het toch wel erg pijnlijk.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:35

Arnicazalf of traumeelzalf helpt erg goed daartegen!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:36

Je hetbt gelijk Fasel, daarom ging ik ook gewoon mee. Met hemelvaart is er weer een tocht met een grote groep en dan een hele dag, dus dan ga ik maar gewoon weer mee. Het probleem is alleen dat er vaak zo'n tijd tussen zit dat ze weer met een ander paard mee kan.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 20:37

Arnica zalf zit er al op Lachen

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:38

Goed zo!!