Bijna aangevallen door een hond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Bijna aangevallen door een hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 22:32

Het was vandaag lekker weer, dus ik ging lekker bij ons in het parkje rijden. Op een gegeven moment kwam er in de verte een man aangelopen met een hond die druk heen en weer aan het springen was. Op zich niet erg, maar toen hij mij in de gaten kreeg kwam hij keihard op me afrennen. Die eigenaar nog roepen, maar dat had weinig zin meer. Toen die hond bijna bij me was, begon hij ook heel hard te grommen. Ik dacht echt dat hij in m'n pony z'n benen zou gaan hangen, dus ik zwaaide voor hem langs met m'n zweep en gaf een brul. Gelukkig werkte dat en rende hij weer weg (pfff). Had die man hem eindelijk te pakken, laat hij hem weer lopen !! Moet alleen een beetje lachen en zegt: doe dat nou niet joh Boos! . Nou sorry hoor, maar ik was best wel geschrokken!

Dus aan alle honden-eigenaren die hun hond niet bij zich kunnen houden: HOU JE HOND DAN AANGELIJND!!!!!

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:40

Inderdaad zeer irrittant. Heb ook bijna meegemaakt dat ik 2 jack russels aan mn paard had hangen. Gelukkig kon in ze met een dressuurzweep van het paard afhouden.

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:56

zo maak je ook nog wat mee...al komen honden naar me toe lopen..draaf ik zelf naar de honden toe, dan renne ze vanzelf weg...werkt hor! hahahahah!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:18

oh, ik heb daar echt zo'n hekel aan, ik had dat ook een keer, en toen ging die vrouw nog helemaal uit dr dak, omdat ik die hond met mn zweep probeerde weg te jagen..


ja sorry heb geen zin in een paard met verwondingen aan zn been.

Ze noemde me trouwens ook nog een dieren beul omdat ik een zweep bij me had, zielig voor dat arme paard.

ja ik ben gemeen...

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:30

moet je dat mens bij een gevaarlijk paard is stal zette, kijke wat ze dan zegt???

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:46

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn hond loopt altijd (echt altijd) los.... Aan de andere kant heb ik een getrainde duitse herder die opgegroeid is met paarden en er niet achter aan gaat. Als ik een buitenrit of bosrit maak, gaat mijn hond dus los mee.
Ik zou denk ik een vreemde hond die zo op mijn paard af komt rennen ook met de zweep wegjagen hoor. Het gekke is dat mijn hond bescherming zoekt bij de paarden. Ze loopt bijna onder mijn paard... hi hi!!

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:29

ik neem speciaal altijd een zweepje mee voor honden of weet ik veel wat je allemaal tegenkomt.

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 09:16

Agossie schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn hond loopt altijd (echt altijd) los.... Aan de andere kant heb ik een getrainde duitse herder die opgegroeid is met paarden en er niet achter aan gaat. Als ik een buitenrit of bosrit maak, gaat mijn hond dus los mee.
Ik zou denk ik een vreemde hond die zo op mijn paard af komt rennen ook met de zweep wegjagen hoor. Het gekke is dat mijn hond bescherming zoekt bij de paarden. Ze loopt bijna onder mijn paard... hi hi!!

Tuurlijk, als je hond bij je blijft moet dat ook gewoon kunnen vind ik! Maar als je weet dat je hond achter andere dieren aan gaat en niet zo goed luistert, vind ik dat je hem in zo'n park niet los moet laten.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:19

Ik moet altijd langs een huis met een hond die niet zo lief is om in het bos te komen. De laatste keer dat ik hem tegen kwam lag hij echt op de loer. Toen ik er langs was viel hij ons van achteren aan. Nu wil het toeval ook nog dat ik slidingijzers heb, deze zijn nog net iets gladder. Het gevolg was dat mijn paard met zijn kont op het asfalt gleed en er toen in galop er vandoor vloog recht op een drukke weg af. Gelukkig heeft die hond mis gegrepen en had ik hem op tijd weer onder controle, maar ik ben wel even goed geschrokken. Deze hond doet dit overigens ook tegen fietsers en andere honden(bezitters). Zweep is wel handig, maar van achteren doe je echt niets tegen een hond.

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:33

Azhari schreef:
Ik moet altijd langs een huis met een hond die niet zo lief is om in het bos te komen. De laatste keer dat ik hem tegen kwam lag hij echt op de loer. Toen ik er langs was viel hij ons van achteren aan. Nu wil het toeval ook nog dat ik slidingijzers heb, deze zijn nog net iets gladder. Het gevolg was dat mijn paard met zijn kont op het asfalt gleed en er toen in galop er vandoor vloog recht op een drukke weg af. Gelukkig heeft die hond mis gegrepen en had ik hem op tijd weer onder controle, maar ik ben wel even goed geschrokken. Deze hond doet dit overigens ook tegen fietsers en andere honden(bezitters). Zweep is wel handig, maar van achteren doe je echt niets tegen een hond.


Zo dit is echt niet normaal jo, straks gebeurd erwat met je paard, en dan is het die honds schuld!
Men zus der paard geeft altijd een waarschuwing naar een hond gewoon ff met 1 voet een kleine trapje geven! gelukkig doet hij dat anders had ze al lang veel problemen gehad!
Misschien als je die hond naar je toen ziet lopen er zelf ook met je paard ernaartoe zodat hij niet aan je achterkant kan komen! en dan een flinke mep met de zweep ( pas je op je eigenpaard Tong uitsteken )
succes OK dan!

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:06

Je schrikt je wel rot op zo'n moment he? Scheve mond
Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt. Ik zou met mijn vriendin 's avonds rond 11 uur nog even naar iemand toe gaan. Haar hondje mocht ook mee. Dus ik loop naar de auto, komt er ineens een man met een grote portugese herder tevoorschijn. Hij was ondertussen een sigaret aan het opsteken en ik kon aan hem zien dat hij al een behoorlijke slok op had. In ieder geval, die 2 honden begonnen naar elkaar te grommen en blaffen, ze mogen elkaar totaal niet. Die herder stormt op mij af met de bedoeling het hondje te grijpen. In een reflex draai ik mij om, maar daardoor sprong hij boven op mij. Die man had z'n hond echt niet in de hand. Het is verder wel goed afgelopen, maar ik kon mooi in het ziekenhuis een tetanusprik halen en heb voor de rest van mn leven een groot litteken op mijn rug! Scheve mond

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:42

Als wij aan het rijden zijn komen we ook wel eens honden tegen die los zijn. Ook ik stop en draai mijn paard om, zodat ik kan zien wat die hond doet. Meestal loopt de hond dan weer weg.

Tijdens de wedstrijden heb ik wel meegemaakt dat er een hond mee liep, kilometers lang. Jammer dat hij niet naar zijn baas luisterde, want hij moest vast weer een eind terug.

Ook heeft Damai eens op een hondje gestaan, dat beest snuffelde aan haar achterbeen en Damai werd er zenuwachtig van, gillen dat hondje. Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Het was een klein Jack russeltje die ook niet luisterde. Later kwam ik hem weer tegen en toen zat hij netjes aan de lijn.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:13

serenatje schreef:
zo maak je ook nog wat mee...al komen honden naar me toe lopen..draaf ik zelf naar de honden toe, dan rennen ze vanzelf weg...werkt hoor! hahahahah!



dit deed ik gister.. hondje lag op de loer.. zou aanslaan en achter klas aan rennen, ik draaf op handje af.. met staart tussen benen liep ie weg.. dus een zweep heb ik niet nodig.. neem ik nooit mee naar buiten

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:27

bijna altijd als we op het strand zijn gebeurt zoiets weleens...
vorige keer ook, we zaten net in galop, springen dr ineens 2 honden voor.
Gelukkig wel zo slim om meteen weer weg te springen Lachen

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:33

Dat is wel een optie, maar als je die hond niet hebt gezien is het wat lastig. Er stonden wat zwarte bakken naast die oprit en hondjelief was ook zwart. En dat hij lag te loeren haal ik dus uit het feit dat hij pas aanviel toen ik er langs kwam.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:25

dat is zeker iritant, als er een paard bij mij in de buur komt, lijn ik ozne hond aan, en laat hem zo dicht bij me lopen,d at hij niet eens naar dat paard kan kijken(zowat)

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:33

ik zou eerder zorgen dat men paard met zen hals ervan weg bleef
het zou maar een grote hond moeten zijn, en hij hangt in de achterhand van je paard
oke je paard loopt ee ntijd kreupel, DA erbij, en met geluk geneest die goed
hangt die hond daarentegen in de hals van je pard, denk dat het een 1 ritskaartje zal zijn naar een slachthuis toe, als hij al niet dood is...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:44

is dat niet een beetje erg ver gezocht???? vind ik wel hoor

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:56

al een keer een duiotse heder gezien?
en gezien hoe hoog die kan springen?
en dan gezien hoeveel macht die in zen kaken heeft?
dan snap je wel dat het kan

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:58

ja ik weet wel dat het eventueel zou kunnen, maar dan mag je toch blij zijn dat je paard een vluchtdier is? die voelt het wel als ie in levensgevaar is hoor... ik vind het een beetje vergezocht maar oke.. al met al is het eventueel wel mogelijk

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:00

ja, maar paarden zijn gedomesticeerd, en je zou dan maar toevallig een paard hebben die het net iets te laat door heeft
maarja, ik snap je standpunt hoor, en ik zoek dingen ook wat ver Haha!
maar daarom zou ik zorgen dat men paard met zen achterhand er naar toe staat, of zijdelings, dat ik de hond kan wegslaan/schoppen, of dat ev. men paard hem een lel kan verkopen als het nodig zou zijn

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:04

ik merkte dat die hond hem snel smeerde toen ik op dr af rende met paard... dat blijf ik maar proberen

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:13

nou vanmiddag, ik was even aan het rijden in de bak.
ineens zag ik dat er op de weg een hond liep,was zeker weggelopen ofzo.
ik maar verder rijden..en die hond bleef maar steeds langs de bak lopen
echt zwaar irritant Verward dus ik sta even naar die hond te kijken..loopt hij weg en staat ie midden op de weg, komt er een auto met volle vaart op de hond af rijden! Bloos! ik schrok me dood..nou die lag er dus wel onder dacht ik Huilen kom die hond vrolijk achter de auto vandaan..
ik toch maar weer verder rijden kom die hond weer hoor! langs de bak steeds piepen, blaffen,zenuwachtig daar lopen. dus mijn vriendin ging dan toch maar even naar de hond kijken..
die hond aan de buitenkant van de bak..mijn vriendin aan de binnekant van de bak, dus ze aait hem..super lieff hondje! maar springt ie opeens tegen het hek op! en daar stond dus heel veel stroom op dus die hond begon kei hard te piepen Scheve mond en rende helemaal verward weg Verward

PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 22:39

Ahhh, das wel zielig van dat hondje...

En over hoe je je paard moet houden; het parkje waar ik altijd rij, komen best wel veel honden, dus ik kan moeilijk achter ze allemaal aan gaan rennen (vinden de baasjes denk ik ook niet zo leuk Knipoog ). Ik kan ze dus ook niet altijd allemaal in de gaten houden, dus soms heb ik het dan (te) laat door. Maar voortaan probeer ik er toch wel goed op te letten!

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:35

hehehe tikkertje met andermans honden Haha!

nee dat kan niet.