Vaste kliek ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:00

Ik ben op bokt vanaf het begin, maar kan niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik bij de harde kern behoor.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:04

jij hoort er ook niet bij! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 18:06

Zo fijn dat dat even gezegt wordt ???

BTW ik heb orri nu 2x gemeet en veel lol gehad dusse van mij hoor je erbij hoor Orrie Tong uitsteken .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:07

Nou dank je wel Pris Lachen
enneh, opzouten Fonnie Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:15

Ik heb ook niet het gevoel dat ik bij de vaste kliek hoor, ook al heb ik wel een paar keer gemeet. (Misschien omdat ik nog maar 14 ben?). Maar mij maakt het ook niks uit.
In real life heb je toch ook groepjes? En dan zou dat op Bokt niet kunnen?
Maar ik ben ook wel benieuwd naar wie de mensen nou bedoelen met de vaste kliek ja.. Volgens mij weten ze dat zelf ook niet eens.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:15

Volgens prisca hoor ik er ook bij maar ik heb nog niet gemeet dus die stelling klopt dan ook niet helemaal. Alleen Heike en astrid heel ff gezien op concours, maar geen bokteling of zo. Voor mij is dat meestal ook te ver weg en ik ben niet zo'n auto rij held en met het openbaar vervoer kom ik meteen in frankrijk of zo uit. Lips are sealed

Dus ik ken mensen ook niet irl maar gewoon van hier op bokt of op de chat.
Zo leer je mensen ook een beetje kennen en klets je wat makkelijker tegen elkaar.
Misschien lijkt het dan al dat die mensen elkaar echt kennen.

En bokt is nu gewoon groot geworden das toch alleen maar leuk!
en berichtjes die je niet aan spreken daar doe je toch gewoon niks mee.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:22

Prisca ik zei niet dat ik de grapjes niet leuk vond. Ik zei dat ik er helemaal niets van snapte en dat ik dat niet leuk vond.
Maar goed ik ben veel jonger dan de "vaste kliek" dus ik denk niet dat ik er ooit nog eens bij ga horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:26

Felice"]
Zoals ik al in dat andere topic zijn, Doree, Laui, Marjolein, Prisca enzo, maken vaak grapjes waar ik helemaal niets van snap, nou ja dat vind ik niet leuk.
Maar verder is er toch niet een "vaste kliek
"?
[/quote]


[quote="Felice schreef:
Prisca ik zei niet dat ik de grapjes niet leuk vond. Ik zei dat ik er helemaal niets van snapte en dat ik dat niet leuk vond.

Maar goed ik ben veel jonger dan de "vaste kliek"
dus ik denk niet dat ik er ooit nog eens bij ga horen.


sorry maar nu snap ik het niet meer hoor. Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:27

Prisca schreef:
Sorry hoor als jullie denken dat ik meer kan en mag omdat ik de moddies ken dan hebben jullie dat goed mis.
Dat is ook een van de redenen waarom ik dit topics starte. Omdat ik haat als mensen denken dat bepaalde (waaronder ik dus) personen meer kunnen doen als andere.


Pardon?? Ik heb een keer een topic in het jeugdhonk geplaatst. (''stem op de missverkiezing'') En die werd zomaar op slot gegooit! Ik heb Bart nog gepbt waarom en dat ik er niets van snapte, misschien was het reclame??? NIX van gehoort. Vast jaloers ofzo he Marjolein? Sorry maar hier word ik best pissig over.

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:30

runningkawa ik zette "vaste kliek" ook tussen aanhalingstekens Haha!
behalve dat groepje is er verder toch geen ... nou ja je weet het wel

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:31

Mmmm ik ben wel mee geweest naar de efteling meeting... ben ik ook kliek? *LOL* Eerlijk gezegd beschouw ik mezelf een beetje als een loner. Maar er zijn idd mensen die een beetje als groep met elkaar om gaan (pris, laui, nimber, marjo, mayo, etc) maar daar zie ik totaal niks verkeerds in!
Het bijkomende effect daarvan is idd dat die mensen vooral naar elkaars topics kijken en reageren. Tsja, of dat nou negatief is...

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat verslag van de dag zo uit z'n voegen gegroeid is. Die ene keer dat ik een berichtje plaats over hoe goed Iwaldo wel niet heeft gelopen, krijg je een of twee reacties van 'goed joh' en dan is je berichtje in de diepte van bokt verdwenen Knipoog
Dat is wel eens jammer. Dat er ook zoveel dingen staan van 'ik ben vandaag naar mn verzorgpony geweest en ik heb hem gepoetst!' dat je denkt Slapen Maarja, ook die personen hebben evenveel recht om dat te schrijven!

Als je wilt dat er veel op je topic gereageert wordt moet je er een 'potentieel slotjestopic'van maken (of te wel met riskante uitspraken Knipoog of een aansprekende titel erboven zetten (net als de privé... die hebben toch ook titels als 'Willem Alexander gaat vreemd!'- als hij een keer een knuffel aan zn hond geeft oid..)

Ook wordt er niet zoveel meer gereageerd op topics omdat zo langzamerhand alles wel een beetje uitgekauwd is. Slof, sporen, bitten, neusriemen Knipoog, er zijn al honderden topics over geweest. Dat een nieuweling dan baalt dat er niemand meer op reageert, ja logisch, maar als je al langer komt en al 100x op zoiets gereageerd hebt, tsja...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 18:37

Leeftijd heeft er geen bal mee te maken het heeft er eerder mee te maken of het klikt tussen de diverse mensen.

Ik ben 30 jaar en Marjolein is 18 jaar Yor is zelfs nog iets jonger en ik kan het hartstikke leuk met ze vinden (ja toch Verward ). Voor mij heeft het niets met leeftijd te maken maar de iedeen en dingen die de mensen hebben. En ook maakt het voor mij niet uit of je nu een tinker of een Kwpn er hebt (oja behalve een groniger dan hihi grapje).

Er is hier voor mij geen vaste kliek alleen een groep die het super met elkaar kan vinden en veel meet en dus ook foto´s maakt. We hebben lol en iedereen die maar wil is welkom.

Kawa ik wil nog steeds een keer meeten met je hoor ? Al kom ik met de trein eens gaat dat komen Lovers .

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:42

ik ben het eigenlijk wel met Laura eens. Veel berichtje van nieuwe mensen (zoals ik Haha! ) worden niet meer gelezen door de mensen die hier al heel lang zitten.
Ik heb soms zelfs het idee dat als iemand die nog niet zo lang op bokt is een reactie plaatst dat die niet eens word gelezen, zo van die ken ik niet dus daar neem ik ook geen advies van aan.
Maar dat merk ik na deze reactie van zelf wel toch? Haha! Aangezien ik hier ook nog maar "net" ben. Ben erg benieuw hoe jullie daar over denken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:12

Begin okt is niet 'net' hoor. Haha!

Ik denk toch wel dat ik omdat ik moddie ben ik in t kippenhok meer kan maken. Ik zag zelf ook wel dat het Nieuwjaarsgezeik van ons tever ging, maar we hadden superveel lol (ik neem tenminst aan dat dat bedoelt werd door een aantal mensen). Dorée zei toen ook al (dacht dat zij t was): daar snapt niemand natuurlijk wat van. Ze heeft gelijk gekregen, for the time being hadden wij n gezellig chathokje. Klaar, zit ook een slotje op. Maar dat wil nog niet zeggen dat anderen zoiets niet zouden mogen (ik zie heel veel door de vingers waar Bart dan later weer een slotje op dondert, omdat hij het niet vindt kunnen, is gebeurd), ik snap het soms ook niet, maar dan zit er nog niet gelijk een slot op! Dat is gewoon machtsmisbruik (wat ik ook een keer heb gedaan, ik geef het onmiddelijk toe). Het is alleen wel ontzettend moeilijk om als mod de boel binnen de perken te houden én lief gevonden te worden. Ik ga ook niet bij elke actie die ik onderneem een verklaring afleggen onder ede. Al voelt het soms wel zo als ik allemaal kwaaie reacties krijg (gvd waarom zit er een slot op). Ik ben ook maar een mens hoor! En ik zou graag zien wat anderen ervan bakten, ik dacht toch wel dat ik het heel netjes deed!
Verder: ik heb Prisca nu 3x gemeet, dus zovaak zit ik ook niet met die 'vaste kliek' om tafel! Karin heb ik 6x gemeet, maar dat is ook de Meet Queen he! Ik ken verder de hele A-clan (oh oh) behalve neppert Dorée niet irl. Dus het is ook vaak niet zo als men denkt, ik kan het goed met die club vinden ja, maar dat wil niet zeggen dat ik het met de anderen niet zou kunnen vinden. Het valt mij wel op dat ik tot die clan (leukere term dan kliek, kliek is voor mij afval) gerekend wordt omdat ik met mensen uit die groep een aantal keer KH op stelten heb gezet. Ik meen serieus dat het overgrote deel spoken zijn die men ziet. Dat ons smeulende vuurtje enorme rookontwikkeling geeft.
Maar goed, dat kan ik wel zeggen, maar dat neemt het gevoel nog niet weg toch?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:24

ach kliek.. er zijn mensen die ik bij wijze van dagelijks meet waar ik veel minder mee overweg kan dan mensen die ik nog niet heb gemeet maar onwisj veel mee pb..

Er zijn een aantal bokkers waar ik veel mee meet en ook buiten echte meetings mee afspreek omdat ik ze onwijs graag mag.. zo gaat het op school of werk toch ook?
Nou heb ik alleen een baas om mee te werken Lachen
Maar op school had ik een groepje waarbij ik in de pauzes altijd zat en waarmee ik buiten school wat deed. In de lessen zaten we zoveel mogelijk met dat groepje ook bij elkaar..

Op stal ook. het zijn altijd dezelfde mensen met wie ik samen op wedstrijd ga en met wie ik samen ga rijden. gewoon omdat dat echt vriendinnen zijn of omdat ze op de zelfde wijze buiten rijden als ik.
sommige willen alleen een sukkel drafje of alleen maar racen terwijl ik voornamelijk rustig rijd met op z'n tijd een rengalopje.
de groep van de lunteren meeting was ook erg leuk.
Sommige mensen hier op bokt denken precies zoals ik over de meeste dingen maar anderen staan lijnrecht tegenover mij.
Mytens bv. (aah sorry hoor ik use je even Extreme duivel )
soms doet ze m'n nekharen overeind zetten en dan sluit ik maar meteen een topic af..
Maar met regelmaat heeft ze dingen waar ze gewoon precies de bewoording gebruikt zoals ik het denk alleen niet neer zet..*LOL*

Maar op meetings is het hetzelfde hoor ik kan met iedereen wel overweg maar er zijn er altijd een stuk of 5 bokkers waarmee ik overal over praat (ookal hebben ze zo'n lelijke wpn-er als pris Lovers *LOL* )

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:27

ik heb echt totaal niet het idee dat er een vaste kliek is. En so what????
wat maakt dat dan nog uit??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:43

ik denk dat het ook aan de diverse intresses ligt.
Dressuur is volgens mij de meestbeoefende dicipline op bokt.
Misschien logisch dat dressuurruiters dus naar elkaar toe trekken, net als westernruiters naar elkaar toe trekken, of de jeugd, of de recreatie ruiters.
Zo krijg je vanzelf diverse "kliekjes"

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:56

Wat ik me afvraag, hoe bedenkt iemand dat er kliekjes zijn (of 1 grote).
Natuurlijk zijn er groepjes mensen die elkaar meeten of gewoon goed met elkaar om kunnen gaan. Dat heb je toch overal?
Ik begrijp het niet, of ja, ik begrijp het wel, maar zie niet waar het grote "probleem" nou weg komt? Wat maakt het nou uit?

Ik ken niemand hier op bokt irl, behalve Janna dan Haha! die heb ik een weekendje gezien *LOL* Zo zijn er natuurlijk meer mensen. Maar ik begrijp dan niet dat je je buitengesloten voelt ofzo. Dat je voelt dat je niet bij de "kliek" hoort.

Ik kan het allemaal niet zo mooi verwoorden, maar ik voel me prettig op bokt. Heb ik een probleem (ga zo eentje posten *LOL* ) dan stel ik hem. De antwoorden helpen mij beter over mijn eigen probleem na te denken. (rijtechnisch bv.)
Ik mag een boel mensen hier en heb niet aan 1 bepaald iemand een hekel. Van sommige mensen weet ik dat ze enorm ergens over door kunnen zagen, merk ik dat dat gebeurd, sluit ik het topic, lees ik iets leukers.
Je hebt daar toch geen "kliek" voor nodig?
*Jantina is iets confused*

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:57

idd stef, maar toch heb ik af en toe net als fonnie t idee, dat sommige mensen meer mogen dan andere. En dat er van de een meer gepikt wordt dan van de andere.

Wil best namen noemen als dat moet, maar namen noemen vind ik meer iets van het afzeik beleid.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:14

hhmm ik voel me net als laura ( dacht ik) een beetje een "only-the-lonely" maar nee, ik ben niet zielig ( hoewel.. Haha! )

Ik zie i-net en dus ook bokt als een aanvulling op mijn bezigheden en soc. netwerk en niet als een invulling, alhoewel er best leuke mensen rond lopen hier hoor!
Maar ik kan mijn bestaande 'netwerk' al amper bijhouden, naast mijn hobbies en vooral sinds ik werk, laat staan dat er nog 'es 20 man bijkomt. Af en toe meeten met een aantal van jullielijkt me echt heel leuk, maar helaas ontbreekt simpelweg de tijd om dat regelmatig te doen.
( toekomstmuziek)
(En omdat ik weinig bok heb ik geen idee of de andere partij daar wel op zit te wachten *LOL* )

Er is hier denk ik wel degelijk een club ( 'kliek'//kern' klinkt niet erg positief vind ik, met alle gevolgen van dien).
Ook ik denk dat 'de clubleden' zef wel weten dat ze bedoeld worden, maar goed. Ik ken eigenlijk maar een echte 'club' en da's de club van de utrechters/nieuwegeiners ( dacht ik, die regio?). Zij zijn een club omdat ze elkaar buiten bokt regelmatig/veel zien en spreken en dat heeft logischerwijs gevolgen voor hun boktgedrag.
Ik wil voor de liefhebber(s) best wat namen noemen van mensen die
( imo) daartoe behoren ( open deur, toch?).
Oke, tadadaa wat namen:

mayo, pris, karin, thirza, jura, sjuimpje..

Als je over een 'kliek' begint en dan vooral op niet zo'n heel positieve manier, is het idd wel zo handig en volwassen om die dan gewoon te benoemen. Of begin er simpelweg niet over keer op keer op keer ( niet steeds dezelfde hoor).

Maar so what..? Als er mensen zijn die elkaar gevonden hebben , het klikt leuk en ze hebben de tijd voor regelmatig meeten.. leuk toch? why bother..?
Ik kan daar niet wakker van liggen.
Ook ik snap veel opmerkingen en/of grappen niet, omdat er dingen gebeuren tijdens meetings en daar weet ik ( en heel veel anderen) niets van..
Da's idd jammer ( aangezien er 1/100 deel die opmerkingen begrijpt en de rest niet..), maar ach.

Komt bij dat ik uberhaupt nog maar weinig bok, vanwege chronisch tijdgebrek. In mijn lunchpauze lees ik ff 15 minuten bij en soms s avonds nog wat. Maar da's niet te vergelijken met die goeie ouwe tijd dat ik, nog student was.. Haha! Verdrietig

Maar ik heb (nog Verward ) niet het gevoel dat ik hierdoor niet meer welkom ben oid.
Dat zal moeten blijken uit de reacties op mijn eerstvolgende 'eigen' bericht Haha!

whoow, ik heb weer 'es wat getyped!!
Dit smaakt naar meer *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 20:33

Goed geschreven madelein. Idd wij hebben een groep die het geod kan vinden onderling en dat is niet geheim. Maar nog steeds is het zo als wij een meeting houden die open is iedereen welkom is. Die groep wordt ook
steeds groter iedereen is welkom. Ik vind idd dat de vaste kleike nogal negatief overkomt terwijl dat juist wel zou moeten zijn Huilen .

BTW dat dressuurruiters elkaar meer aan trekken vindt ik onzin. Mayo is absoluut geen fanatiek wedstrijd ruiter, en karin begint nu ook net weer met wedstrijden rijden en maarten en Death-Squad zijn ook niet echt fanatiek maar toch doen we leuke dingen samen. Dat heeft niets met de tak van sport te maken. We houden van paarden en hebben lol samen dat is waar het om draait.

Ik zal eerder wat posten bij een bekende dan onbekende maar als ik antwoorden moet geven aan de han d 'wat leuk', mooi paardje' enz kanik dat dus beter niet doen. Dus zal ik alleen wat posten al het de moeite waard is of het nu bekend of onbekend is.

laten we aub op houden over dat vaste kliek verhaal en genieten en lol maken op bokt Lovers .

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:48

Als het erom gaat of je veel mensen hebt gemeet, dan hoor ik ook wel bij de vaste kliek, ik heb nl al 54 mensen van bokt gemeet. Ben al bij 3 'grote' meetings gemeest (lunteren, dolfinarium en kalverhoek) en dat was heel erg gezellig .
En ik geef ook toe, ik reageer eerder op mensen die ik heb gemeet, dan op mensen die ik niet heb gemeet, dat is gewoon zo.

Maar ik vind niet dat ik tot de vaste kliek behoor, mensen die ik tot de vaste kliek vind behoren zijn de mensen die bij de meeting van Maarten waren bijv. Maar bijv mensen waarvan ik ontzettend veel berichten zie, vind ik er ook wel bij horen. Om echt precies te zijn, vind ik iedereen waarvan ik vaker zinnige berichten zie tot de vaste club horen.
(eigenlijk de helft van bokt dus Knipoog )

Aleen zie ik het probleem niet echt; Poep erop of je nu wel of niet bij de kliek behoort.. als die er al is.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:58

Tjee, weet je dat het me nou niets kan schelen of ik er wel of niet bij hoor? Doet me een beetje aan de basisschool denken, alleen degenen die er zogenaamd bij hoorden werden uitgenodigd voor feestjes enzo en werden het eerst gekozen met gym (groepjes maken).
Daar zou ik me nou echt niet druk om maken, ik vorm wel een eigen kliekje.........met mezelf. Haha!

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:01

volgens mij weet idd iedereen wie hier de vaste kliek is. Er wordt ook op mijn berichtjes niet vaak gereageert, en ik weet best hoe dat komt. Maar als ik net een berichtje neerzet dat mijn nicht is weggelopen en dat wordt 19 keer bekeken, voel ik me nog ******-er als er niemand iets tegen me kan zeggen. Ik kom hier vooral (omdat ik verslaafd ben) voor de gezellige zweer, leuke berichtjes lezen en alle emoties eruit gooien. Dan is het wel zo fijn als iemand je een oppepende reactie geeft. toch? Trouwens de gezellige zweer wordt volgens mij ook steeds minder....
Op sommige forums (kippenhol bv) is het gewoon gezellig, dikke lol. Ik reageer ook niet vaak, omdat ik niet weet wat ik moet zeggen, maar ik vind het niet leuk dat er niemand reageert...Is wel fijn als je je poedersuiker voelt hoor....

ps: ben niet boos maar ik voel me gewoon zwaar *******, dat komt niet door jullie, maar ik moet me nu gewoon leeg gooien ik zit nu echt te janken achter de compu

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:10

Citaat:
kippenhol

Dat vind ik best grappig! Eigenlijk beter dan hok!

Maarreh, dat niemand reageert is niet banketstaaf bedoelt (dat weet je ook wel), maar het voelt wel zo. Helaas kunnen we daar met zo'n 2500 geregistreerde gebruikers gewoon niets aan doen! Sjit happens... Een topic als Boktsoap en PMU is ook niet echt grappig meer te noemen, dan gaat het echt zo blablabla, nou dán ben je blij met je hits c.q. reply's! Dus het zegt echt niet alles! Kop op he!