Discussie: Internet geen vervanger voor sociale contacten!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Discussie: Internet geen vervanger voor sociale contacten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 11:40

Ik heb hier eens over nagedacht omdat er zovaak gezegd wordt dat sommige mensen "dag en nacht" achter internet zitten. Maar hoe zit dat dan met hun sociale leven? Als je iedere avond maar achter je PCtje zit in je kamer komt hier niets van terecht.
Ja, je gaat naar school en heel misschien ook af en toe nog uit, maar dat betwijfel ik als je echt zo vaak achter internet zit.
Ik ben van mening dat internet geen vervanger is voor sociale contacten, je zit alsnog alleen te kletsen tegen mensen die je (meestal) niet eens kent en die dan soms ook niet eens zeggen wie ze echt zijn.
Wat vinden jullie hiervan?


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:42

Hmmm ik vind je stelling een beetje te zwart wit. ik heb via bokt een paar mensen leren kennen en ook onmoet en dat zijn vrienden geworden. Internet op zich is geen vervanger, maar via internet kun je zker je sociale netwerk wel uibreiden

Voorzitster AFM

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:43

Nou, ik zie Bokt echt iets als "leerzaam." Ik lees ook het meeste overd e paarden en ik wil zoveel mogelijk lezen en te weten komen.

Ik heb niet veel vrienden, maar dat vind ik ook niet echt belangrijk.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:44

jee hoe kan het, ben het weer eens met Puck eens.
Alleen je moet gewoon niet dag en nacht achter de PC zitten, maar ook ik heb er hele leuke contacten aan over gehouden.
Hierdoor ga je mensen ontmoeten, want als het goed is wil je iemand toch ook IRL leren kennen, dus sociaal contact.
Haha!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 11:46

Daar ben ik het ook mee eens PUCK. Maar ik bedoel meer die mensen die alleen maar internetten en voor de rest weinig andere activiteiten ondernemen om hun sociale contacten te onderhouden.
Ik heb ook wel eens gemeet via internet, dus daar ben ik het wel mee eens dat je op die manier je sociale netwerk kan uitbreiden.
Maar stel nou voor dat je dat niet doet? En enkel en alleen maar chat en praat en voor de rest van de week alleen maar op je kamer zit? Ik vind dat je dan niet kan spreken van mensen met een sociaal leven.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:50

Ik zit veel op internet, maar ik ga ook veel naar vrienden toe. Ik heb daardoor best een volle dag meestal maar dat maakt mij niets uit. Daarnaast zijn computers in het algemeen een grote hobbie van me en dan niet alleen internet maar ook gewoon de hardware ed. Ik ga volgend jaar ook hogere informatica studeren en het is ook zo dat zoveel te meer dat je achter een pc zit zoveel te meer je leert.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:22

nou ik denk niet echt dat het een vervanger is
je chat veel met mensen die je niet eens kent, ik heb van ook heel veel vrienden erop staan die ik wel ken en zowat heel de klas dus aan doorbellen word er bijna niet meer gedaan (als er een les uitvalt ofzo iets) dat gaat allemaal via msn en ik heb zelf een werkstuk gemaakt via msn en mail dan hoe je nie naar elkaar toe, maar je moet niet alleen achter je pc zitten dat is cker niet goed

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:31

Internet is leuk voor 'erbij'. De meeste mensen op mijn icq/msn lijst ken ik irl. En die ik niet irl ken vliegen er na verloop van tijd meestal wel uit. Verder heb ik genoeg sociale contacten en ook veel leuke mensen irl leren kennen via internet.

Daarbij is het ook gewoon handig: snel ff afspraak maken met iemand of ff wat bespreken voor school.

Maar een vervanger voor de IRL sociale contacten zal het voor mij echt nooit worden!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:09

ben het voor 100% met Puck eens. Aan internet hb je niet 'genoeg' maar ik heb er al een heel stel via bokt en chat leren kennen waar ik dagelijks mee praat en de meeste ook wel eens irl ontmoet

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 17:36

Ik ben het met de hierbovenstaande reacties eens, internet is leuk voor erbij, heb er hele leuke mensen door leren kennen, maar het moet beslist geen vervanging worden voor de echte sociale contacten.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:20

Hey Manda mooi topic!

Internet is leuk voor de sociale contacten, je kunt je verhaal kwijt en de meningen van anderen zijn ook fijn. Maar de sociale contacten buiten internet koester ik ook. Lovers

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:25

Ik ben het helemaal met Puck eens! Haha! Misschien dan wel geen "vervanger" maar dan kan het toch zeker wel een "verruimer" zijn zeg maar...er zitten erg aardige mensen op het net. *grinnik*

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:35

Leuk topic Haha!
Ook al breng ik errug veel tijd door op internet, het is ook voor mij zeker geen vervanger voor irl sociale contacten. Wel is het zo dat ik hier (op bokt en via bijv mailinglists en gewone email) veel leuke nieuwe mensen ben tegengekomen die ik zonder internet nooit had ontmoet. En iemand die ik irl vaag kende is doordat we toevallig aan het mailen sloegen een hele goeie vriend geworden.
En, als ik geen internet had gehad was ik niet met zo'n sneltreinvaart terug in de paarden beland begin vorig jaar. Zelfs m'n paard heb ik trouwens via internet gevonden Lovers

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 18:37

Ik zit niet echt op internet voor 'de sociale contacten' Ik moet al moeite genoeg doen om mn eigen vriendenkring te onderhouden.. LOL...

Maar ik chat dus niet veel, icq en msn niet. Kippenhok kom ik ook nauwelijks. Ik komt vnl op bokt omdat ik het interessant vind om verschillende denkwijzes te horen en tips voor paarden ed. Ik denk dat je van alles wel een beetje kan leren, je hoeft niks klakkeloos over te nemen maar kan wel de stukjes uitpikken die je nuttig lijken.

Ik heb wel eens gemeet, oa de efteling meeting, en met drie personen Dat was eigenlijk uitzonderlijk voor me (want ik heb het niet zo op meeten) Maar de ene daar heb ik heel veel geleerd van de adviezen hier op bokt en van haar eigen manier van rijden. Verder heb ik gemeet met iemand die toevallig in de buurt was Knipoog en met Tallie die ik lesgeef. Niet echt om diepgaande vriendschapen aan over te houden dus. Maar ik ben zo in het echte leven ook wel, heb een hoop kennissen, maar maar een paar goede vrienden. En daar gaat al zat tijd inzitten...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 19:42

Ik ben het wel met Puck eens maar ik moet wel zeggen dat mijn vriendekring erg veel groter is geworden ook IRL door I-net.
Veel mensen die nu mijn beste vrienden zijn heb ik op het net leren kennen.
Ik heb altijd wel vrienden naast het net gehad.
Ook heb ik nu vrienden die ik op het net nooit meer spreek maar irl wel veel zie/spreek.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers