Wie weet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Wie weet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:02

Wie weet er waar ik in Oostenrijk een lang weekend kan doorbrengen te paard door de natuur. Niet iets waar ik een uurtje kan rijden, maar waar we echt een paar uur (of halve/hele dag) te paard van de natuur kunnen genieten?
Heb al wel wat op internet gekeken, maar mijn Duits is bar-slecht Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:08

waar in Oostenrijk ga je heen (naam dorp) dan kan ik de plaatstelijke Noriker fokker opzoeken en aan je doorgeven.

Van de winter zijn mensen (die ook geen Duits spraken) op hun wintersportvakantie gewoon naar een boer met Norikers gegaan en hebben een echte rit gemaakt met de arrenslee!

Ik heb een lijst met alle geregistreerde Noriker-eigenaren, dus ik kan ze zo opzoeken!

Alleen gaan begin mei de meeste paarden de alm op, alleen merries met veulens en dekhengsten blijven "beneden"


griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:32

Ik ga nog nergens heen, maar wil wel graag aan de grens van DL blijven. Het is niet zo dat ik maar een dag wil rijden, maar echt het hele weekend... Verder kan ik je mededelen dat ik juist in mei (ong de 15e) wil gaan...
Ik ken het ras Norikers niet, heb je daar wat meer info over. Tenzij bovenstaande niet aansluit bij wat je eventueel kon regelen... Dan is het niet meer relevant Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:42

kijk maar op www.noriker.nl.nu daar vind je alle info over het ras. Je kunt er, ondanks dat het koudbloeden zijn, rustig een dagtocht mee maken, dat houden ze moeiteloos vol!

De grens bij Dld is heel erg uitgestrekt hoor, als je iets specifieker bent, kan ik gaan kijken voor je!

Ik weet een leuke hengstenhouderij bij een landbouwmiddelbare school in St.Johann en ik heb kennissen in Kaprun die altijd paarden aan huis hebben staan.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:51

Ik ga de site even bekijken. En het maakt me niet uit waar het is, als het maar aan mijn "eisen" voldoet..

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:55

Uhmm ik heb even wat foto's van Norikers bekeken... Ik moet bekennen dat het ons iets teveel koudbloed is Haha!
Haflinger ofzo vind ik nog wel te doen, maar dat is iets heel anders. Ik heb iets met bloed-paarden (arabieren). Maar om daar een paar uur achter elkaar op te zitten zal niet zo prettig zijn. Vandaar dat Haflingers wel voldoen, maar dit toch iets te veel van het goede is Tong uitsteken

(een stevige galop met snelheid houden we ook wel van Haha!)

Toch bedankt voor je hulp

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:57

Citaat:
een stevige galop met snelheid houden we ook wel van )


mijn Noriker galoppeert Arabieren en Criollo's voorbij, ondanks dat ie koudbloed is, hij mag het niet meer, omdat ik schrik heb, maar hij kan het wel!

Het zal niet meevallen om iets anders dan Norikers en Haflingers te vinden in die buurt. De Haflingers die ze daar hebben, zien er iets anders uit dan die ze hier hebben, maar dat zie je vanzelf wel!

veel plezier!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 21:13

Dat is wel een snelle koudbloed dan Haha!
Hoe zien die haflingers er daar uit dan. Ik heb wat folders gezien die ik opgestuurd heb gekregen (allemaal in het duits natuurlijk Boos! ) en die zien er gewoon hetzelfde uit als hier. Ook hebben ze daar gewoon warmbloedpaarden (zelfs arabieren) maar voor een paar uur achtereen op een paard rijden, ga ik toch liever voor het iets bredere, comfortabele, fijner zittende haflingers Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:24

de Haflingers in Oostenrijk zijn niet zo luxe als de exemplaren die ik hier rond zie lopen. Meer wat ze hier het "oude type" noemen.
Bij Norikers precies hetzelfde: in Nederland worden ze luxer gefokt dan in Oostenrijk. Ik heb een echte ouderwetse Noriker, breed, zwaar, lomp met bijbehorende beenproblemen en dat willen ze niet, dus fokken ze ze gewoon lichter en luxer

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 21:32

Oh dat is me nog niet opgevallen... Ik ga dadelijk de plaatjes van de folders nog eens aandachtig bekijken hihi

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, RoRo44, StonedRomy en 37 bezoekers