Schuurplekken op geschoren paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Schuurplekken op geschoren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 11:15

Zoals zovelen van jullie heb ik (nou ja Pablo dan) last van schuurplekken. Hij is geschoren en het is bekend dat ze er dan gevoelig voor zijn. Ik gebruik beugelriem hoesjes (heb de gesp bij de stijgbeugel) en daar heeft hij schuurplekken van, zo ook bij de borst van de deken (niet zo erg) maar veel erger ook rondom het zadel. Nu rij ik alleen met sjabrak van vestan, maar die zit te krap onder het zadel (heb een Stubben dressuur).
Wat zijn zo jullie ervaringen met schuurplekken rondom het zadel en onder het zadel en wat doen jullie eraan om het te voorkomen??????



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:23

Hoi,
Ik heb 2,5 jaar op een manege gewerkt, en daar kwam ik dit probleem ook vaak tegen bij geschoren ponies en paarden. Ik zorgde er altijd voor dat deze ponies een goed dik chabrak onder het zadel hadden. Een grote maat die ervoor zorgt dat de beugelriemen over het chabrak hangen en niet op de blote huid wil ook helpen.
Je hebt ook speciale gelchabrakken die veel minder schuren dan gewone.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes,
Linda

* To Belg, or not to Belg *

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:37

Op de manege waar ik werkte was ook een paard (een trackener, heel gevoelig...) die echt overal schuurplekken van kreeg. Hij was niet eens geschoren, maar van het randje van het zachste dekje kreeg ie nog schuurplekken. Dat was echt heel fustrerend!
We hebben heel lang bedacht wat we ertegen zouden kunnen doen, maar niets gevonden. Ik ben dus ook benieuwd welke reacties je hier krijgt. Je kan zo'n superduur schapenwollen shabrak kopen, een goedkopere oplossing zou ik niet weten.
Op de borst zou je een paarden BH kunnen gebruiken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 15:27

Die heeft van mij heeft ze zelf waar de teugels langs zijn hals strijken...iemand tips? Helpt vaseline ofzo?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Leliesan en 34 bezoekers