hengstigheid en scannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

hengstigheid en scannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 16:34

Mijn merrie is de vorige hengstigheid gedekt. Nu heb ik haar op 18dagen laten scannen en ze is helaas niet drachtig gescand. De DA had het wel over beginnende hengstigheid. Dit was 5 dagen geleden, zou mijn merrie dan nu niet al hengstig moeten zijn? Ze is normaal heel regelmatig hengstig en het is ook altijd duidelijk zichtbaar. Ik zie nu nog niks van hengstigheid. Kan iemand mij meer vertellen?

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:14

Als ze 5 dagen geleden aan het begin van de hengstigheid was, is die inmiddels wel op zn hoogtepunt (of zelfs alweer voorbij). Als je haar in deze hengstigheid nog wil dekken moet je snel zijn denk ik. Kun je haar niet schouwen, of anders nogeens laten scannen, dan weet je meteen hoe of wat. Succes !

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 18:16

wij hebben voldoende ruinen lopen waarbij ze haar hengstigheid altijd heel goed toont. Ik wacht dit weekend even af wat ze doet, zie ik maandag nog niks dan bel ik de DA nog even. Ik vraag me ook af of ze misschien toch niet drachtig is dan, ik hoor veel verhalen dat ze niet drachtig gescand zijn maar later wel een drachtig blijken te zijn.
De DA had het erover dat ze dragend wel hengstig kunnen worden maar meestal weinig of niet tonen, zou dat in dit geval ook zo kunnen zijn??

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:25

Het kan, probeer anders over een paar dagen weer te scannen.