Mijn arme oma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Mijn arme oma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 23:17

Mijn oma stond gisteren haar bed op te maken en struikelde over haar eigen schoenen. Ze kon niet meer op staan, op haar kont is ze naar de telefoon aan de andere kant van de kamer geschoven om daarmee mijn oom te bellen.
Mijn oom is naar haar toe gegaan en toen hij voor de deur stond zag hij mijn oma op de grond zitten, hij had geen sleutel (was in de veronderstelling dat mijn oma de deur open zou doen) dus mijn oma is weer op haar kont naar de voordeur geschoven.
Mijn oom probeerde haar op te tillen toen hij binnen was en oma gilde het uit van de pijn.

Ambulance gebeld en in het ziekenhuis bleek dat zij haar heup gebroken heeft. Nou moest ze geopereerd worden, om 5 uur 's middags is zij het ziekenhuis binnen gebracht en die dag was er geen tijd meer om te opereren. Oma heeft de nacht met veel pijn moeten doorbrengen, vandaag zou ze misschien geopereerd worden als er geen spoedgeval tussen zou komen.

Nou sprak ik om 19.30 uur mijn moeder, mijn oma was nog steeds niet geopereerd vanwege spoedgevallen. Ze heeft vanaf gistermiddag niks meer gegeten en moet met 2 vingers in een glas met water en dan haar vingers aflikken omdat ze nuchter moet blijven voor het geval ze alsnog vandaag geopereerd werd Scheve mond Wel ligt ze aan het infuus omdat ze de nodige dingen binnen moet krijgen.

Ik vind het zo zielig voor mijn 84-jarige omaatje, ze heeft erg veel pijn en zit onder de medicijnen het schijnt dat ze iedere keer in slaap valt als je met haar praat door de medicijnen. Ik hoop echt dat ze zo snel mogelijk geopereerd word en van het weekend ga ik even bij haar op bezoek Ach gut

sorry moest het even kwijt... Verdrietig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:25

och wat triest... en wat een dappere, taaie dame om nog zo ver te komen met een gebroken heup! Wens haar maar heel veel sterkte en een spoedige operatie van mij...

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:28

ik ken t me oma was dinsdag gevallen en pas vrijdag onder t mes gegaan!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:35

Ahhh gossie arm wijfie!
Woont ze nog op zichzelf dan ?
Aanleunwoningen hebben meestal zo een bellen waar ze op kunnen drukken en dan komt er iemand!
Knap hoor dat ze zich nog zo voort heeft kunnen zetten met een gebroken heup,wat een bikkel!
schandalig dat ze haar in het ziekehuis zo lang laten wachten op de operatie,dit lijkt mij toch ook wel een soort spoedoperatie of zie ik dit nu verkeerd?
Wens je omaatje heel veel sterkte van mij!
Liefs Lundi

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:48

Ah gut, wat sneu zeg... Scheve mond

Wens haar maar beterschap en sterkte van mij Knipoog

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:49

Wat sneu zeg... Scheve mond

Waar ik me erg over verbaas... is jouw oma in dit geval geen spoedgeval?? Verward De zorg van tegenwoordig...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:06

Heupen zijn geen spoedgevallen volgens mij. In sommige gevallen - na een bepaalde leeftijd - word er zelfs helemaal niet meer geopereerd, en moet je een hele tijd bedrust houden. Akelig maar waar. Oudere mensen breken nu eenmaal vrij snel heupen... Ik hoop dat dit bij jou oma niet het geval is en dat ze snel geholpen word.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:10

Jeetje wat belachelijk zeg !

Jouw oma is toch ook een spoedgeval ? Of is een heup breken niet ernstig genoeg ?
Jeetje wat sneu ! Nou heel veel beterschap voor jou oma !
En als ze geopereerd is moet je haar maar allemaal lekkere dingen gaan voeren Haha!

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 00:52

Sjezus... Wat sneu voor je oma. Spoedgevallen zijn natuurlijk spoed, maar iemand van 84 lijkt mij ook wel voorrang te krijgen. Hopelijk komt 't snel goed....

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 01:09

kojack schreef:
Jeetje wat belachelijk zeg !
Jouw oma is toch ook een spoedgeval ? Of is een heup breken niet ernstig genoeg ?
Jeetje wat sneu !

Heel banketstaaf, maar een heup breken is inderdaad niet ernstig genoeg om spoedgeval te zijn, omdat het niet direct 'gevaarlijk' is...

Wel ontzettend vervelend voor je oma, hopen dat ze snel aan de beurt is en wens haar maar veel beterschap! Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:50

Ach gossie, wat ontzettend sneu.
't Is misschien medisch gezien geen spoedgeval, maar je zou maar zo liggen....... wachten en pijn lijden, da's geen pretje
Heel veel sterkte voor jullie allemaal en beterschap voor oma Ach gut

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:56

Wat sneu he?
Toen ik dinsdags mijn been brak en rond een uur of negen ’s ochtends werd binnengebracht werd ik eind van de dag geopereerd, maar het hoog bejaarde vrouwtje wat met een gebroken heup vlak na mij werd binnengebracht werd pas op donderdag geopereerd.
Dat arme mensje had ook nog eens geen kinderen, familie of kennissen die zich om haar bekommerden. Ze lag daar maar… Zonder boekjes, zonder tv want dat kon ze niet betalen, zonder bloemetje, zonder fruit of lekker snoepgoed….
Als ik dan nu naar mij oma kijk, waarbij alle kinderen meedoen aan een rooster zodat ze elk dagdeel bezoek heeft, dan moet ik steeds aan dat arme mensje denken.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 09:13

lundi schreef:
Woont ze nog op zichzelf dan ?



Mijn oma woont inderdaad nog op zichzelf, ze is ontzettend kwiek voor zo'n oudje.

Ik vind het erg sneu dat ze daar zo ligt, vandaag gaat mijn moeder heen. Ze gaat buiten het bezoekuur om en ik denk dat ze lichtelijk pissig gaat worden als ze haar niet bij haar moeder laten Scheve mond
Mijn oma ligt in Haarlem in het ziekenhuis dus het is niet echt om de hoek zeg maar, morgen gaan wij heen en ik ga eens kijken wat ik allemaal voor haar mee kan nemen.

Ik belde gisteren al even naar haar afdeling op omdat ik er zeker van wilde zijn dat ze een tv had aan haar bed, ze kijkt altijd tv tot 's nachts aan toe dus ze zou zich nu rotvervelen zonder tv. De verpleegster die ik aan de telefoon kreeg werd een beetje pissig omdat ik de 3e was die voor oma belde Rolleyes (aan de ene kant heel begrijpelijk, maar vond wel dat ze wat vriendelijker mocht zijn) En net wat Sjuimpje zegt oudere mensen nemen meestal geen tv omdat ze dat niet kunnen betalen, was bang dat mijn oma dat ook zou zeggen want anders had ik die rekening gewoon betaald, maar gelukkig had ze er eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:28

Meid, ik ken dit helaas. Verdrietig Mijn opa kan helemaal niks meer mijn oma verzorgt hem al jaren. Hij heeft alle mogelijke ziektes die iemand maar kan krijgen (denk aan o.a. suikerziekte, trombose, hartproblemen, e.d., zijn lichaam is gewoon op). Laatst is hij voor de zoveelste keer weer van de trap gevallen, en hij kan al amper meer lopen.
Ik kan het echt niet meer aanzien, het is vre-se-lijk. Verdrietig

En alsof het nog niet genoeg is, hebben ze nu ook nog kanker geconstateerd. Verdrietig

Het is werkelijk vreselijk meid, als ik kon, zou ik met hem ruilen, want hij is zó'n goed mens. Verdrietig

Ach gut

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:28

Bah vreselijk zeg.. Tis idd absurt met de zorg hoor tegenwoordig..
Wens je oma maar sterkte..

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:37

he bah wat vreselijk, ik zou ook pissig worden als ze mijn oma zo lang laten liggen.

je moet je er niks van aan trekken dat die verpleegster zo kortaf reageerde, dan mag ze trouwens wel een nieuwe opleiding doen, want zo hoort het niet

heel veel beterschap voor je oma + familie Ach gut

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 19:41

mijn oma is nog steeds niet geopereerd, ben bang dat ze dat van het weekend ook niet gaan doen Boos!

En ik ben ook heel bang dat ik morgen de verpleging aan vlieg, hopelijk kan ik mij in bedwang houden Schijnheilig

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:30

Heel veel sterkte..Zeker voor je oma. Eigenlijk schandalig dat ze haar nog niet geopereerd hebben..Boos!..Dan zit ze de hele dag maar in pijn..Hopelijk word ze snel geopereerd..En dan hoop ik ook dat ze snel revalideert!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 01:25

Jeetje Barb, wat rot voor je oma Verdrietig ...
Hopenlijk krijgt ze wel genoeg pijnstillers en inmiddels ook weer wat te eten en te drinken ??!

Helaas is een gebroken heup idd geen spoedgeval Scheve mond . Mijn moeder heeft dit 8 jaar geleden ook gehad (ze was toen 65).
Zij heeft alleen ontzettend veel "geluk" gehad; ze lag al 2 dagen in het UMC en toen hadden ze nog geen plek voor d´r in de operatie kamer Lips are sealed .
Direct naast het UMC, ligt het militair hospitaal en als die bedden "over" hebben, wordt er wel eens iemand van het UMC naar het militair verplaatst Lachen !
Mijn mams was dus zo´n "iemand" en werd op de dag van overplaatsing ook meteen geopereerd. Daarbij was het super-de-luxe volgens haar: allemaal ruime 2 pers. kamers én voldoende verplegend personeel !

Het lüllige is gewoon, dat je het verplegend personeel ook niet achter hun kont aan kan zitten; zij kunnen er immers ook niets aan doen dat er van die ellenlange wachttijden zijn en dat zij eigenlijk met té weinig mensen zijn, om de patienten díe verzorging te kunnen geven, die ze nodig hebben....

Iig heel veel sterkte voor je oma en ik hoop dat ze snel weer aan de beterende hand (ehh... heup Clown ) is Ach gut !!