Wordt er 30-4 een aanslag gepleegd?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Wordt er 30-4 een aanslag gepleegd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 10:13

Dat ving ik gisteren op. Er wordt gewaarschuwd als je Moslims bent vooral niet naar het museumplein te gaan op koninginnendag.
Meer mensen hier iets van gemerkt?


JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:11

he jakkes.. ik ga normaal altijd naar het museumplein op koniginnedag, maar omdat op deze dag de nieuwe divoza geopend word ga ik liever daar shoppen.. niet zo'n fijne gedachte als je er wel heen gaat

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:13

Doe niet zo raar! Wie zegt dat dan?
En waarom alleen als je moslim bent, als ik er (zonder geloof) heen ga loop ik toch ook een risico?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:15

Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor aanslagen e.d. Naar mijn mening wordt alles lichtelijk overdreven.... Natuurlijk zijn er aanslagen gepleegd, en is het niet overal veilig, maar als het museumplein op mijn planning stond zou ik het niet wijzigen omdat iemand een roddel de wereld in geholpen heeft. Ik denk dat we hier in Nederland niet veel te vrezen hebben!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 11:15

omdat die aanslag specifiek op moslims gericht zou zijn. En het zijn maar geruchten he? Maar je weet maar nooit. Vroeg me af of meer mensen dit hoorden. Waarschijnlijk is het uitgelekt, en zijn ze nu elkaar aan het waarschuwen oid?

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:17

het was net op de lokale amsterdamse/noord holland tv (at5)
tsja in hoevere het waar is geen id
maar je weet t maar nooit

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:18

zijn er nog serieus mensen die in zulke onzin geloven??? wat een panisch gedoe zeg.
als je bang bent dat je iets gebeurd kan je net zo goed ophouden met leven... ik kan bijvoorbeeld zometeen wel een ongeluk krijgen met de scooter. zo kun je overal wat achter zoeken

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:19

Volgens De Telegraaf schijnt er een kettingmail rond te gaan waarin moslims wordt verteld op 30 april Amsterdam te vermijden.
De politie heeft de zaak in onderzoek.
Ik hecht niet zoveel waarde aan kettingmails en hoop dat dit ook gewoon zo'n flauwe kettingmail is.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:19

LiSSy schreef:
zijn er nog serieus mensen die in zulke onzin geloven??? wat een panisch gedoe zeg.
als je bang bent dat je iets gebeurd kan je net zo goed ophouden met leven... ik kan bijvoorbeeld zometeen wel een ongeluk krijgen met de scooter. zo kun je overal wat achter zoeken


jij woont duidelijk niet in amsterdam ofzo..... Verward

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 11:19

Nee lissy, ik ben niet bang dat mij er iets gebeurd, en trouwens ik zit dan in Turkije. Ik heb alleen een hekel aan het idee dat er hier in Nederland zelfde zieke geesten zouden kunnen zitten die aanslagen willen plegen. Het wtc was onwerkelijk en ver weg, dit zou akelig dicht bij zijn. En inderdaad, je weet maar nooit

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:20

Tot nu toe is er nog nooit iemand gewaarschuwd (ook geen moslims) voordat er zo'n aanslag werd gepleegd, dus ik denk niet dat we dit serieus moeten nemen.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:25

Wat ik me dan afvraag: Waarom een mailtje rondsturen (die dus nog niet een klein deel van de bevolking krijgt) als het een serieuze waarschuwing is...
Ik ga er zoiezo niet heen, kan wel leukere dingen bedenken, maar als het serieus zou zijn zou het anders aangepakt worden.
Nee ik geloof niet in doorstuurmailtjes, sommige zijn leuk, de meesten zijn zielig, daar is dit er [hopelijk] een van. Door 'mensen'die denken leuk te zijn in de wereld gebracht.

Naja, ik denk dat degene die aanslagen pleegt een stuk slimmer is en zorgt dat het niet in het nieuws komt :S maar goed, dat lijkt mij he...

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:25

ThePast03 schreef:
Tot nu toe is er nog nooit iemand gewaarschuwd (ook geen moslims) voordat er zo'n aanslag werd gepleegd, dus ik denk niet dat we dit serieus moeten nemen.


maar eh amerika was toch ook gewaarschuwd???
min of meer
of ben ik dan gek
en bij die treinramp een tijd geleden waren er ook waarschuwingen van te voren
wel op een andere manier maar toch
maargoed
wat je zegt je kan er verder zelf niks aan doen
dus tsja
maar ik denk er wel bij na aangezien ik in amsterdam woon en veel van mijn vrienden dus ook
stel je toch voor

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 11:25

Ja daar zaten wij ook al over in. Maar zoals ik zei, waarschijnlijk was t uitgelekt, en zijn die moslimse elkaar gaan waarschuwen.
Maar ik vroeg het me gewoon af. Misschien is het zelfs wel een afleidingsmanouvre *pam heeft veeel fantasie*

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:27

Pam schreef:
Ja daar zaten wij ook al over in. Maar zoals ik zei, waarschijnlijk was t uitgelekt, en zijn die moslimse elkaar gaan waarschuwen.
Maar ik vroeg het me gewoon af. Misschien is het zelfs wel een afleidingsmanouvre *pam heeft veeel fantasie*


hmm die afleidingsmaneuvre is ook zo gek nog niet mischien *spooky*
maar ik hoop inderdaad dat het gewoon een domme puber is ofzo Haha!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:39

Dit staat op de site van AT5:

Email waarschuwt voor aanslag op CS

In een serie anonieme e-mails worden moslims gewaarschuwd om met koninginnedag niet de stad in te gaan. Volgens de kettingmail zal er een aanslag gepleegd worden op het Centraal Station.
Onder scholieren verspreidt het mailtje zich snel. Ook al is het waarschijnlijk een grap, de recherche doet onderzoek naar de herkomst van het bericht.
Toch is er voor de politie geen reden tot extra waakzaamheid op Koninginnedag.


Ik wordt er niet bang van hoor...

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:44

Tja zoiets kun je nooit voorspellen natuurlijk. Ik zou alleen niet automatisch op de politie en de regering e.d. vertrouwen.
Amerika had toch ook eerder aanwijzingen gekregen voor de aanslag? Dat van spanje weet ik verder niks van, maar Amerika heeft het ook niet serieus genoeg genomen...

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 11:46

Ja, en de werknemers van het wtc gebouw gingen elf september ook vrolijk naar hun werk, denkend dat ze veilig waren Scheve mond

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:49

waarom worden alleen moslims gewaarschuwd dan? gaat een of andere gek alle moslims platschieten ofzo? niet echt realistisch...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:59

Maar Amerika wist niet waar en op welke datum een aanslag gepleegd zou gaan worden.
Er is nog niet eerder een waarschuwing uitgegaan naar burgers en er zijn ook nog niet eerder moslims gespaard. In het wtc werkte ook vele moslims en die zijn ook overleden.
Volgens mij zijn hier gewoon een paar grappenmakers aan het werk.
Nu ga ik toch nooit naar Amsterdam op 30 april, dus ik heb makkelijk praten Knipoog

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:01

Yessy schreef:
waarom worden alleen moslims gewaarschuwd dan? gaat een of andere gek alle moslims platschieten ofzo? niet echt realistisch...


Nee, ze willen dan eerder denk ik alle westerlingen platschieten, en de moslims waarschuwen zodat zij blijven leven.
Wordt er eerlijk gezegd wel een beetje bang van Bloos Maar ik ga toch nooit naar het museumplein.

[o]

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:01

hahahahahaha
ik geloof er geen zak van. Die mensen vallen heus Nederland niet aan hoor, hier kan je alles doen wat je wilt, waarom dat verpesten met een aanslag te plegen?

Nog 1 keer 1 berichtje plaatst.


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:07

Ik lees ergens anders dat de mail voornamelijk onder scholieren is verspreid. Dat zegt een hoop Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:10

Amsterdam heeft vrijdag gewoon code groen.

RolfX
Berichten: 2155
Geregistreerd: 29-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 12:16

ThePast03 schreef:
Ik lees ergens anders dat de mail voornamelijk onder scholieren is verspreid. Dat zegt een hoop Haha!

hahahaha inderdaad Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Hawkeye, Manieki, Orchideee, Relserk, SemrushBot, SjakieXX, Sjokki, Spike2019, xPabloBokt en 47 bezoekers