wanneer springen met een jong paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
freaky

Berichten: 638
Geregistreerd: 15-03-04

wanneer springen met een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 20:03

Ik heb niet zo heel veel verstand van springen maar heb net gehoord dat mijn paard geweldig goed kan springen. Hij is nu bijna drie en mijn vraag was vanaf waneer kun je er nou echt mee gaan springen.

Ik weet dat hij nu nog veeeel te jong is hoor!

Misschien dat een paar springruiters dit lezen en mij een advies kunnen geven.......

alvast bedankt!


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:18

Ik zou eerst gewoon zorgen dat je hem lekker onder controle hebt met dressuur en dat hij lekker loopt, en daarna kun je misschien een paar balkjes of cavaletti lopen. Echt springen zou ik pas vanaf een jaar of 5 doen.

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:20

Warmblood schreef:
Tegenwoordig springen de jongste paarden al. Gezond is het niet, maar voor fokkers van springpaarden is het wel belangerijk. Er is bij ons zelf jaarlijks een jumping voor 4-jarige paarden, dat zal wel voor zich spreken.


offtopic: welkom op bokt

ontopic: Ik zag dat je schreef BIJNA 3 jarig paardje, cavaletti lopen kan wel paar sprongetjes ook maar echt hoog en zwaar springen zou ik nog niet doen..

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:14

hoi!
ik ben met mijn hafinger begonnen met balkjes lopen en hele lage sprongetjes toen ze 3 en half was... ze is nu 4 en ze springt hardstikke goed en vind het nog leuk ook ... en ik vind als je paard het tog leuk vind om te springen, kan je best al wel beginnen met balkjes lopen enzo.
je merkt het vanzelf wel aan je paard as hij het niet leuk vind. is ie al ingereden? en jij ziet waarschijnlijk het beste aan je paard of ie er a klaar voor is ofniet
doegdoeg

Pepper

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:18

mijn merrie is nu 4, en ca. 1,5 maand onder het zadel, ze loopt al super (voorwaarts neerwaarts, stap/draf/galop en overgangen gaan super, balkjes draven ook).
Zou ik met haar al langzaam met opbouwende hindernisjes kunnen beginnen of is dat te vroeg volgens jullie?

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:18

Een paard wat nog geen 3 jaar is zou ik niet mee gaan springen
Een keertje los laten springen in de bak kan geen kwaad. Onder de man springen vanaf 3,5-4 jaar mee beginnen, een paard mag ook pas op zijn 4de jaar wedstrijden springen he Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, Dolce_pony, Flew en 134 bezoekers