Verslag westernboktrit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Verslag westernboktrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 20:05

Ja, ja... vandaag was het zover! 3 Januari en we moesten er aan geloven... de westernboktrit bij westernmanege Rosworld in Zeijen. Of het voor mij door zou gaan was nog de vraag, aangezien ik niet helemaal fit was, maar ik ben toch maar gegaan.
Eerst naar Assen waar ik om elf uur Maaike (Maaike vd Vis), Eline (Dimmelin), Babat (Batje) en Marije 2 (Chrystal-gek) van het station zou halen. In Zeijen stond Marije 1 (Cody) ons al op te wachten. Zij en Elles waren alvast begonnen met het opzadelen van de paarden. Ik zou op Rex, maar die was helaas kreupel en werd toen op een zwarte wollie bollie genaamd Black Lady gezet. Black Lady was een kruising tussen een Quarter en een IJslander. Nadat iedereen een paard toegewezen gekregen had, zijn we met zijn allen naar de binnenbak gegaan, waar we op konden stijgen. Eindelijk alles op de goede maat en goed in het zadel hebben we een rondje gestapt en een rondje gedraafd om de smaak te pakken te krijgen. Nadat iedereen goed was gesetteld, zijn we naar buiten gegaan.

Het was enorm koud, de wind was guur, maar gelukkig scheen er zo nu en dan wel een heerlijk zonnetje. De rit bestond grotendeels uit stappen, aangezien er overal ijs lag, de grond vrijwel overal bevroren was en de sneeuw de veradelijke plekken niet echt duidelijk liet zien.
Maar toch nog zo nu en dan een stukkie draf er tussen door. Op een gegeven moment werd er besloten om op een open veld een klein stukje te gaan galloperen. Dit werd al gauw weer beeindigd, aangezien de grond op sommige plekken te zacht was en niet alle paarden even vriendelijk Bloos bleken te zijn. Later weer eens geprobeerd, maar toen vlogen er al bijna een aantal vandoor, dus ook daar maar weer mee gestopt... (Quote Elles: "Dat doen ze anders nooit hoor!" Schijnheilig )
Tot slot vlak voor de stal hebben we nog een stukje fijn en zonder problemen in de besneeuwde berm kunnen galloperen. Eenmaal op stal aangekomen nog wat leuke portretten geschoten en de paarden afgezadeld. Toen wat gedronken in de kantine om onszelf weer wat op temperatuur te brengen en gezellig na te kletsen. Tot slot nog even bij de IJslanders gekeken en de paardjes waarop we hadden gereden.

De auto weer ingestapt en op weg naar Assen... daar bij de beroemde Mac nog wat te eten Vork gehaald en Eline, Babat en Marije 2 op het station in Assen afgezet. Maaike keurig bij huis afgezet en toen zelf op weg naar mijn eigen huissie. Eindelijk gearriveerd... de foto's op mijn computer gezet, welke ik zo ga verkleinen en op bokt ga plaatsen.. maar ja.. er is al een forum aangemaakt, dus moet ik hier gewoon eerst wat in zetten....

Dus tot zo met de foto's! Lachen

Kortom... het was een koude maar zeer geslaagde dag.... overigens vond ik het westernrijden (wat ik nog niet eerder had gedaan) enorm leuk!



Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:21

Zo te horen hebben jullie een leuke rit gehad! Jammer dat dat ene paardje kreupel was, was deze ook leuk? Ben benieuwd naar de fotos! (zijn ze ook op momenten genomen dat de paarden niet zo lief waren? Knipoog )

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 20:26

Nee helaas... de foto's zijn alleen van lieve paarden *LOL*
Black Lady was een leuk pony'tje om op te rijden. Niets verkeerds aan... erg rustig was ze wel... soms een beetje te rustig Lachen
De foto's ben ik nog mee bezig... het zijn er wel geteld 96... ben nu op de helft... Lachen

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:28

Was het niet TOF die buitenrit?! ik had nog nooit zo in de sneeuw gereden! Ik vond het GEWELDIG leuk, zeker voor herhaling vatbaar. Wel spannend ook, nu heb je ineens gezichten bij de bokt-namen...

Ik vond mijn paard het allerliefste! Honeybee, ik ben ZEER benieuwd naar de fotos! Zijn ze al bijna klaar? Tong uitsteken

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 20:31

Ik ben nog druk bezig..... Dees.. hoe heette het paard waar jij op reed ook alweer?

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:33

Silver Shaded Eagle...? Schijnheilig

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:49

ik vond het ook heel leuk, maar daarover later meer, want ik ga nu eerst naar mijn eigen paardje toe.

ennne Sandra...., ikke zit ook met smart op de foto's te wachten, dan kan mn mamsie ook zien op welk paardje ik heb gereden, hihi.
maar ik ga haar nu eerst ff chagerijnig maken want ze moet me nog naar de stal toe brengen en straks ook nog weer ophalen, hihi.

oja, ik heb ook ff aan Bart gevraagd of die de 2 topics over de boktrit op boktmeetings hier naar toe wil verplaatsen.
want die horen hier, aangezien we nu ff een eigen topic daarvoor hebben!!!

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:50

He Honeybee, gelukkig dat je toch nog mee kan, ik hoorde al dat ik wat gemist heb...
Maar wij Noorderlingen zitten vol met ideeen, dus er komt vast wel weer een nieuwe meeting... Misschien wel NH-rijden Haha! Ach ja, je alles verkennen toch?
Afijn, ik ben heel benieuwd naar de foto's, en hopelijk ben ik een volgende keer weer van de partij!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:42

Dees schreef:
Was het niet TOF die buitenrit?! ik had nog nooit zo in de sneeuw gereden! Ik vond het GEWELDIG leuk, zeker voor herhaling vatbaar. Wel spannend ook, nu heb je ineens gezichten bij de bokt-namen...

Ik vond mijn paard het allerliefste! Honeybee, ik ben ZEER benieuwd naar de fotos! Zijn ze al bijna klaar? Tong uitsteken


Ik dcaht dat die van mij zich ook netjes gedroeg Haha! Tong uitsteken Maar idd het was erg gezellig..zal zometeen mijn verslag even gaan typen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:00

Ik vond het ook hartstikke leuk vandaag, supermooi weer, jammer dat het soms een beetje te glad was voor mijn Bambi (of nee...Daphne was het Schijnheilig ) want die gleed wel erg vaak weg.
De westernzadels vielen me 100% mee, het zat echt heerlijk, ik had een lief paardje onder mijn kont en de galop was heeeeeeeeeeeerlijk Kwijl
Leuk dat westernrijden en wat hebben die Quarters toch mooie koppies.

Ben benieuwd naar de foto's!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:15

Het was erg gezellig Dutchman was een lieve sul maar ook goed te rijden. Het was prachtig wit overal. Nu zit ik lekker bij de warme kachel want koud was het wel!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 22:20

klinkt allemaal heel erg gezellie volgende keer wil ik mee hoor!!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-02 08:16

Het was ook zeker heel erg gezellig! De volgende keer een strandrit op Ameland? Lijkt me ook wel wat.... Dromen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 08:46

ik heb weer wat gemist lees ik wel. Het was helaas een beetje te ver weg dus ik houd het maar bij westernbosritten met m'n eigen knollie.

Niets zo charmant als een paard in her land.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 10:24

cc was echt geweldig
lekker vlot paard dat idd graag de groep voorbij wil scheuren!
vooral in galop moest ik hem een beetje bij elkaar houden.
heel nagevelijk paardje met een mooie hals erop.
was fijn naar beneden te rijden, goed op het been.
kortom super paardje
alleen het gladde wegdek vond ik niets....heel eng
al met al een zeer geslaagde middag

MIJN FOTO'S KOMEN ERAAN HOOR!!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 18:11

oliebol, ik heb dus een leuke rit gemist Huilen Zo te lezen hebben jullie het wel erg koud gehad, maar wel gezellig! Volgende keer ben ik weer van de partij hoor!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:54

Klinkt idd erg leuk...volgende keer (als dat uitkomt qua datum) ga ik ook mee Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers