Help!!! Schurende peesbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Help!!! Schurende peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 13:40

Mijn welsh B heeft steeds last van schurende peesbeschermers aan de bovenkant. Haar beentje is steeds helemaal kapot , dus op het moment heb ik er niks om heen, maar vind dat ook geen prettig idee. Scheve mond

Bandages heb ik ook al geprobeerd, maar die blijven bij haar echt niet zitten, wat je ook doet, onderlappen, tape, strakker, losser...ze blijven niet zitten. Verward

Heeft iemand hier ervaring mee en wat heb je er aan gedaan?? De peesbechermers passen wel goed. Mijn pony heeft echter heel veel actie in het voorbeen, dus of het hier aan ligt??

Heb ook al in de paardensportzaak gevraagd en die zeiden van rijd maar met bandages, maar ja, dat gaat dus ook niet en dan heb je wel peesbeschermers met bont, maar die zijn bijna 100 euro, beetje zonde als t ook niet zou werken... Lachen

Wie kan me helpen??

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:54

Zelf rijd ik western en heb peesbeschermers van professionals choice. Deze zijn van zacht materiaal maar geven wel voldoende steun en bescherming. Ze blijven ook heel goed zitten met drie strips klittenband. Aan de binnenkant zit neopreen. Deze schuren in ieder geval niet en zijn super-makkelijk in gebruik. Misschien is dat iets?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:10

als jouw pony plekken heeft aan de bovenkant(dus waar de klittebandjes overheen komen) dan heeft een beschermer met bont echt geen zin. het bont zit alleen om de kogel en het pijpbeen heen en dus niet aan de voorkant.
je moet dus een peesbeschermer zien te zoeken die zachte bandjes heeft(of desnoods zelf een zacht fluffy materiaal eromheen naaien)

schuurplekken kan ook een teken zijn dat je ze veel te strak aantrekt, krijgen ze sneller plekken van

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 15:15

Ze heeft geen last aan de voorkant, maar aan de achterkant en dan de bovenkant van de peesbeschermer....(btj vaag) Dus aan het klitteband ligt het niet!
En te strak zitten ze ook niet, doe ze zeg maar alleen 'vast' en dan zitten ze...
Ik zal anders ff proberen om er een foto van te maken, das misschien ff wat makkelijker!!

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:25

Andere peesbeschermers kopen/ proberen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:28

als de peesbeschermers schuren wil zeggen dat er wrijving ontstaat en dat ze nĂ­et goed passen. Dan kan verschillende oorzaken hebben, dat ze neit goed passen, dat er zand onderkomt of dat het materiaal simpelweg niet goed is...

Misschien neopreen pijpkousen?

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 15:33

Ik maak ze elke keer na het rijden schoon met een borstel en water, dus denk niet dat er zand in blijft zitten. En ik gebruik dus ook al neopreen peesbeschermers, dus weet echt niet wat ik moet doen.
Ik dacht zelf ook al dat het iets van wrijving moet zijn, maar weet niet hoe ik het tegen kan gaan.

En tuurlijk kan ik wel andere peesbeschermers kopen, maar laatst heb ik dus van die neopreen dingen gekocht en dat helpt dus niet en nu zat ik aan van die bontgevallen te denken, maar die kosten bijna 100 euro en vind t bjt zonde als t dan ook niet helpt!!

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:28

Moet je perse met peesbeschermes rijden, kun je niet zonder? Ik rij nooit met peesbeschermes en dat gaat prima!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:22

Ik denk toch dat de peesbeschermers wat te hoog zijn en het daardoor gaat irriteren. Ik zou eens een andere maat/model proberen, als ik jou was.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:27

Gewoon lekker zonder gaan rijden! Ondingen!

jufloontje

Berichten: 683
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 09:09

Ik vind het zelf niet zo'n prettig idee om zonder te rijden, omdat er met die pony ook btj gecrosst wordt... Je wil dan toch je pony optimaal beschermen, maar ja, op deze manier gebeurt dat niet echt!!!

Het is trouwens erg moeilijk om een kleinere maat te vinden, voor paarden en grote pony's wil dat wel, maar voor een B welsh van 1.31m is dat lastig, dan kom ik je in van die keiharde dingen!! Knipoog