verslag dewy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

verslag dewy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 20:33

vandaag ging ik met sumisha(hayley) naar dewy kijken...
na een kleine tegenslag(trein reed net voor ons neus weg...)kwamen we een half uur te laat toch aan...we werden opgehaald van het station.
toen kwamen we op stal aan....damn, die stal is echt te mooi voor woorden!!!(het is een manege met prive paarden)het was 2 jaar geleden afgebrand en nu dus nog vrij nieuwe boxen.
maar oke, dewy was echt een schat, heel lief en een knuffelbeest..
toen ging iemand hem voorrijden...toen d8 ik dat ik hem heel stom vond, maar toen ik er zelf op zat en sumisha erop zat was hij veel leuker, hij was alleen niet veel gewend. ik bedoel hij liep wel rond enzo, maar was niet echt gewend om opgericht te worden maar het lukte wel nadat hij los was. toen ik erop zat was ik vet zeneuwachtig, daar heeft hij geen misbruik van gemaakt dus das al heel wat(deed pierrot dus wel...)ik werd nog zeneuwachtiger toen ik de andere paarden in de bak zag....man...stang en trens en karre maar....ik voelde me echt slecht...maar gelukkig waren er ook een paar jongere meisjes op pony'tjes.
toen sumisha erop, bij haar liep ie beter dan bij mij en daarom schaamde ik me dood...maar dat zal wel komen omdat ik echt TE zeneuwachtig was voor woorden..
maar oke, wat we dus hebben gezien is, een leuk paard alleen 1 probleem....
bult op z'n achterbeen(sumisha d8 vocht)dus wij vragen wat dat was....
ze zeiden dat hij vroeger in de wei vast had gezeten in het prikkeldraad...
hij is op 1 oktober röntgenologisch goedgekeurd..
toen hoorden we ook dat hij daarvoor klinische was gekeurd, maar de buigproef bij z'n voorbeen was niet goed, toen hadden ze gezegt dat het niet kon en toen hadden ze dus foto's laten maken van alle 4 z'n benen...
o ja, en nog iets, de hoefsmit was geweest(echt TE dom voor woorden omdat te doen vlak voor de kopen komt...)en hij liep dus niet echt prettig, dat meisje dat hem voorreed had er ook niet echt zin meer in geloof ik...
er zaten een paard meisjes aan de kant en die zeiden ook al:volgens mij loopt dewy niet lekker...
maar dat werd later wel beter(waarschijnlijk moest hij ff wennen aan z'n nieuwe voeten...)z'n gangen waren wel oke(behalve dus in het begin)en strekken kon ie iig!!!! Kwijl
ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen...
eigenlijk wil ik hem dus niet nemen door z'n achterbeen, maar aan de andere kant liep hij er niet kreupel op en issie wel goedgekeurd....en hij is gewoon echt HET paard voor mij(niet dun dus...LOL)
ik had dan nog liever gewild dat jij kreupel liep, dan had ik gewoon zeker geweten dat ik hem niet wilde, maar nu....
nou, ik ga er iig maar eens een nachtje over slapen..

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 21:57

wat zouden jullie nou doen in zo'n geval, ik vind hem echt heel leuk en mooi en stoer en lief en weet ik veel wat allemaal, maar dat been....
hij is wel goedgekeurd(röntgen)....

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:03

Tja ik vind het een vaag verhaal wat dat been betreft...als ik jou was zou ik nog ff doorzoeken, ook omdat je er nu nog over twijfeld...Succes!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 22:06

ze zeiden dat hij in het draad zat ofzo en dat hij naar utrecht was gebracht en dat de dierenarts het verband te strak had gedaan ofzo... en ze zeiden dat hij er nooit las van heeft gehad(maar ja, dat kan je moeilijk controleren he..)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:10

slaap er een paar nachtjes over en neem je eigen veearts mee laat die 'm nogeens klinisch keuren.
Hij kan wel op de foto goed zijn maar spieren zie je niet op de foto dus kan er best nog wat mis zijn met de spieren/pezen in dat been dat die met de buigproef naar voren komen.

Graaf van ons is ruim een jaar kreupel geweest en dan echt stokkreupel foto's gemaakt niets te zien..
veearts dacht toch aan een oudere peesblessure die gezien werd voor verstappen.. ruim een 3 mnd op totale rust (alleen dag / nacht in de wei en weer opbouwen.. hij gaat weer als een trein.

wbt dat achterbeen als het idd vocht is en de veearts zegt dat het geen kwaad kan dan is er toch niets mis mee?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 21:17

het ongeluk is ong. een jaar geleden gebeurd weet ik nu ook weer..
hij is ook klinische erop goed gekeurd hoor..
maar hij moet zoizo nog gekeurd worden(voor de verzekering en voor mij)