Zal ik het doen? een boek schrijven.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Zal ik het doen? een boek schrijven.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 21:34

Eigenlijk krijg ik zolang ik mij kan herinneren, complimenten over mijn schrijfstijl.

Op de lagere en middelbare school werden mijn opstellen steevast voorgelezen en lager dan een 9 heb ik volgens mij nooit gehaald.

Ik heb diverse artikelen in diverse bladen gepubliceerd gezien (het meest recente is mijn verhaal over Lorenzo in BIT, dat velen wel zullen kennen) en van heel veel mensen krijg ik te horen: daar moet je iets mee doen!

Nu loop ik al een tijdje met het idee rond om een boek te gaan schrijven. Echte vaste vormen heeft het nog niet aangenomen, dus daar moet ik nog even over nadenken.

Aan de ene kant lijkt het mij een enorme uitdaging, en tevens zou het voor mij een definitieve bevestiging zijn van mijn talent om dingen op papier "tot leven" te laten komen.

Aan de andere kant: concurrentie is moordend! Je mag blij zijn dat uitgevers je verhaal willen lezen, laat staan publiceren. Daarbij heb ik geen idee hoe ik een promotie van mijn werken zou moeten aanpakken.

Jullie kennen mijn verhalen hier op bokt een beetje, weten hoe ik schrijf en hoe ik over kom op "papier". Daarom zijn alle tips, ideeën e.d. welkom. Kritiek geven mag, zij het wel opbouwend natuurlijk!

Wat vinden jullie? gewoon doen?????


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:35

Je kunt het iig proberen!

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:36

jep doen! nee heb je ja kan je krijgen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:36

Je kunt 't toch gewoon proberen! 't is leuk tijdverdrijf. En als 't niets wordt heb jij gewoon wat te doen gehad Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:37

Idd gewoon proberen, kijken hoe ver je komt Lachen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:37

Niet geschoten is altijd mis toch? Ik zou het gewoon gaan proberen.
Ik vind jouw schrijfstijl erg prettig om te lezen. De zinnen zijn niet te lang en de woorden niet te moeilijk (wat natuurlijk wel mag af en toe), maar gewoon vlotte spreek/leestaal Lachen

En ik denk dat je nu met je heup (nog veel beterschap daarvoor trouwens) tijd genoeg hebt om over het onderwerp van je boek na te denken en het te schrijven, of zeg ik nu iets heel bots?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 01:22

DePennyBitch schreef:
Daarbij heb ik geen idee hoe ik een promotie van mijn werken zou moeten aanpakken.

Er zijn iets van 16000 bokkers: niet genoeg? Schijnheilig

Ik heb nog nooit iets van je gelezen, dus kan daar geen commentaar op geven, maar aangezien je er al zo'n tijd mee bezig bent, waarom niet? Het klinkt alsof je het eigenlijk erg graag zou willen, maar alleen twijfelt vanwege de vraag of het succesvol kan zijn en de enige manier om daarachter te komen is het gewoon doen! Stort je lekker in het 'avontuur' en kijk wat eruit komt Lachen
Je hebt hier iig een publiek Knipoog

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:53

laten borrelen dat idee en als het eruit komt, laat maar komen!!!

nu heb je de tijd ervoor (helaas) en zo kan je het hele ongeluk nog een positieve draai geven OK dan! *LOL*

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:27

Gewoon doen! Nu heb je er idd de tijd voor! Mocht je iemand zoeken die je verhaal tussendoor wil lezen dan roep je maar!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:23

ik krijg ook altijd complimentjes over mijn schrijfstijl, en loop ook een tijdje rond met het idee een boek te gaan schrijven, maar telkens als ik eraan begin, stop ik na een tijdje *LOL* maar ik vind dat je het gewoon moet doen hoor: als je echt talent hebt kom je dr wel!
succes OK dan!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:29

Ik weet niet of er veel door het Bit aan jouw verhaal veranderd was, maar ik vond het ontzettend mooi geschreven Verdrietig
Gewoon proberen

:){

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:39

Ik vond jouw verhaal in BIT heel mooi geschreven!

Ik neem ook aan dat als je met deze gedachte speelt het ook een hobby van je is! Waarom niet.. Doe het voor jezelf! En als het lukt helemaal mooi meegenomen!
Ook vind ik dat het al heel veel zegt dat er al verhalen van jou gepubliceerd zijn, dat gebeurt ook niet zomaar!

In ieder geval succes en ga er voor! OK dan!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 09:00

kimmy schreef:
Ik weet niet of er veel door het Bit aan jouw verhaal veranderd was, maar ik vond het ontzettend mooi geschreven Verdrietig
Gewoon proberen


Er was geen woord aan veranderd, dus helemaal mijn eigen verhaal en woorden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:32

Ik vind ook dat je het moet doen, je kunt het, dat weet ik zeker!

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:32

Ik vond het verhaal dat je over Lorenzo hebt geschreven erg mooi. Je kan het altijd proberen, mits je het natuurlijk een leuk tijdverdrijf vind, want je blijft natuurlijk een kans hebben dat het word afgekeurd.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:36

Ik denk dat je het niet moet gaan schrijven met het idee: dit wordt zeker weten uitgegeven, want het komt volgens mij vrijwel nooit voor dat het eerste manuscript van een schrijver dat naar een uitgever gaat aangenomen wordt...

als je met een verhaal in je hoofd rondloopt, en het leuk vind om het op te schrijven, en het geweldig zou vinden als het uitgegeven wordt, dan zie ik als je de tijd heb geen reden om niet te beginnen Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:52

Gewoon proberen, nu heb je toch tijd genoeg denk ik. Als het niet lukt kan je altijd weer stoppen toch?
Via bokt heb je denk ik al genoeg mensen die het wel willen kopen!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:02

waarom niet?
wie niet waagt(d?):D wie niet wint!
suc6!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:24

Leuk toch? Gewoon proberen!

Ik heb nu vier keer mee gedaan aan een schrijfwedstrijd en viel vier keer in de prijzen Lachen . Twee keer werden de beste bijdragen gebundeld en... dus heb ik nu twee publicaties op mijn naam staan. En dat is geweldig, echt waar! Haha!

Houd alleen inderdaad rekening met het feit dat uitgevers en critici ONTZETTEND kritisch en veeleisend zijn en veel mensen strontjaloers als het je daadwerkelijk lukt...

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:02

Gewoon doen! wie weet wat er nog van terecht komt Lachen..

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:06

Dat moet je zeker doen !!

Ik vind dat jij jouw verhalen duidelijk en gevoelig kan overbrengen.
Ik denk dat het een gave is om mensen met jouw verhaal te kunnen ontroeren. En dat kun jij !

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:37

Ja... doen ... doe het dan over comminuceren met dieren ofzo... dan ga ik het zeker lezen Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 16:40

fsoudan schreef:
Ja... doen ... doe het dan over comminuceren met dieren ofzo... dan ga ik het zeker lezen Knipoog



Fijn.... jij mag écht nooit meer raden..... Bloos

Dat is ook het onderwerp van mijn boek.... Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:46

Ik sluit me geheel bij Jenna aan!
Ook ik was geroerd door jouw verhaal over Lorenzo.
Als je zo iets kan overbrengen (en dat kun jij), zou het zonde zijn om het niet verder te ontwikkelen.
Het zij voor jezelf, het zij voor anderen.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:50

Ik ben van een extreem koude kermis thuisgekomen...
Mijn leraar Nederlands is altijd helemaal gek geweest van mijn verhalen. Hij heeft letterlijk gezegd: jou zie ik nog wel een keer in de krant. Nou, dat moet zijn als ik iets opzienbarends doe, want met schrijven kom je er volgens mij NIET in. Ik had een mooi verhaal geschreven waar iedereen die ik kende helemaal wild van was. Dus ik heb het naar een aantal uitgevers gestuurd. Het regende afwijzingen. Maar ik ben eigenwijs en heb gewoon nog meer uitgevers gevonden. Nergens pastte het in hun pakket, er was altijd wel wat. En het ontmoedigendste van alles is nog wel dat je geen commentaar krijgt op je werk, want daar mankeert echt niet zo veel aan (denk ik dan). Nee, ze hebben er geen budget voor, geen plek, geen tijd, dit of dat, maar aan het stuk ligt het niet. Het is ook wel te begrijpen, ik geloof dat er per dag 70 boeken ter publicatie aangeboden worden, je mag blij zijn als je 'uitverkoren' bent. Je moet dus van heel goede huize komen en ik heb het opgegeven. Schrijven vind ik leuk, en dat moet het ook vooral blijven Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Googlebot, kaatje89, Koekie_186, lastig, Lugea, Muiz en 193 bezoekers