Luchtzuiger kopen of Niet???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Luchtzuiger kopen of Niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 11:16

Hallo allemaal

Ik heb een hele belangrijke vraag aan jullie!!!!!
Ik ben namelijk helemaal verliefd Lovers geworden op een Arabische merrie met papieren (AVS) Kwijl bruin klein kolletje super lief maar toch wel pitttig als zij doorheeft dat je kan rijden Haha! .Maar er is een ding ZE IS EEN LUCHTZUIGER!!!!! ik vindt dr echt te gek en ze staat ook te koop maar ze is natuurlijk en luchtzuiger en wat zouden jullie doen ze is pas 6 jaar

Alvast bedankt voor de hulp

Greetz Nath

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:19

Je weet mijn mening al: kopen als het tussen jullie klikt en niet kopen als het niet klikt. Dat ze door het luchtzuigen minder in prijs is is voor jouw alleen meegenomen. Als ze met een band om het niet doet (en dat schreef je) is er helemaal niets aan de hand.

Je suis Charlie.

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 11:37

Ja ze is echt een moppie je mag an heel haar hoofd komen haar oren neus mond hals manen nek alles tot waar je bijkan buiten stal ze is echt te gek T is zeker een vordeel dat ze best goedkoop is want ze kunnen haar nie kwijt en uiten had Melody geen luchtzuigband om en toen zoog ze ook geen lucht ik denk dat het bij haar puur verveling is op stal (er hangt nix in stal zelfs geen liksteen maar ik ga een speelbal een zoutblok een liksteen & een hooiza voor haar kopen heeft ze in iedwer geval zat te doen natuurlijk hang ik nie alles gelik in stal beetje bij beetje o ik hoop dat het met poetsen rijden zadelen en alles ook klikt want dan heb ik mijn paardje

Greetz Nathalie

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:46


Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:47

Als je de mogelijkheid hebt om haar ook weidegang te bieden zou ik dat zeker doen! Een paar speeltjes op stal is daar geen vervanging voor.

Je suis Charlie.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:48

Idd, als jij haar leuk vind gewoon kopen!
Dat luchtzuigen maakt niet uit. Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:47

Nathalie schreef:
Dat luchtzuigen maakt niet uit. Lachen


Tuurlijk maakt het wel wat uit! Als er niks mis is met een luchtzuiger, waarom zijn ze dan en moeilijker verkoopbaar dan een niet-luchtzuiger en lager geprijsd? Luchtzuigen is o.a. funest voor het gebit. Op Soest (ik dacht Soest, kan ook dat andere rusthuis zijn.....maar is verder hier niet van belang) staat een luchtzuiger die kan alleen nog maar slobber eten!

Als je het echt 100% wil weten zou ik je VA even bellen.......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:49

Ja, oke, het maakt wel iets uit.
Maar ik bedoel dus, als zij verliefd is op het paardje dat het niks uit maakt dat hij luchtzuigt. Ik zou er geen probleem van maken. Mijn vorige pony zoog ook lucht en daar heb ik echt geen last van gehad. Ook niet wat betreft het rijden ofzo, hij is Z2 dressuur geweest terwijl veel mensen zeggen dat luchtzuigers niet 'goed' kunnen lopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:58

Je verwisselt hier oorzaak en gevolg hoor: hoe oud zijn paarden die in een rusthuis komen? Beslist geen 7 jaar hoor. Jij stelt dat alleen maar luchtzuigers op latere leeftijd geen tanden meer hebben? Dat is dus niet waar. Waar wordt het voer mee vermalen? Niet met de voortanden. Wat slijt het meest als een paard luchtzuigt? Juist, de voortanden. Als een luchtzuiger een band om heeft en zijn tanden dan ook nergens meer opzet, gaan die tanden net zo lang mee als bij een niet luchtzuigend paard.

Luchtzuigen is net als weven een koopvernietigend gebrek omdat de mensen het vervelend vinden een dergelijk paard op stal te hebben staan. Luchtzuigen heb je in meerdere gradaties. Paarden die het even na het eten doen, paarden die het doen als ze gestresst zijn, paarden die het alleen doen als ze geen band om hebben, en paarden die overal doorheen zuigen. Paarden die niet eens voerbak nodig hebben om hun tanden op te zetten maar het presteren om zo lucht te zuigen (en dan gaan de tanden daar niet stuk van) zijn er ook.

Als je consequent de band omhebt, je paard het niet meer doet omdat hij de band omheeft, en je je paard veel afwisseling biedt door middel van weidegang, is een luchtzuiger geen probleem.

Je suis Charlie.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:14

Ik ben het net vergeten bij dat andere topic te zetten, maar niet iedereen wil een luchtzuiger op stal. Waar ik nu sta mocht ik geen paard meenemen met stalondeugden. Vraag dat wel even na, anders is het straks zo'n teleurstelling.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:21

Cassidy schreef:
Je verwisselt hier oorzaak en gevolg hoor: hoe oud zijn paarden die in een rusthuis komen? Beslist geen 7 jaar hoor. Jij stelt dat alleen maar luchtzuigers op latere leeftijd geen tanden meer hebben? Dat is dus niet waar.


Nee, dat ik stel ik niet. Ik geef enkel een voorbeeld van 1 mogelijk gevolg!!!! Maar elke vee-arts zal beamen dat luchtzuigen slecht is voor het gebit en dan heb ik het er natuurlijk wel over als je er geen maatregelen tegen neemt!!!!

Dus men moet ook proberen om door de regels heen te lezen en niet gelijk te prikken als iemand 1 voorbeeld geeft, dat dat gelijk een bindende conclusie is! (Ik snap nu precies wat Ymke bedoelde in haar topic!!!!!!!!!!!!!!!)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:28

Je hebt 2 verschillende soorten luchtzuigers!!
De 1 bijt zich ergens aan vast en begint te zuigen, en de ander is meer 'gevordert' en doet het zo in de lucht.
Dus het ligt eraan hoe hij lucht zuigt. Bij de laatste methode gebeurt er dus niets met de tanden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:40

Ik heb ook een luchtzuiger, hij heeft een luchtzuigband om (goedekope versie van miracle) en heeft verder totaal geen problemen, ziet er erg goed uit, eet goed etc. Ik vind dat sommige mensen van het luchtzuigen een groter probleem maken dan het (in de meeste gevallen) is. Ok, het blijft natuurlijk een gebrek, maar daar worden ze, zoals iemand anders ook al zei, ook goedkoper van. En als je echt zo verliefd bent op dit paardje, zou ik het gewoon doen!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:45

Inderdaad, ben het helemaal met Kayla eens!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:52

Buitenzorg"]
[quote="Cassidy schreef:
Je verwisselt hier oorzaak en gevolg hoor: hoe oud zijn paarden die in een rusthuis komen? Beslist geen 7 jaar hoor. Jij stelt dat alleen maar luchtzuigers op latere leeftijd geen tanden meer hebben? Dat is dus niet waar.


Nee, dat ik stel ik niet. Ik geef enkel een voorbeeld van 1 mogelijk gevolg!!!! Maar elke vee-arts zal beamen dat luchtzuigen slecht is voor het gebit en dan heb ik het er natuurlijk wel over als je er geen maatregelen tegen neemt!!!!

Dus men moet ook proberen om door de regels heen te lezen en niet gelijk te prikken als iemand 1 voorbeeld geeft, dat dat gelijk een bindende conclusie is! (Ik snap nu precies wat Ymke bedoelde in haar topic!!!!!!!!!!!!!!!)
[/quote]

Dan moet jij even proberen de voorbeelden wat genuanceerder te laten overkomen...en er meer noemen dan alleen één. Want wij lezen alleen wat hier staat, en kunnen geen gedachten lezen. Als Ymke roept van "in de krul"dan lezen wij "in de krul" ook al bedoelt ze het anders..

Je suis Charlie.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:19

Cassidy schreef:
Dan moet jij even proberen de voorbeelden wat genuanceerder te laten overkomen...en er meer noemen dan alleen één.


Nog genuanceerder????????

Als ik de stelling maak dat elke luchtzuiger op latere leeftijd geen tanden meer heeft, dan schrijf ik dat! Het is dus maar welke conclusie een ANDER eruit trekt! En wat een ander WIL lezen....... Haha!

Maar goed, het was dus maar een enkel voorbeeldje als een mogelijk nadelig effect van luchtzuigen. Zo zijn er nog vele te noemen, evenals mensen die ervaringen hebben met paarden die luchtzuigen en daar totaal geen last van ondervinden!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:31

Buitenzorg"]
[quote="Cassidy schreef:
Dan moet jij even proberen de voorbeelden wat genuanceerder te laten overkomen...en er meer noemen dan alleen één.


Nog genuanceerder????????

Als ik de stelling maak dat elke luchtzuiger op latere leeftijd geen tanden meer heeft, dan schrijf ik dat! Het is dus maar welke conclusie een ANDER eruit trekt! En wat een ander WIL lezen....... Haha!


[/quote]

Om zo'n stelling te plaatsen is je goed recht. Maar dan moet je ook niet verbolgen reageren als er wel iemand hapt en deze stelling tegenspreekt... Knipoog En voor de rest wat een ander wil lezen? Het staat er toch zwart op wit? Verward

Je suis Charlie.

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 14:43

maar ze staat ergens waar ze al heel lang staat en daar mag ze gewoon blijven en ze is pas 6 zou zoiets niet af te leren zijn met veel vermaak en een luchtzuigband ze heeft nu niks in stal waar ze iets mee kan doen zelfs geen liksteen ik denk zelf ook dat als een paard iets te doen heeft en naar buiten kan en ook vaker buiten komt door wandelen rijden longeren ed er minder last van zal hebben omdat ze zich dan minder verveelt eerst was zelfs het plan om haar te slachten omdat ze haar niet konden verkopen maar dat plan hebben ze nu gelukkig nie meer het is een prachtige merrie die al op stal een enorme uitstraling heeft ze is heel lief en ze heeft nu de meest simpele luchtzuigband om en raad eens ze zuigt geen lucht maar op welke plaatsen moet een luchtzuigband omblijven en waar moet hij af?

Groeten Nathalie

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:10

Vraag jezelf ten eerste is af wat je met haar van plan bent te gaan doen,
kijk daarna wat haar mogelijkheden zijn,en kijk of je daar een weg in kan vinden.Ik zou haar zeker een maandje op proef nemen als ik jou was,
dan kan je kijken of het erger/minder word en hoe het onder het rijden is.
Je kan dan altijd nog beslissen om de koop niet door te laten gaan.
Maar als het echte liefde is,en het is niet zo erg,dan wens ik je veel plezier met haar! Lovers

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 16:10

volgens mij maakt het wel wat uit als je paardje wat te doen heeft in zijn stal, je kan bijv. een speelbal, een voerbal (met kleine gaatjes, als ie rolt komt er een bixje uit), veel beweging, niet alleen op stal. Ik zou haar zowiezo zo`n band omdoen. Na een tijdje kan je kijken of ze het nog steeds doet (ondanks de afleiding in en om haar stal).

Ik heb niet veel verstand van luchtzuigers, maar ik weet wel dat andere paarden het over kunnen nemen, ik dacht ook altijd dat ze er koliek van konden krijgen maar dat weet ik nu niet meer zo zeker.

Ik ken een paardje die het heeft maar die is verder gewoon gezond en loopt prima.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 20:18

Als het dus goed tussen jullie klikt zou ik het gewoon doen!

Zelf vind ik luchtzuigen niet zo'n groot probleem.

Kimberly het paardje waar ik altijd les op rijd doet het ook en met een band om is er gewoon niks aan de hand.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Nathalie V
Berichten: 72
Geregistreerd: 08-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-02 21:15

ik vindt het ook geen probleem maar velen zeiden tegen mij dta een paardje dat luchtzuigd eerder doodgaat enzo en ik wil als ik een paardje koop haar zo lang mogelijk bij me houden en ik weet dat het elk moment afgelopen kan zijn want bij mij op de manege zijn er laatst 4 paarden achter elkaar gegaan allemaal ongelukken.Ik wil met haar de sport in en veel van haar leren en gewoon een hele goede band met haar opbouwen en dat we veel van elkaar houden en als we elkaar wat beter kennen wil ik op zn tijd een veulen van haar!!!!!

Greezt nathalie

Ik wil een leuke pony kopen die bij MIJ past en ze heet MELODY!!!!!!!!!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 21:39

JE hebt natuurlijk wel eerder kans op koliek etc.

Maar vraag jezelf is af: wat verlang ik van haar,en kan zij dat waarmaken. Wil ik veel met haar gaan doen en kan ik haar een goede plaats bieden etc etc.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Verara en 91 bezoekers