Gedachte lezen bij paarden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Gedachte lezen bij paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 16:35

Ik weet niet of het waar is wat die mensen allemaal zeggen maar ze gingen dus bij Lyrik zijn gedachte lezen, en toen had ie gezegt; als er 1 dag in de winter niemand komt om me te verzorgen denk ik dat ze niet meer van mij houden ofzo!!
Ik weet niet of dat waar is maar zo ja vind ik het wel lief!!

en een ander paard op de manege (een haf) die is van een klein meisje van 11/12 jaar en ze is heel klein en dun, toen had ie dus tegen die gedachte lezer gezegt dat ie dat meisje ziet als z'n veulen, en dat ie altijd heel blij is als ze weer op hem rijd.

en laatste verhaal:
er was een paard die nooit mooi liep en die maar niet aan de teugel wou, vroeger deed ie dat wel altijd.
dus hadden ze zo gevraagd waarom wil je niet aan de teugel lopen, toen had dat paard gezegt mijn bit is te scherp.
dus toen had die eigenaar een ander bit gekocht, en ging proberen aan de teugel te lopen en toen deed tie het wel!! Party!!

hebben jullie de gedachte van je paard ook weleens laten lezen??
Laatst bijgewerkt door Valerie op 02-01-02 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:43

Door wie heb je dat dan laten doen?

Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant wil ik wel eens weten of het echt mogelijk is en wat mijn paard dan denkt. En aan de andere kant vraag ik me af of zo iemand mij meer kan vertellen dan dat ik nu "denk" van mijn paard.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 16:47

mickey schreef:
Door wie heb je dat dan laten doen?

Ik heb er altijd een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant wil ik wel eens weten of het echt mogelijk is en wat mijn paard dan denkt. En aan de andere kant vraag ik me af of zo iemand mij meer kan vertellen dan dat ik nu "denk" van mijn paard.

Ik heb je een pbtje terug gestuurd Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:38

vind het nogal sterk. en geloof er eigenlijk ook weinig van. ik denk dat als je een goed oog hebt voor paarden je een hoop kan zien. en dingen als t meisje lijkt als een veulen of als er iemand een dag niet komt blabla, is volgens mij gewoon ... dat kan je gewoon zien en er dan een leuk verhaaltje aan brouwen. net als mijn paard bokt elke keer als ik m m tik geeft waarom doe je dat? dan zegt t paard natuurlijk omdat ik niet geslagen wil worden. en als ze ailins gedachte gaan lezen hoor ik natuurlijk dat ze t leuk vind dat mensen komen (gek op aandacht, heel duidelijk) en dat ze gek is op brokjes. en bij jermy komt eruit dat hij zo sjago is omdat hij bang is dat mensen zn eten afpakken en hij niet van getut houd.
ik denk dat iedereen met een goed paardenoog zulke dingen kan zien zolang je maar observeert en luisterd/ziet naar je apard.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:46

he hallo
wij hebben ook zo'n vrouw bij ons op stal gehad
ja het klinkt echt heel erg dom als je het tegen iemand zegt
ik geloof nooit in dat soort dingen
ze heeft een keer bij mijn paard gekeken en ze kende ons niet
en het was zo raar ze wist gewoon dingen die klopte echt heel stom was het
ik wou dat ik met mijn paard kon praten volgens mij zou hij me dan soms vervloeken Haha! Haha!
groetjes

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:55

Yeah Right!!! Het zijn dieren en geen mensen. uiteindelijk zijn het allemaal kreten die wij zelf zouden willen horen.
Ik geloof daar dus echt niks van, luisteren naar je paard doe je door goed in te spelen en op te letten op zijn natuurlijke gedrag.
Hou het simpel. Cool

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:14

Ik heb weleens een boek van Marenka Pala gelezen, en daarin kwam een meisje voor en die kon ook de gedachten van paarden zien, in beelden. Dus niet in woorden ofzo maar wel een beeld waar het paard dan aan denkt. Of ik het moet geloven, zou ik niet weten

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:19

wat een onzin.............en mensen maar geld ervoor betalen..............
PAARDEN ZIJN GEEN MENSEN........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:32

menseh!
wat denken jullie nou? dat paarden in onze "woorden" denken?
Dus niet!
Die praten niet in hun hoofd ofzo... die vinden iets fijn ofniet, herkenen iemand , vinden ze fijn of niet!
Denk je nou echt dat een paard kan denken over ene scherp bit? Hij denkt hooguit: NIET FIJN BIT, dus NIET ana de teugel lopen!
Hij denkt echt niet in abn hoor!

Vind het dus grote geld oplichterij, natuurlijk verteld zo iemand een leuk verhaaltje want had hij gezegt van Dit Paard vind bv zijn baas niet aardig, dan betaald zo iemand niet zo snel als dat hij een leuk verhaaltje ophangt!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:35

Ik vraag me af of 'paardengrammatica' dat juist hetzelfde is als die van de mensen Knipoog .

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:53

Hihi.
Ik ben zelf zoiemand.
Ik 'voel' wel eens iets van een mens of dier.
Maar dan niet letterlijk in woorden, zoals hier ook al gezegd, maar dan in gevoelens.
Ik heb ooit van een paard gevoeld dat hij de laatste tijd erg saai en vervelend vond, en daar bedoel ik dan ongeveer het laatste half jaar mee.
Hij wilde gewoon weer meer actie, meer verandering in zijn leven.
Hij verveelde zich en was de laatste tijd stierlijk vervelend, ondanks de afwisselende buitenritjes en het trainen.
De eigenaar liet hem trainen door iemand die geen tijd meer had om hem uit te brengen op wedstrijden, terwijl hij dit vroeger wel altijd had gedaan.
Toen er een ander meisje bij de eigenaar kwam rijden, ging die het paard ook uitbrengen op wedstrijden.
Het paard is weer helemaal opgebloeid, vrolijk als nooit tevoren...
Dit is wat hij wilde, actie! Andere omgeving zien, andere paarden zien, afleiding, spanning. Het gaat nu heel goed met hem.
Tja het is maar wat je er van gelooft.
Ik voel regelmatig ook van mensen iets, ook van mensen die ik nauwelijks ken. Het is niet altijd even leuk, soms ook veel verdriet, woede etc.
Toch ben ik altijd blij wanneer ik (als men dat wil) iemand kan helpen, en ik vraag er geen geld voor. Ik kan het namelijk niet op commando (het is iets wat ik plotseling doorkrijg, soms lukt het door me goed op de persoon te concentreren).
Maar ik kan dus van tevoren niet zeggen: zometeen weet ik wat jij voelt.
Godzijdank niet!
Eerst maar eens erachter zien te komen wat ik zelf voel... dat is al moeilijk genoeg! *LOL*

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 23:22

kojack schreef:
he hallo
wij hebben ook zo'n vrouw bij ons op stal gehad
ja het klinkt echt heel erg dom als je het tegen iemand zegt
ik geloof nooit in dat soort dingen
ze heeft een keer bij mijn paard gekeken en ze kende ons niet
en het was zo raar ze wist gewoon dingen die klopte echt heel stom was het
ik wou dat ik met mijn paard kon praten volgens mij zou hij me dan soms vervloeken Haha! Haha!
groetjes

Ja zo'n verhaal hadden wij ook op stal heel raar!!!

maar Dorine het is wel mooi als je dat kan en het ook echt werk als je die mensen/paarden enz help daarmee Haha!

Ik heb ook bij sommige verhalen van ja tis goed met je!!!
maar sommige verhalen zoals dat je die personen niet kent (bijv namen enzo) en dat je dat dan toch uit die paarden kan halen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 00:01

Lijkt me best wel cool om te weten hoe Pinky over mij denkt en vooral hij hij mij ziet. Als slaafje? Als baas? Als irri wezen?
Maar ja, weet niet of het echt is...

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 01:19

Wanneer je van iemand houdt, of dat nou een mens of een dier is, is het niet zo moeilijk om 'bepaalde stemmingen' aan te voelen.
En hoe iemand dat vertaald, tsja, de 1 zegt dat ie gedachten kan lezen en de ander zegt dat ie denkt dat het dier denkt dat...
Volgens mij is het gewoon een kwestie van aanvoelen wat zo'n dier gelukkig maakt. Wanneer je dat weet is het ook niet moeilijk om te zien wat iemand ongelukkig maakt.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 02:12

Ik denk en geloof ook wel dat paarden met je communiceren op een paardenmanier dan. Ik ben wel een nuchtere hollander, nou ja voor de helft dan en gelook ik er niet zo sterk in dat iemand een gedachte kan lezen.
Wel communiceert een paard op bepaalde manieren, vb verzet door niet aan de teugel te lopen is een sein van communicatie, daar heb je geen gedachte lezer voor nodig om dat aan te voelen!
Ik heb een paard op stal staan die aangeeft dat ze wat mankeert. Als ik langskom knort ze heel diep en zwaar en roept ze me soms (door te hinniken) en dan laat ze het merken. Gister ook weer had ze een zoolzweer, ik loop die stal binnen en dat paard wijst met haar zere voet naar mij en maakt daarbij geluid. Misschien ben ik wel zo verschrikkelijk naief maar dat paard heeft mij meerdere keren duidelijk gemaakt wat te mankeren. Das haar manier van communiceren met mij. Ik moet er wel bijzeggen dat dat het enigste paard is ooit bij mij die dat doet, zo specifiek.
En soms is het maar goed dat paarden niet konden praten dan hadden een hoop paarden geen andere baas gevonden of ze hadden jou de huid Knipoog vol kunnen schelden... gr gabrycha

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 12:47

horseofthemoon schreef:
Wanneer je van iemand houdt, of dat nou een mens of een dier is, is het niet zo moeilijk om 'bepaalde stemmingen' aan te voelen.
En hoe iemand dat vertaald, tsja, de 1 zegt dat ie gedachten kan lezen en de ander zegt dat ie denkt dat het dier denkt dat...
Volgens mij is het gewoon een kwestie van aanvoelen wat zo'n dier gelukkig maakt. Wanneer je dat weet is het ook niet moeilijk om te zien wat iemand ongelukkig maakt.

ja ik denk ook wel dat je sommige trekjes van paarden of uitstralingen zelf kunt vertalen.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:51

Dat mensen iets woordelijk van de gedachten van paarden kunnen maken daar geloof ik niet zo in maar wat Dorine zei van dat je een gevoel van mens of dier duidelijk ook kunt voelen geloof ik wel. Mijn zus reed eens met haar paard langs de bazin van mijn vzpony`s en die zeg/voelde of wat dan ook dat het paard zich heel lekker voelde en goed op zijn gemak was. Klinkt niet zo interressant zoa;s ik het nu vertel maar ik vond het toch wel leuk. Zij schijnt ook aura`s te kunnen zien.

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:28

Citaat:
Zij schijnt ook aura`s te kunnen zien.

ja?
vertel is...

maar ik geloof er niet echt in dat mensen met paarden kunnen "comuniseren". Maar ja ieder denkt anders. Haha! (gelukkig maar)