Wat zou je doen? (de liefde..)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wat zou je doen? (de liefde..)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 17:25

Okee, the following problem. Laura is op het moment druk bezig met het versieren van de laatste vangst, maar er zijn ook nog mensen met serieuze vangst-kwesties Haha! Mijn vriendin en ik zitten hier nu te filosoferen over haar relatie-die-geen-relatie is en ik weet niet hoe ik haar helpen kan. Of wat ik zou doen. Ik ben namelijk helemaal niet thuis in relatie-sfeer en heb al helemaal niet genoeg geluk in de liefde om slim advies te kunnen geven Knipoog Dus plaatsen we het maar eens op bokt. Hier komt het verhaal:

Stel:
Je hebt een ex. Het is kort geweest maar heftig. Het ging uit omdat hij in de knoop lag met zichzelf en nogal veel gedoe had van zijn vorige relatie.

Hij is naar het buitenland gegaan om eens goed over alles na te denken. Die tijd heb je veel telefoongesprekken met hem gehad. Je hebt elkaar een stuk beter leren kennen en hij heeft zijn verdriet met je gedeeld.

Een jaar later komt hij terug. Jullie proberen op vriendschappelijke voet verder te gaan. Tot een avond dat jullie zoenen. Hij is nog erg in de war en vertelt je dat hij niet weer een relatie wil omdat hij op dit moment niet eens met zichzelf door één deur kan, laat staan met zn tweeen. Hij wil je dat verdriet niet aandoen. Maar jij zou de eerste zijn met wie hij verder zou willen als hij daar weer toe in staat zou zijn.

Jullie gaan verder als vrienden en gaan leuk met elkaar om. Ineens krijg je midden in de nacht een smsje dat hij erg in de war is en van je houdt, maar anders, maar niet weet wat hij er mee moet. Je zegt dat je dat ook bij hem hebt maar dat jullie er maar gewoon niet meer aan moeten denken.
Vanaf dat moment ontwijkt hij je, zie je hem alleen nog in de kroeg. De rest houdt hij af. In de kroeg zoenen jullie telkens toch. Je zegt op een bepaald moment dat je dat niet meer wilt omdat het je verwart. Hij zegt dat hij hoopt dat alle ellende over een maandje of twee over is. En dan...misschien..?

Dan ontmoet je een een ander. Iemand waar je wél mee verder denkt te kunnen. Ook Hij ziet jou met die ander en wenst je veel geluk.

En ineens weet je het écht niet meer en ben je bang dat je nog steeds te veel van hem houdt. Je bent bang dat dat je vriendschap zal verpesten, maar ook dat het zal voorkomen dat je gelukkig wordt met die ander.Maar je wil ook geen afstand van hem nemen want daarvoor geef je teveel om hem. Je smst hem in een opwelling dat je bij hem wil zijn maar dat dat vast niet is wat hij wil en wat verstandig is. Hij stuurt terug dat hij niet weet wat verstandig voor jou is, alleen voor zichzelf. En dat dit soort dingen niet via sms moeten. Jij reageert daarop dat je hem inderdaad misschien irl moet spreken.

Je weet inmiddels echt niet meer wat je moet doen. Je kan je gevoel niet uitschakelen maar een relatie met hem is waarschijnlijk niet wijs en zal je pijn gaan doen. Dit doet ook pijn. Je wil eigenlijk vriendschappelijk verder gaan en je gecompliceerde gevoel vergeten. Maar je wil het ook met hem bespreken. Je wil de wijste zijn en verder gaan met die ander. En nog lang en gelukkig en vooral ongecompliceerd leven. Maar Hoe??

Wat zou jij doen??

Ík ben van mening dat het het beste is als je elkaar een periode niet meer ziet dan. Mijn vriendin wil dit liever niet, omdat het toch ook een kostbare vriendschap is. Dus zei ik laat de bokkers er maar eens op los, ik ben benieuwd Haha! Met die relatie-therapeuten hier Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:28

Idd afstand nemen.. Dit werkt nu niet en zal dan ook nooit gaan werken..
Een vriendschap gaat niet stuk door afstand nemen, en zal misschien uiteindelijk alleen maar beter worden doordat jullie allebei hebben kunnen nadenken..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:52

Ik ze helemaal hoteldebotel op hem? Of is ie gewoon 'leuk' en meer niet. Als ze er hoteldebotel op is, dan toch maar gewoon ervoor gaan.
Zo niet, afstand nemen en vrienden blijven. En dan zeker niet blijven 'wachten' op hem, maar gewoon door gaan met je leven.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:16

Hmm ingewikkeld..

Ik zou afstand nemen en zegen dat hij pas weer toenadering mag zoeken als hij uit die problemen is.

Ook zou ik die andere relatie beeindigen. Beetje sneu voor die jongen omdat zij eigenlijk van een ander houdt.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:24

Ik zou geen afstand nemen, en niet die andere relatie nemen, voorlopig eerst even niks, tegen de tijd dat hij weer met zichzelf door een deur kan en jij ook, zou ik het nog een keer proberen...

(ik...)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:30

Hmmm... stel hij komt eruit ze beginnen wat en hij raakt weer met zichzelf in de knoei... wat dan, schuift hij haar weer aan de kant. Het was kort en heftig en verder wat zoenen, maar is dat genoeg waardoor ze denkt 'ik kan hier mee verder met deze persoon'.

Als ze niet over hem heen is, hoe kan ze dan ooit serieus aan een ander beginnen? zal ze toch eerst de ander voor moeten loslaten.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:36

Als ik toch echt zielsveel van nr.1 zou houden en ondanks alle twijfel voel dat HIJ degene is waar ik bij wil zijn , met wie ik mijn leven wil delen , dan zou ik even een heel eerlijk en open intens gesprek aangaan.

Even jezelf helemaal blootgeven....

Ik zou dan eerlijk aan hem voorleggen : ik sta op het punt om met (nr. 2) een "relatie aan te gaan" , maar ik wil JOU Lovers

En dan duidelijk laten weten dat NU het moment is waarop hij zijn mond open moet trekken als HIJ je wil....

Voordat je echt met die ander wat op gaat bouwen...

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:45

ik zou het banketstaaf vinden als ik met iemand een relatie begin
terwijl ik van een ander hou

ik zou er met nr1 over praten wat hij nou echt wil
en hoe het moet als hij weer problemen heeft
en met nr2 zou ik voorlopig niks beginnen

als ik het een beetje snapt
dan zit jou vriendin zelf ook een beetje in de knoop
en weet ze zelf eigenlijk ook niet wat ze wil
laat haar eerst der eigen gevoelens op een rij zetten
en dan pas kijken wat ze echt wil


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:18

pmarena schreef:

Ik zou dan eerlijk aan hem voorleggen : ik sta op het punt om met (nr. 2) een "relatie aan te gaan" , maar ik wil JOU Lovers



Het had mijn eigen verhaal kunnen zijn...en tsja....ik weet geen oplossing.
wat Pmarena zegt vind ik een heel eerlijk iets, als ik een nummer 2 zou hebben zou ik het ook zo zeggen.

Ik heb afstand genomen, het maakt je kapot en aan het einde van je dal weet hij het nog niet.
Nu komt hij naar mij toe...wilt de afstand overbruggen, tweede moeilijke iets omdat je daar dus weer alle risico's mee loopt.

Ik denk dat als er een nummer 2 zou zijn ik met pijn in mijn hart voor hem zou kiezen, afstand zou houden tot nummer 1..als we bij elkaar horen te zijn komt die dag ooit wel, tot die tijd is het doorbijten en doorzetten.

Wens je vriendin sterkte.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:38

Ik heb het gevoel dat hij niet eens van zichzelf (kan) houden. Hoe kan hij dan van iemand anders houden? Afstand nemenn!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:57

wenny schreef:
ik zou het banketstaaflig vinden als ik met iemand een relatie begin
terwijl ik van een ander hou



Ik denk dat je dat toch ook kunt zien als :

je houdt van nr.1 , en als hij na al veel twijfel en voortslepen op dat eerlijke moment niet eruit flapt dat Hij je wil , dan moet je er eindelijk eens een punt achter zetten , al je hoop en al je dalen , en ervoor kiezen om jezelf open te stellen voor die ander , die WEL heel erg goed bij je zou kunnen passen en die je OOK leuk vindt maar nog niet echt de kans hebt gegeven doordat die nr.1 maar in de weg zat.

Daarom eerst even zekerheid halen bij die nr. 1 , zodat je die nr.2 ook echt toe kunt laten zonder twijfel e.d.

IMO doe je dat juist ook omdat je oprecht en open wilt zijn naar die nr.2 zonder die nr.1 nog steeds volop in je hart.

Het rottige is alleen dat je altijd zult zien , dat NET op het moment dat je een heerlijk fijn liefdevol gelukkig leventje met die nr.2 opgebouwd hebt ,
ineens vanuit het niets die nr.1 al smachtend op de stoep staat Scheve mond Haha!

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:13

Ga verdikkeme eens met die jongen praten. Wat is dat voor vaag type? Weet wat je wilt, maar vooral: PRAAT!!! Laat haar met hem praten en dan komen ze er echt wel uit! Als ze elkaar een poosje niet zien en als ze hem dan weer een keer ziet, dan is dat extra moeilijk. Laat ze praten, gooi het eruit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:17

Volgens mij moet ze eerst zelf er uit komen. Verstand en gevoel naast elkaar neerleggen.

Als ze beide heren leuk vind denk ik eigenlijk eerder dat ze beide heren niet leuk genoeg vind. En dat ze op zoek is naar iets stabiels, dat in haar leven niet kan vinden en daarom het bij een man zoekt.

Beide heren zijn het niet volgens mij............Anders had ze wel geweten wat ze had moeten doen.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:26

Ik zou met de moeilijkerd gaan, aangezien ik het idee krijg dat ze daar het meest voor voelt. Als ze meer voor die ander zou voelen zou ze er namelijk niet eens over nadenken om toch nog met mister trouble te gaan. Aangezien ze dat wel doet, zou het ten eerste niets worden tussen mister nice guy en haar, aangezien haar gevoelens voor een groot deel nog bij een ander liggen, en ten tweede zou ze waarschijnlijk achteraf spijt als haren op haar hoofd krijgen als blijkt dat de moeilijkerd toch leuker was...
Liefde komt niet altijd vanzelf, soms moet je er voor vechten...!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:37

Ik denk dat ze beter eerst eens goed met elkaar kunnen praten voor ze weer tot zoenen overgaan....

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:39

Wat houdt hem toch tegen om met haar een relatie te beginnen? heeft hij zijn oude relaties nog niet verwerkt? Zit hij (nog) met zichzelf in de knoop? bindingsangst? Dit blijkt niet echt uit je verhaal

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:43

Ik vind het een beetje vaag van die nr1... Make up your mind!!!! Sorry hoor, maar hij wil haar, of hij wil haar niet. Ze moet niet toestaan dat daar iets tussen in zit.
Ik zou zoiets doen als wat Pmarena zegt en dan is het voor hem kiezen of delen... In dit geval kan alleen een vriendschap waarschijnlijk toch niet..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:47

is niet moeilijk. geniet nu. want dat moment komt nooit meer.

volgens mij kijk je veel te veel sex in the city, mr. big.

Amor Vincit Omnia

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:27

Ik zou voor geen van beide kiezen en van beide afstand nemen. Want als ik dit zo lees kiest ze toch liever voor de eerste, maar ze weet dat dat niet snel iets gaat worden. En dus als "verzachting" dan maar de tweede wilt kiezen. Gewoon verder gaan en "de ware" komt nog wel Lachen

SuperPepeijn schreef:
volgens mij kijk je veel te veel sex in the city, mr. big.


haha geweldig lijkt het wel op ja Haha!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 16:30

haha ja dat hadden wij ook al gezien, verhaal lijkt scary op Carrie en Mr Big Haha! en Aidan trouwens Knipoog We kunnen er in elk geval lekker over doorzeuren tijdens de lunch/dinertjes net als de meiden van S&TC Knipoog

Maar ehm, "geniet nu" is wel een beetje een dooddoener in dit verhaal. Lips are sealed Want hoe doe je dat dan? Als ze een knopje had gehad 'genieten' was het een stuk makkelijker geweest ja. Haha!

De reden dat hij zich niet wil binden is dat hij in een vorige relatie erg veel ellende heeft meegemaakt, hij is op een hele vervelende manier besodemierd en is het vertrouwen kwijt. Daar komt nog bij dat de rest ook niet van een lijen dakje ging en daarom is hij een beetje de weg kwijt.

Goeie adviezen allemaal. Ze heeft nu weer het idee dat het allemaal wel los zal lopen maar we hebben afgesproken dat ze eerst met hem gaat praten dit weekend. Anders sukkelt het allemaal weer verder en zit ze over een paar weken nog met hetzelfde gezeur. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt, vooral ook hoe hij het ziet!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:41

door zoals hier al vaker tegen je gezegd wordt: make up your mind.

door te blijven kniezen onthoud je jezelf van het genieten, dat moet je wel geleerd hebben van je rolmodel.

Amor Vincit Omnia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, Ashleytjuhh, Azmay, BETUWE, BingBot, Cerosa, Colien, Dees, desireeee_x, DieL_Zor, Galaika, GoogleAdsense, GrapeshotBot, karlli, lucifertje, Lynn_Nikita, marschwood, Paardennamen, Petra_O, Sarah_Elise, Saskiaa_, Sintara, sofieiets, YandexBot en 87 bezoekers