Brommer of scooter?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Brommer of scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:53

Omdat ik het fietsen naar m'n paard en m'n werk een beetje zat wordt, wil ik iets snellers aanschaffen. Maar nou weet ik niet of dat een brommer of een scooter moet worden... Wat rijden jullie en waarom heb je daarvoor gekozen?
Is het slimmer om een nieuwe te kopen of zouden jullie 2e hands doen? Waar moet je opletten bij een 2e hands?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:06

Sowieso moet je bij een tweedehands letten op krassen ed op de kappen van een brommer/scooter. Hoe meer/grotere krassen, hoe onvoorzichtiger er mee omgegaan is meestal. Verder moet je sowieso een proefrit maken, of door je vader/moeder/broer/zus als je zelf nog te jong bent, om te kijken hoe die rijdt.
Ook aan te raden is om een scooter te kopen die niet opgevoerd is, en waar dus een normale uitlaat onder zit. Verder moet je wat de 'motor' betreft er vanuit gaan dat deze is zoals gezegd wordt. Je kunt van buiten namelijk niet zien ofdat er mee geknoeid is of iets dergelijks...

Ik zou je aanraden een brommer te kopen, ik heb zelf een scooter gehad, maar dit is [achteraf] een erg dure hobby geworden. Verder zou ik een tweedehands brommer/scooter eerst zoeken bij een dealer/fietsenwinkel, want dan kun je er tenminste nog mee terug als er iets mis mee blijkt te zijn...


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:28

Scooters zijn vaak stukken duurder dan brommers, zowel in aanschaf als in onderhoud. Ik heb altijd Puch gereden, maar ik heb nu een Yamaha Mint scootertje. Echt zo'n damesding, altijd van een oud vrouwtje geweest, altijd binnengestaan, enz. Knipoog Anders had ik hem ook niet gekocht hoor.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:28

Ynzo, die mijne had ook krassen op de kappen, maar ik was wel hel zuinig op mijn scooter. Alleen zo'n halve gare bejaarde niet Tong uitsteken
Ik had een scooter, die zijn wel wat zwaarder dan brommers. Maar ik vond het heerlijk om op de rijden, en hij zag er ook nog leuk uit Tong uitsteken

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:35

Ik rij al jaren scooter met heel veel plezier het is confortabeler dan een brommer. Heb jaren een Honda Vision gehad na wat problemen met de laatste heb ik een nieuwe gekocht een Vespa Piaggo ET4. Is wel een zware brommer maar als je veel kilometers maakt is hij erg fijn. Hij is ook wat zwaader dan een gemiddelde brommer (100 kilo)

Koop hem idd bij een brommer zaak vooral met garantie erg fijn. En idd in goede staat zonder dat die opgevoerd is. Vaak halen die mij wel in maar bij het stoplicht kom ik ze toch weer tegen nou nou wat win je erop.

Ik heb zelden problemen met mijn brommer hij gaat keurig ieder half jaar voor onderhoud een dag terug en krijg ik een leenbrommer.

Succes met zoeken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 14:37

Nog een vraagje: waar haal je een brommercertificaat? Ik heb m'n theorie-examen voor auto al (en hopelijk maandag ook m'n rijbewijs *LOL*).

Is een elektrische start aan te raden of werkt een kickstart net zo goed?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:42

Bij het CBR
is het zo nog steeds dat als je je rijbewijs hebt dat je dan je brommercertificaat af mag halen?
Dat zou dan bij het gemeentehuis zijn. Maar wel maandag slagen dan Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:43

Als je je rijbewijs hebt heb je geen certificaat nodig.

Scooter hebben een elektrische start dus dan heb je de kick niet nodig.
Scooter zijn dan misschien wel duurder dan een brommer maar je krijgt er VEEL meer voor terug (ruimte, comfort en vooral het zadel is beter).


Ga gewoon wat brommer zaken af en kijk wat ze hebben.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:45

ik heb eerst een brommer gehad, was ik opzich wel tevreden mee, maar er was altijd wat mis mee... je kon ook moeilijk bagage meenemen.
nu heb ik een goede 2e hands scooter gekocht bij een dealer, heb wat bergruimte (buddyseat) hoef niet perse naar dat ene tankstation waar ze nog mengsmering hebben en er is bijna nooit wat mis mee

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:45

Ik heb altijd op een brommer gereden
Heerlijk..... Als ik nu moet tanken zou ik willen
dat ik weer op een brommer kon tuffen....>>>wat een geld

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:53

LiSSy schreef:
nu heb ik een goede 2e hands scooter gekocht bij een dealer, heb wat bergruimte (buddyseat) hoef niet perse naar dat ene tankstation waar ze nog mengsmering hebben en er is bijna nooit wat mis mee



Jaaaaaa het groooooootste voordeel ja kan echt OVERAL tanken hihi. Veel tankstations hebben de smering niet meer.

Dom dat ik dat vergeten was.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:13

Ik heb zelf een Tomos Flexer, nieuw gekocht. Echt een heerlijke brommer! Ik kon deze nieuw kopen voor dezelfde prijs als een 2e hands scooter die al 5000 km erop had zitten... Mijn keuze was snel gemaakt.
Het is idd wel wat lastiger met tanken omdat niet elk tankstation mix heeft.
Maar verder rijdt ie wel zuinig (ongeveer 1 op 50) (ik weet niet hoe dit met de wat zwaardere scooters is)
Een brommer is goedkoper in de verzekering dan een scooter. (komt ook doordat de nieuwprijs lager is.. I know)
Verder ligt het eraan wat jij lekker vindt rijden, een wendbare lichte brommer of een zware scooter.
Zorg er idd voor dat je geen opgevoerde scooter/brommer koopt, zonde van je geld want die dingen zijn veel sneller versleten. (door afraggen enzo)

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:11

Prisca"]
[quote="LiSSy schreef:
nu heb ik een goede 2e hands scooter gekocht bij een dealer, heb wat bergruimte (buddyseat) hoef niet perse naar dat ene tankstation waar ze nog mengsmering hebben en er is bijna nooit wat mis mee



Jaaaaaa het groooooootste voordeel ja kan echt OVERAL tanken hihi. Veel tankstations hebben de smering niet meer.

Dom dat ik dat vergeten was.
[/quote]

in heel almelo maar 1, aan de andere kant van de stad, 10 km verderop Boos!



pedator: mijn brommer reed 1:45, mijn scooter rijd 1:35, maar de benzine is ook een stuk goedkoper Knipoog

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:42

Ik neem aan dat je met een brommer een snorfiets bedoeld en met een scooter een bromfiets? Ik heb dan dus een snorfiets en ben er tevreden mee Lachen Ik heb een peugeot zenith. Gewoon een 2-zits zadel en opbergruimte in een klepje aan de voorkant. Ik kan trouwens gewoon euro 95 tanken dus heb niks gemengd nodig Verward Een vriendin van mij heeft een bromfiets en haar verzekering is even duur als die van mij.

Gamble

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:14

Ik rij nu al weer 2 jaar op m'n tweedehands scooter (viva city) en ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad ofzo...maarja, dat is misschien niet altijd zo. Daarom is het zeker wel aan te raden om er eentje bij een scooter/brommerzaak te kopen Lachen
Het hangt er ook wel vanaf hoeveel geld je te besteden hebt, een scooter is toch wel een stuk duurder. Maar je krijgt er ook zeker een hoop voor terug:
1. Zit erg comfortabel Haha! + bergruimte.
2. Het is idd ook erg makkelijk om bij ieder tankstation te kunnen tanken.
3. Een scooter is ook wel een stuk veiliger, als je bijv. valt dan komt eerst de scooter op de grond en dan 'jij', breekt de val dus een beetje. (Ik ben 2 weken geleden zelf aangereden op een rotonde en was toch erg blij dat ik geen brommer had, anders had die bovenop mij gelegen)
4. Het is natuurlijk ook makkelijk dat je iemand mee kunt nemen achterop!
Ik zou je dus ook zeker aanraden een scooter te kopen (als dit mogelijk is), maar dat was misschien al wel duidelijk Haha!

Oja, als je een tweedehands koopt is het ook wel slim om even naar het aantal kilometers te kijken en de profieldiepte van de banden!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11553
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:22

ik heb een 2dehands scooter Lachen
En ik zou idd geen opgevoerde kopen, zeker niet als er veel politie rondloopt in de buurt Knipoog
En dat je een scooter elektrisch kan starten klopt maar half Lachen Die van mij kan ook wel elektrisch gestart worden, maar alleen als ik er mee gereden heb en em binnen 20 seconden weer start Tong uitsteken
Verder moet ik gewoon kickstarten

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:25

scoot kopen, een nieuwe. Een scooter zit lekkerder, heeft bergruimte in het zadel, voelt stabieler dan een brommer. En je hoeft hem niet aan te rennen Haha! Als je er veel mee wil rijden, kan je echt beter een nieuwe kopen, ik heb twee tweedehandjes gehad en alleen maar ellende!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:27

xingridx: dan is er iets niet goed met je accu Knipoog

als je 2e hands koopt kun je dat het beste bij een dealer doen, dan weet je zeker dat hij goed is en heb je ook nog garantie

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 08:02

2 Lissy... Tja ik vergeet altijd hoeveel mix kost Bloos Want ik heb lieve werkgevers Bloos
Maar overigens mijn brommer is dus wel een bromfiets en geen snorfiets (voordat mensen dat gaan denken Tong uitsteken )

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:18

ik heb sinds 2 weken een nieuwe snor scooter gloedje nieuw Haha! we waren aan het kijken voor 2e handse en waren kai duur en stonden mega kilometers op. Dus wij kijken naar nieuwe die waren even duur en mooi en 0 km Haha!
dus heb nu een mooie scoot
ben er mega blij mee en kan nie zonder hoor
moet elke dag 40 km reizen voor mijn werk namelijk en mijn vriend heeft de auto nodig dus vandaar de scoot


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Lipstick, Myrkvi, Redford, scoebje, SemrushBot, StonedRomy, wisja en 41 bezoekers