Vaste kliek ??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Vaste kliek ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 15:15

Aan de hand van het onderstaande topic ben ik wel eens nieuwsgierig wie hiermee bedoeld worden?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=36299

Ik vind het namelijk de grootste onzin er zijn idd een aantal mensen die elkaar hebben leren kennen via bokt en dus ook een vriendschap hebben opgebouwt en wat is daar mis mee ??? Leuk toch. Dat die mensen elkaar hier ontmoet hebben en dat ze het goed samen kunnen vinden.

Ik sta altijd open om nieuwe mensen te ontmoeten en iedereen is welkom alleen als je geen moeite doet om te meeten of je wilt niet moet je niet gaan lopen klagen dat er hier een "vaste kliek" is want daar Misselijk ik van.

Krijg een beetje het gevoel dat deze mensen jaloers zijn en dus denken dat ze niet welkom zijn. Dus ik ben aardig nieuwsgierig wie hier allemaal mee bedoelt worden ?
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 03-01-02 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:23

als ik daar op klik krijg ik dat ik kan reageren op dit topic, ik krijg niet het bewuste topic, en daar was ik juist nieuwsgierig naar!! Verward ligt dat aan mijn computer?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:24

ik denk dat hiermee de mensen bedoeld worden die altijd wel wat te zeiken hebben. maar ook ik wel ook wel weten wie dat zijn.

en wta betrefd dat er vriendschappen hier zijn ontstaan vind ik alleen maar mooi. ik zal zelf ook wel willen meeten maar helaas nooit tijd moet altijd in het weekend werken. maar ooit doe ik mee aan een grote meeting!!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:27


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:34

Ik heb het al gevonden.
Ach, wat zal ik er van zeggen, er stond iets over pennyniveau en daar vind ik dat topic wel onder vallen ...
Maar Prisca daar hoef jij je toch nix van aan te trekken, laat maar kletsen!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Vaste kliek ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:36

Ik vind wel dat er een 'vaste kliek' is zoals dat genoemd wordt, en ik neem ook aan dat jullie best weten wie dat zijn.

Ik vind het alleen maar leuk voor iedereen en als ik meer tijd had, kwam ik vast ook een keer 'meeten'. Helaas ontbreekt de tijd me en heb ik ook nog rekening te houden met een partner.
Bovendien zijn de meetings altijd op zeker een uur rijden afstand van mij.
Behalve jij, Pris, hebben de meeste geen vaste partner of wel??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 15:39

Nee Kinta daar gaat het niet om het gaat me om het feit dat het altijd dezelfde mensen zijn die met dat woord gooien maar namen noemen durven ze niet Verdrietig .

Dus ik ga er gewoon vanuit dat ze jaloers zijn op wat sommige mensen hier me elkaa hebben en zij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:41

Ik wil dus ook wel eens weten wie de vaste kern is.
ik voel me daar niet bij horen al kom ik ook vanaf het begin op bokt.
Maar misschien heb ik het mis.

En ik wil ook weten wat zeiken is!
Er word een vraag gesteld en daar krijgen mensen antwoord op.
Anders word het ook zo saai he Haha!
Soms geef ik ook grof antwoord omdat ik dan helemaal in gedachten een beesie in de kreukels zie, of juist zo'n verwend beest dat er geen land meer mee te bezeilen is.
Of dat dan zeiken is. Verward Ik wil dus graag weten of ik 1 van die zeikers ben.
Als mensen vinden dat ik op zulk moment te grof ben mag het ook best gezegt worden. Dan weet ik dat ik te ver ben gegaan.
Maar als je een topic plaats weet je van te voren dat er leuke maar ook minder leuke reacties komen.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:42

Prisca schreef:
Nee Kinta daar gaat het niet om het gaat me om het feit dat het altijd dezelfde mensen zijn die met dat woord gooien maar namen noemen durven ze niet Verdrietig .

Dus ik ga er gewoon vanuit dat ze jaloers zijn op wat sommige mensen hier me elkaa hebben en zij niet.


je mag best weten dat ik af en toe best jaloers ben als ik zie dat jullie zo goed contact met elkaar hebben. wil ik best bij horen..... maarja....

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 16:04

Nou fitz ook Kim heeft een partner en die gaat ook nog wel eens mee. Gelukkig is mijn vriend ook een vaste bokker Lovers .

Ingrid zodra je tijd hebt kom je een keer desnoods pikken we je op op een station No Problem.

Nou Kawa toen jij even niet online was ivm problemen met inet werd je wel gelijk gemist dusse je hoort erbij hihihi Tong uitsteken Knipoog .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:09

Waar maken jullie je druk om? Hebben jullie niks beters te doen ofzo? Als iemand vindt dat er een vaste kliek is vindt hij dat en als iemand zich daardoor aangesproken voelt heeft diegene pech. Iedereen mag toch zijn mening geven en ook al is er een vaste kliek, lekker belangrijk. Maak je niet druk om zulke onbenullige dingen zeg.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:13

mytens waarom reageer je dan als dit in jouw ogen zo onzinnig is??? blijkt maar weer dat je je er druk om maakt.

ik moet zeggen dat ik ook benieuwd ben naar wie er nou bij die "vaste kliek" horen. je ziet steeds mensen met die term gooien maar duidelijk maken wie er bedoeld worden ho maar.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:15

Ik reageer omdat ik moe word van dit soort topics. Als ik vroeger een 'onbenullig' bericht plaatste wisten ze niet hoe snel ze er een slot op moesten plaatsen als de termen 'vaste kern'of 'kliek' werden gebruikt. En nu zie je ze steeds meer Gaaaap .

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:24

de vaste kliek vind ik de modderators. Zij zijn de gene die alles mogen bepalen enzo. Ookal wordt dat niet altijd even eerlijk gedaan.
Maar ja af en toe moet er toch controle zijn. Verder.... Er zijn mensen die gewoon vrienden zijn, en dan heb je tog kliekjes.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:27

Ik denk dat met de vaste kliek de groep bedoeld wordt die ook altijd bij de meetings aanwezig is. Doordat deze mensen al eerder met elkaar gemeet hebben, en dit ongetwijfeld altijd erg gezellig is, zullen zij er bij een volgende meetings als het even kan weer bij zijn. Van deze meetings worden foto´s gemaakt die vervolgens op Bokt te bewonderen zijn. Doordat andere gebruikers steeds dezelfde personen op de foto ´s zien, blijven de namen van deze personen hangen en als vaste kliek beschouwd. Als iemand van deze ´kliek´een topic start is het naar mijn idee logisch dat de Bokkers die deze persoon IRL kennen dit bericht zowieso lezen en er meestal op reageren. Je kan nu eenmaal niet alles lezen en al helemaal niet overal op reageren.

Ik ben zelf ook nooit op meetings dus ik snap best wel wat er bedoeld wordt in het bewuste topic, maar het lijkt me een hele logische en gezonde situatie. Zeg nou zelf, als jou vriendin iets opschrijft ben je toch ook eerder geneigd te lezen en reageren? Bokt is zo groot, het is nu een keer niet anders .. Ik zou het me in ieder geval niet persoonlijk aantrekken.

Lovers

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 16:36

Klopt mytens maar het zijn iedere keer dezelfde mensen die het zeggen zonder werkelijk namen te noemen. Er wordt altijd zo negatief gedaan over de vaste kliek en dat vind ik jammer en onnodig Verward .
Dus ik was even nieuwsgierig hoe hun dat zien want al ik het op het betreffenden topic wat zeg lezen ze of reageren ze toch niet meer.

Ik heb er geen probleem mee als er een slotje op komt. Maar als die betreffende mensen zich eerst maar eens werkelijk uitlaten ipv wat te banketstaaf in de ruimte.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 16:38

Ja puma iedereen weet heel goed wat ermee bedoelt wordt. Alleen zoals weer in het andere topic wordt er zo negatief over gedaan en daar Misselijk ik een beetje van.

Laat degene die met die term eens zeggen wat hij/zij ervan denk ????

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:47

Tja, volgens mij heeft Puma gelijk!

Ik kom hier ook al heel erg lang, maar heb ook nog maar een paar mensen gemeet. Ik heb gewoon geen tijd.
Toch stoor ik me er helemaal niet aan dat anderen wel veel meeten en goed bevriend zijn irl.

Wat wel zo is, als een 'nieuwe' of jonge bokker een bericht plaatst, dan lees ik het vaak niet. Gewoon, omdat die mensen me (nog) niet boeien, intereseren of wat dan ook. Maar moet ik me daarom verontschuldigen? Moet ik verantwoording daarvoor afleggen? Ik lees en reageer op dingen die ik interessant vind, en op vragen van mensen die ik interessant vind. Dat is mijn keuze toch?

Marjolein

Berichten: 11635
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:49

ben t volkomen met prisca eens. wel altijd roepen er is een harde kern enz, maar als er namen worden gevraagd dan is t altijd zo van ja diegene weten wel wie t zijn. enja dat sommige mensen veel meeten dat kan gebeuren is altijd heel gezellig dus gewoon doen. enja er zijn altijd nieuwe gezichten bij leuk toch leer je nog eens mensne kennen en op zo'n meeting is t dan echt niet t geval dat die mensen buiten de boot vallen. maar wil wel eens namen horen en dna vooral bij welke kliek ze horen want ik vraag me af hoeveel klieken er wel niet zijn op bokt.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:50

Prisca schreef:
Ja puma iedereen weet heel goed wat ermee bedoelt wordt. Alleen zoals weer in het andere topic wordt er zo negatief over gedaan en daar Misselijk ik een beetje van.

Laat degene die met die term eens zeggen wat hij/zij ervan denk ????


Nou, stuur degene die het bericht geplaatst heeft een pb-tje dan weet je het.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 16:51

hahah tuurlijk heeft ze gelijk maar dat is het antwoord op mijn vraag en de reden om dit topic niet ??

Citaat:
Krijg een beetje het gevoel dat deze mensen jaloers zijn en dus denken dat ze niet welkom zijn. Dus ik ben aardig nieuwsgierig wie hier allemaal mee bedoelt worden ?


Verward Verward Verward

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:16

De harde kern vind ik de mensen die elkaar ontmoeten op meetings en elkaar irl kennen. (prisca/marjolein/bart enz). Ik heb soms een beetje het idee dat die mensen meer mogen (zeiken/nutteloze onderwerpen plaatsen) dan de mensen die daar niet bij horen. Maar verder heb ik daar helemaal geen problemen mee, ik denk dat jullie het ook niet bewust doen. Ik vind dat ie nu wel minder aanwezig is als een tijdje geleden (zei nog iemand).

Verder ben ik niet jaloers Haha! , maar ik wil best een keertje met jullie meeten (misschien tijdens de limboland meeting).
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 03-01-02 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:16

Zoals ik al in dat andere topic zijn, Doree, Laui, Marjolein, Prisca enzo, maken vaak grapjes waar ik helemaal niets van snap, nou ja dat vind ik niet leuk. Maar verder is er toch niet een "vaste kliek"?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:34

Ik heb dit bericht in het topic geplaatst waar jij naar verwijst:
"Ik denk dat het ermee te maken heeft dat Bokt zo groot is geworden, er zijn telkens zoveel nieuwe berichten dat men niet meer overal op kan reageren, zodat je minder reacties krijgt. Bepaalde mensen kennen elkaar en zullen daardoor ook eerder op elkaar gaan reageren. Doordat er elke keer zoveel berichten zijn, gaan mensen dus selectief lezen, op een klein forum open je elk nieuw bercht, omdat daar nu eenmaal de tijd voor is, als je hier elk nieuw bericht opent, ben je een paar uur bezig en ondertussen staan er alweer honderd nieuwe berichten en reacties.

Ik heb zelf ook niet veel berichten geplaatst, maar ik heb er geen last van dat mensen meteen negatief beginnen te reageren, ligt denk ik ook een beetje aan je eigen opstelling, als je niet tegen kritiek kan, denk dan na voordat je iets op een bepaalde manier opschrijft, of verdedig jezelf op een rustige manier als men iets zegt waar jij het niet mee eens bent, asl je zelf meteen op je achterste benen staat, krijgen mensen alleen amar meer het idee dat het waar is.

Op een plek waar veel mensen komen heb je nu eenmaal dat bep[aalde mensen meer met elkaar optrekken dan anderen en dat de een de ander meer mag, das ook IRL zo. "

ik vind het niet meer dan logisch dat mensen die elkaar bter kennen, bijvoorbeeld door meetings e.d. meer naar elkaar toetrekken.

Ik zie mensen van de zogenaamde "vaste kliek" echter ook vaak genoeg op berichten van anderen reageren. Als er alleen maar op elkaars berichten gereageerd zou worden, zou het wat anders zijn.

Er wordt misschien wat minder gereageerd, maar ik reageer ook eerder op een bericht van iemand die ik ken, dan van iemand die ik niet ken.

Ik vind het dus een beetje onzin, niks van aantrekken en gewoon doorgaan waarmee je bezig was en bij sommige mensen is het nu eenmaal zo dat hun dag pas goed is als ze wat te zeiken hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 17:45

Felice als jij die grapjes niet leuk vindt dan kijk je of lees je het toch niet ?? Ik lees ook heel veel dingen in het kippenhok die ik niet leuk vind maar dat laat ik dus gewoon lekker links liggen ?? Dat moet toch kunnen diegene mag toch ook zij lol hebben.

Sorry hoor als jullie denken dat ik meer kan en mag omdat ik de moddies ken dan hebben jullie dat goed mis. Omdat ik mensen ken en mag betekend niet dat ik het altijd eens ben met hun. Ook wij hebben onze discussies en meningsveschillen en maar goed ook. Ik heb in het verleden ook dingen gedaan die niet mogen ( niet leuk waren) er zijn toen ook slotjes geplaast en heb PB´s van Bart gehad met waarschuwingen enz. Tja sjit happens maar ik ga me niet Schijnheilig gedragen omdat ik een aantal moddies ken en goed met ze kan opschieten.
Dat is ook een van de redenen waarom ik dit topics starte. Omdat ik haat als mensen denken dat bepaalde (waaronder ik dus) personen meer kunnen doen als andere.