Paard als de dood voor water!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Paard als de dood voor water!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 19:24

Hallo


Ik ben sinds kort bezig om onze 3 jarige merrie beetje mak te krijgen.
Hij is nog niet helemaal gewent om alleen te zijn.
Als ze alleen in de stal is, word ze helemaal hysterisch!
Ze werkt zichzelf compleet in het zweet, en hinnikt constant!
Vanmiddag was ze zo bezweet na het longeren.
Dat ik haar even met een spons wat wou afspoelen.
Maar dat vond ze maar niets.
Ze sprong alle kanten op.
Hoe kan je haar het beste hier aan laten wennen?

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:33

de mijne is ook bang voor water. Het gaat nu al stukke beter. Ik doe het touw om der neus heen. en ze loop wel rondjes maar als ik boos wordt wi lt ze wel blijven staan.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:37

Splash heeft het ook heel erg , hij hoeft maar water te horen of er hoeft maar een emmer water in zijn buurt te komen of hij weet niet hoe hij moet staan , ik ben eerst begonnen met oefenen met een natte zachte borstel met warm water , hele kleine beetjes per keer. Dat gaat nu zonder problemen , daarna verder gegaan met de spons en iets meer water (zodat ie het ook echt hoor kletteren op de grond) en dat gaat tot nu toe redelijk....

Je moet het dus echt van de grond aan weer op gaan bouwen , het neemt heel erg veel tijd en geduld , en ik vraag me af of ik Splash ooit kan afspuiten, maar ik hoop er natuurlijk wel op Lachen

Succes... !

    S p o t.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:58

Wat ik me zomaar even afvraag... Is ze er bang voor, of was ze gewoon zo opgefokt dat ze begon te klieren toen je met die spons begon?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:59

heb nog 1 vraagje waarom vinden arabieren water niet leuk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:29

Heeft geen bal met al dan niet Arabier zijn te maken... Ken er genoeg die wel gewoon door water durven etc.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:34

Ben het met Pervinco eens. Ondanks dat ik een arabier rijdt die onder het zadel ook niets met water te maken wil hebben Haha!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:45

Bij ons op stal stond er ook een paard die als de dood voor water was, Wat de bijrijdster niet wist dus die ging gewoon afspuiten het paard was wel gek aan het doen maar ze bleef gewoon door gaan me afspuiten...Nu is het paard niet mer bang.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:12

nou de arabieren bij ons op stal die willen graag droog staan maar nate voeten krijgen ho maar. maar een kwmper op stal die maakt er geen punt van om afgespoten te worden

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:13

Melissamanda schreef:
Bij ons op stal stond er ook een paard die als de dood voor water was, Wat de bijrijdster niet wist dus die ging gewoon afspuiten het paard was wel gek aan het doen maar ze bleef gewoon door gaan me afspuiten...Nu is het paard niet mer bang.


Ja , zo'n fabeltje heb ik ook eens gehoord , gewoon de spuit er in 1x opzetten , dan schrikt ie en is het voor altijd over...

Je forceert het alleen maar als je doorblijft gaan

    S p o t.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:15

miekelover schreef:
nou de arabieren bij ons op stal die willen graag droog staan maar nate voeten krijgen ho maar. maar een kwmper op stal die maakt er geen punt van om afgespoten te worden


Ik denk dat arabieren wat meer reactie vertonen op dingen die ze niet leuk vinden.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:16

gewoon de spuit er in 1x opzetten , dan schrikt ie en is het voor altijd over...


nou hier ben ik het niet mee eens. Als jij niet van zwemmen houd en we gooien jouw in het zwembad. Dan durf jij helemaal niet meer het water in. Zou ik ga niet in 1keer de spuit erop zetten. Gewoon rustig opbouwen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:22

Coby"]
[quote="miekelover schreef:
nou de arabieren bij ons op stal die willen graag droog staan maar nate voeten krijgen ho maar. maar een kwmper op stal die maakt er geen punt van om afgespoten te worden


Ik denk dat arabieren wat meer reactie vertonen op dingen die ze niet leuk vinden.
[/quote]

Denk dat het daar inderdaad aan ligt (ook wel aan de manier waarop je zo'n paard in eerste instantie al benaderd). Kelvin is ook een volbloed, en een echte hoor Rolleyes Donderdags heb ik hem helemaal afgespoten zonder dat ie een pas verzette, vrijdags heb ik er 3 uur over gedaan, het hele erf gezien, incluus een wondje aan Kelvins been...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:23

Waterkippie heeft het geprobeerd met een "horsewhisperer", en nu kan ze Buddy gewoon afspuiten. Sterker nog, zwemmen gaat ook!!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:24

Hmm... ik denk dat ik die maar eens ga PB-en Bedankt ....

    S p o t.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:49

SpLaSh_ schreef:
Splash heeft het ook heel erg , hij hoeft maar water te horen of er hoeft maar een emmer water in zijn buurt te komen of hij weet niet hoe hij moet staan , ik ben eerst beg........bladiebladie...
Succes... !


En dat heet Splash? Clown

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:55

mijn pony was ook bang voor water maar ik heb het eerst steeds met de spons gedaan en later 1 a 2 keer per week gewoon met de slang, ging ze ook allemaal raar doen. maar nu woon ik dicht bij een zwemplas, in wie staat er als eerste in??? jaja mijn pony die altijd bang was van water (maar nu dus helemaal niet meer gelukkig hahaha)

succes er mee hoor PAROUSCHA

groetjes elise Party!! en natasja

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 00:00

Ik denk dat je paard nog een heleboel moet leren en dat duurt wel even. Ga bij enge dingen die je wilt doen niet te snel. Je merkt aan de reactie van je paard of hij iets leuk vind of iets heel eng. Help hem dan daarbij, stapje voor stapje, vertrouwen winnen kost nu eenmaal tijd . Geef hem die tijd!

Groetjes Annemarie

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 09:18

heey

ja wat boomer zegt klopt,
ik heb er iemand bij gehad en die heft wat met krachten e.d gedaan, en nu kan ik hem goed afspuiten, en gaat ie veel makkelijker over al het water in.

Als je daar mee over wilt weten kun je me wel een PB sturen.

Dag lieve mama...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-04 09:42

Heej

Bedankt voor jullie Reacties.
Het paard moet ook nog erg veel leren.
Maar ze zal er toch aan moeten wennen.
Ik probeer het eerst nog een poosje met een spons, en daarna ga ik rustig eens met de slang de benen afspuiten.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 10:13

die van mij kijkt me altijd zo aan van: rot op met die spuit.
hehehe.
ze had laats.. nu nog.. een wondje op dr kogel en die moest regelmatig afgespoten worden... nou.. oorlog.. en ze vertrouwd me wel hoor..
ik klier dr wel eens door ook over dr rug te spuiten, moet ze maar aan wennen hoor.. t doodt je niet zeg ikmaar....

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:05

Lachen Mijn haffie is een echte water freak Haha! zo de zee in en afspuiten vind ze fantastisch! dr hoofd met de slang nat maken vind ze ook niet erg en ze wilt ook vaak graag de uiteinde van de slang in dr mond hebben *LOL* ze gaat er gewoon helemaal voor staan. tis echt een lekkerding! *zucht*

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 13:09

Uhm.. zoals al gezegt dat van die arabieren klopt niet...
Ik heb een arabier en dat is een waterrat Haha! Ze vindt water geweldig, afspuiten vind ze leuk etc. Rolleyes Clown

Ayasha
Blogger

Berichten: 57912
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 14:08

bij pharaon ben ik ook rustig begonnen hoor...ik ben nu zo ver, dat ik zjn benen mag afspuiten....alhoewel ik vrees dat ik opnieuw mag beginnen met sponsjes etc aangezien mijnheer pharaon steigert wanneer ik ietsjes hoger ga dan de benen, daar wilt ie het dus niet!
de benen zijn allemaal geen probleem...maar ik ben al blij dat ie dat toe laat, de rest komt later wel

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 22:03

parouscha met veel tijd en geduld zal ze hier aan wennen moeten. probeer het eerst met een zacht stromend straaltje wat je bij haar in de buurt laat liggen en dat ze er aan snuffelen kan. zo kun je het heel langzaam opbouwen. moet lukken!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dieseltje09, Lientje_83, YandexBot en 118 bezoekers