Rijden met niet paardrijders?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Rijden met niet paardrijders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 17:58

Of hoe je dat ook zegt.... waar kan dat in de buurt van Alphen aan den Rijn?

Vandaag kreeg ik van mijn baas de opmerking dat ik eindelijk eens iets aan sport deed omdat ik op de fiets kwam.
Na mijn opmerking (en gelukkig hebben we meerdere paardenmeisjes hier werken) dat paardrijden ook een sport is.... kreeg ik natuurlijk de opmerking dat dat alleen maar zitten op je kont is...

Na flink wat gesputter en een uitnodiging van mij aan mijn baas, dat hij best wel eens Lars de bak rond mag rijden. "Één kwartiertje maar... meer hoeft echt niet, want ik weet zeker dat je je bed niet meer uitkomt de dag erna". Gniffel gniffel.

Stelde mijn baas voor om met het bedrijf een strandrit te gaan maken.
Nu zie ik mijn paardrijdende collega's wel in volle rengalop het strand overgaan... maar heb ik wat meer moeite met het voorstellen dat mijn andere collega's blijven zitten.

Dus mijn vraag is... waar kan je duinritten maken met volslagen niet-ruiters? Uhhmmm mensen dus die misschien 2 keer in hun leven een paard hebben geaaid zeg maar......
(ze wilden anders allemaal wel op Lars komen rijden.... maar ik heb ongeveer 20 collega's en dat leek me wel een beetje teveel van het goede)...


Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:35

*LOL* *LOL* *ziet ruiters rondvliegen bij de strandrit*
Sorry, aan mijn reactie heb je niets, misschien zoeken via google ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:39

hmz.. manege Grol organiseerd wel strand en duinritten, ook voor beginners... misschien moet je daar even info opvragen. Als ze daar niets hebben, dan wil ik ook heel graag andere maneges weten, aangezien ik mn vriend ook op een paard wil hebben! =P
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:40

manege grol vind je trouwens makkelijk met google, zou zo de site ff ni uit me hoofd weten en ik ben te lui om m op te zoeken =P
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:41

Ik heb wel eens met een paar collega's die niet konden rijden een strandrit gemaakt ergens in Noordwijkerhout.
Weet alleen de naam van de manege niet meer.
Eerst moest iederen even rondstappen in de bak en daarna gingen we naar buiten.
Waren echt schaapmakke hobbelpaarden

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:49

volgens mij organiseren ze bij manege van loon in loon op zand bedrijfsuitjes, en ritten ook voor mensen die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:52

Manege Grol is ietsiepietsie te ver..... noorwijkerhout is te overzien... ik ga eens zoeken.
Thanks alvast!!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:13

Ik weet t zo niet..
Maar wil je ons wel even laten horen, hoe het gegaan is?
ben erg benieuwd Haha!

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:13

Mischien liever een uurtje rijden in de bak, mij lijkt het erg gevaarlijk om met onervaren ruiters een strandrit te maken.

Groetjes Annemarie

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:14

Ik denk dat als een goede manege dat organiseerd het wel vertrouwd is

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 19:20

damai schreef:
Mischien liever een uurtje rijden in de bak, mij lijkt het erg gevaarlijk om met onervaren ruiters een strandrit te maken.


Vind ik zelf ook een beetje. Maar het wordt gewoon rustig stappen en verder niets.
Het probleem is de niet-paardrijdende mensen het in de bak rijden niet als vertier zien..... en dus naar buiten willen.

Het lijkt mij dat als het goed begeleid wordt, dat het wel risico wel meevalt, toch?

En laat ze er dan maar eens afkletteren..zal ze leren ...dat paardrijden toch wel wat meer is dan op je kont zitten en niets doen Knipoog
Nee hoor dat meen ik niet....das zielig Ach gut

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:28

ik wil dit ook weten! mijn vader roept al een tijdje dat paardrijden erg makkelijk is, en dat hij het echt wel kan...onze manege heeft jammer genoeg geen paarden voor volwassenen en ik zou graag eens een strandrit met hem maken. probleem: hij heeft nog nooit op een paard gezeten Haha!

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:43

Ik vind dat die mensen toch minimaal moeten kunnen blijven zitten in galop voor dat ze naar buiten kunnen.. stel dat de paarden er vandoor gaan....

Misschien kun je de mensen die geen rijervaring hebben eerst bij een manege een soort stoomcursus laten volgen van 1 dag ofzo. Waarin ze leren stappen, draven en galoperen.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:16

IlsjePilsje schreef:
Manege Grol is ietsiepietsie te ver..... noorwijkerhout is te overzien... ik ga eens zoeken.
Thanks alvast!!!


Ik heb jaren (12 jr ofzo) geleden een strandrit gemaakt bij Manege Meeuwenoord in Noordwijk aan Zee. Geen idee of ze nu nog bestaan. Toen ik belde heb ik gereserveerd voor mezelf en voor een niet-ruiter (lees iemand die 3x van haar leven op een paard had gezeten). Dat was volgens hun geen enkel probleem.

In de praktijk kwam het er echter op neer dat ze dus naar het strand reden en daar meteen begonnen te galopperen. Ik had daar geen moeite mee maar mijn degene die met me mee was zat echt huilend op het paard, omdat ze nog nooit gegaloppeerd had. Door de begeleider werd ons de korste weg naar de manege terug gewezen. Ik voelde me wel bezeikt omdat ik toen 45 gulden moest betalen voor een rit van 2 uur en na 20 minuten met die mederuiter werd teruggestuurd naar de manege.

In Vrouwenpolder heb ik afgelopen zomer nog een strandrit gemaakt. Iedereen die meeging (allemaal toeristen) moesten van tevoren een soort examentje afleggen (rondje draven, rondje stappen) en degenen die niet goed genoeg konden rijden mochten niet mee. Dat was veel beter geregeld.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:26

Meeuwenoord in Noordwijk. Daar is mijn vriend zelf meegeweest het strand op. Verward

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:35

als je ze nou met zo'n beginnersrit mee laat gaan, op allemaal makke paarden, daar is toch geen kunst aan?
Strax vinden ze nog dat iedereen kan paardrijden en heb jij je punt nog niet kunnen bewijzen!
Ik zou zeggen laat je baas maar es aan de longeerlijn draven en galopperen (wel aan zadel vast laten houden he) dan piept hij erna wel anders, en met hem je andere collega's ook Lachen

Maar voor de gezelligheid ist natuurlijk heel erg leuk om met de hele groep een fijne strandrit te maken.
Ze moeten alleen ff begrijpen dat er een groot verschil bestaat tussen paardrijden en paardrijden Knipoog

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:39

eigenlijk kun je beter geen duin/strandrit maken met beginners, beter bosrit.. dat kan in poelenburgh.. (www.poelenburgh.nl)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:40

Citaat:
Ik denk dat als een goede manege dat organiseerd het wel vertrouwd is


Ik denk dat als het een goede manege is, ze niet zomaar wildvreemde mensen die zeggen dat ze niet kunnen rijden op hun paarden naar het strand laten gaan.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:45

Op de manege waar ik sta met mn paard mogen de beginners niet het strand op. Ze hebben wel vrij vaak vrijgezellenparties endergelijke in de binnenbak.
Je kunt bijvoorbeeld kijken of je een strandrit kunt regelen voor je paardrijdende collega's en dan vervolgens nog een uurtje hobbelen in de bak voor de niet-rijdende collega's.

Met absolute beginners naar het strand gebeurd eigenlijk niet, tenzij het bijvoorbeeld hoogzomer is en er op elke beginner 1 goede ruiter is (en de beginners vast met een touwtje). Dergelijke rit komt misschien eens per jaar voor.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:31

Ik vind persoonlijk Manege van Loon in Loon op Zand heel goed voor dit soort operaties.
Dit ligt bij de Efteling dus vanuit alphen best goed te doen.
Ik zou idd je baas eens aan de longeerlijn zetten..... en alles doen. Kijken hoe hij dan piept en dan jij erop om te showen hoe het wel moet hahahaha... zo'n kop zou ik hebben........

Een strandrit zou ik off niet doen, dan eerder een bosrit.

Succes en laat ons meegenieten van de capriolen van je baas.......

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:31

Een paard is en blijft een dier, dus ik zou nooit mensen laten rijden buiten de bak als ze nog nooit hebben gereden of niet zo goed rijden.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:27

Ik zou even een rondje maneges bellen in Noordwijk/Noordwijkerhout.

Manege Meeuwenoord is idd niet zo moeilijk en ik weet dat manege Smit het vroeger ook wel eens deed. Maar dan komt het neer op een stap/drafritje in het duin.
Ik weet niet hoe ze er bij manege Bakker mee omgaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:36

Oei is dat wel slim Verward , ik bedoel een gewoone eerste les is al hartstikke wennen en moeilijk, laat staan als je een buiterit gaat maken.
Het zou nog wel eens een vaage gevaarlijke situatie kunnen worden....
Kun je niet iets anders verzinnen ,met zijn allen paardrijden in de wei bij de manege ofzo, echt die collega's weten niet waar ze aan beginnen!
Trouwens degene die wel kunnen rijden moeten telkens bij degene blijven die niet kunnen rijden,is ook nie echt leuk toch....??
ik denk trouwens dat er niet heel veel mensen zijn die hun paarden uitlenen aan onervaren ruiters voor een strand- of andere buitenrit.

Mmm, tja.....

Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:42

heel even over die loon op zand manege, sorry dat ik dit zeg hoor het klinkt misschien heel stom. Maar twee vriendinnen van mij zijn daar heen geweest, toen zijn alle paarden op hol geslagen, een van hun kreeg het aanbod om haar kamp week over te doen,dat deed ze, zijn al die paarden weer twee of drie keer op hol geslagen. Ze had er een heel trauma van en durfde eigenlijk niet meer te rijden, nu helpt iemand haar gelukkig van dat trauma af te komen.
Maar misschien dat ze nu wel andere paarden hebben daar op loon op zand. Nogmaals ik vind het echt geen goed idee een buitenrit met onervaren ruiters

Mmm, tja.....

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:58

emzz. volgens mij mag er alleen gevorden ruiters een strandrit maken..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers