wedstrijd in Andijk?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

wedstrijd in Andijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-01 22:57

ik heb over 2 weken (13 januari 2002) een dressuurwedstrijd in Andijk.
ik ben daar nog nooit geweest , en ik vraag me af of iemand het kent daar? is het fijn rijden, is er een aparte bak om los te rijden, zijn er veel (onnodige) versieringen, zijn er grote rubrieken ed??

of gaat iemand daar toevallig ook de 13e starten? zou wel leuk zijn Haha! .
ik start trouwens B paarden.

weet iemand wat? ik weet trouwens niet of er meerdere maneges zijn in Andijk, want dan weet ik niet welke dit is Bloos ..

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 23:40

Volgens mij is er in Andijk maar 1 manege die aangesloten is bij KNF of NBVR. Dit is stal Westfrisia. Ik ben er laatst toevallig een keer geweest. Ze hebben een megabuitenbak, ik weet niet hoe die nu te rijden is en een gewone binnenbak die wat donker aandeed. Je ziet in de binnenbak geen andere paarden. Deze manege ligt aan de Dijkweg. Het nummer weet ik niet zo. Ik zou als ik jou was toch maar even bellen voor het juiste adres, wij hadden het vorig jaar ook een keer, ik dacht van vroeger te weten waar een wedstrijd gehouden werd, kwamen we daar, was ineens alles bebouwd. Gelukkig had m'n medestartgenote het telefoonnummer nog in haar hoofd zitten, ze had nogal vaak gebeld over de starttijden en ze namen nog op ook op dat nummer. Toen was het aan de andere kant van dat dorp en kon ik nog maar 10 min. inrijden. Dat was niet zo geslaagd, dus sinds die tijd vraag ik waar het is en evt. hoe ik er kan komen. Ik ga in elk geval niet naar Andijk, ik start liever waar twee binnenbakken zijn en voor mij is het Waarland maar 5 minuten ofzo bij de stal vandaan, dat bevalt me wel. Veel succes in elk geval, wel benieuwd hoe het je daar bevallen is, dus schrijf daar nog eens over als je gestart bent.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-02 00:21

ik heb het adres van de stal wel ergens (niet bij de hand Schijnheilig ) , dat heb ik gevraagt om de startcoupons op te sturen.
maar 1 binnenbak?? dat valt tegen, ik heb niks tegen buiten losrijden maar in de winter is het meestal een zooitje, vol met sneeuw, ijs of modder...
bedankt voor de reactie, ik zal melden hoe het bevallen is! Haha!

heeft verder nog iemand ervaring met starten in Andijk?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 09:38

Hoi,
Nooit gestart op Andijk maar ik weet niet waar je naar toe gaat? Ik woon vlakbij en er staat 1 manege. Beetje gammel met 1 buitenbak, en 1 binnenbak.
Binnen is de bakgrond wel redelijk dacht ik.

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:56

Wat apart dat je in Andijk gaat starten, of all places!

Paar jaar geleden reed ik daar weleens wedstrijden. Het was er altijd rustig, twee of drie deelnemers in de M was normaal.
Bodem van de bakken vond ik helemaal niets. Buitenbak zag er altijd mooi uit met een toplaagje zaagsel, maar als je erin reed...
Hartstikke ongelijk met delen waar je veel dieper wegzakte. Maar goed, je moet nu toch binnen rijden.
Toen hadden ze binnen snippers, let op dat er na het rijden geen snippers tussen ijzer en hoef zijn blijven hangen. Ik hoop dat het minder glad is dan toen.

In ieder geval veel succes, de dertiende zei je. Als je je starttijd pb't tegen die tijd kom ik je wel even aanmoedigen als ik tijd heb!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:01

Ik ben in augustus van dit jaar bij manege Andijk geweest om naar een paardje te kijken. In de binnenbak lag toen geen zaagsel maar gewoon zand!!
Ik schrok wel toen ik aan kwam rijden want het ziet er allemaal gammel uit vond ik. Binnen bij de bak ziet het er beter uit. het is gewoon een bak van standaardformaat 20x40 dus.
Het ligt in ieder geval aan de dijk vraag me ook niet welk nummer.

Ik wens je in ieder geval veel succes!! Haha!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:34

Manege Andijk (het heet nu anders, andere eigenaren) ligt aan de Dijkweg 275 in Andijk.
Ik vond het zelf wel een prettige manege. Vanuit de bak kan je de manegepaarden wel zien, ze zijn door een stalpad en bakrand gescheiden van de bak maar je kan ze dus wel zien en horen.
Hoe de buitenbak nu te rijden is weet ik niet en de binnenbak ook niet ben er sinds er nieuwe eigenaren zijn niet meer geweest weet alleen dat ze heel veel paarden wegdoen.

Laat ff weten of het deze manege was

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:37

hoi het is inderdaad aan de dijkweg 275,er zijn meestal geen onnodige versieringen en ook nooit echt grote rubrieken,er is inderdaad een grote buitenbak en een binnebak.... ik heb daar vroeger gereden dus.. succes met je wedstrijd! groetjes sandra!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 18:48

heel erg bedankt voor de reacties en het succes wensen! Haha!

ik weet niet wat het adres is, heb het wel gevraagt maar ben het geloof ik een beetje kwijt Frusty ... ik ga zo nog even goed zoeken, en anders wachten op de startlijst. maar het zal dan wel die dijkweg zijn, als er verder geen andere maneges in Andijk zijn!?

lijkt me heel leuk als je kan komen kijken marja, ik als ik de tijd weet zal ik je pb'en! de B scheen wel in de ochtend te zijn. stel je trouwens maar niet teveel van mijn rijkunsten voor, het gaat niet zo goed op het moment Schijnheilig .

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirsha en 160 bezoekers