Dacht ik DIT IS HAAR...is ze afgekeurd....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Dacht ik DIT IS HAAR...is ze afgekeurd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 17:41

Na heel veel kijken en zoeken ben ik dacht ik dan eindelijk mn droom-paardje tegen te zijn gekomen!!! De verkopers kennen we al en eveneens is dit paard ook bekend bij mijn trainster.
Ik heb op haar gereden en het kliktte erg goed, ik heb zelfs een buitenritje op haar gemaakt wat ik niet snel doe op een paard wat ik niet goed ken... Knipoog
Ik was er helemaal uit: DIT IS HAAR!!!!
We hebben de dierenarts laten komen voor een aankoopkeuring...en.... ze is afgekeurd.... Huilen
Misschien stom van mezelf maar ik had dit gewoon totaal niet verwacht!!
Nog geen jaar geleden is ze ook medisch gekeurd en toen was alles goed. Ook zijn er nog geen drie maanden geleden rontgenfoto's van dr benen gemaakt, ze is 12 jaar, en de verkopers wouden alles uitsluiten.. Ook deze waren ok!!
Ik had me er zoooo op verheugt en alles al geregeld, stal etc. Misschien ook niet zo slim van mezelf en je moet natuurlijk altijd rekening houden dat het paard ook afgekeurd kan worden maar dit komt best hard aan....
Ze liep niet zuiver van voor, zowel met de buigproef als op de voltes op het hard. Ook vond hij haar luchtpijp wat gevoelig....
Ik weet gewoon dat dit het paard is wat ik wil en wat ik zoek....!!!
Nu hebben ze meteen hoefijzers eronder gedaan omdat ze 2weken geleden is bekapt en ik een week geleden dat ritje op de weg heb gemaakt.... Er is dus een kans dat de hoef net iets te kort is en het lopen op het hard gevoelig is. In de bak is er geen enkel probleem en op de foto's was er ook niks te zien....
Over 3 weken komt de dierenarts weer om haar te keuren, dan zou ze, als ze te kort staat, nu goed moeten lopen...
En die luchtpijp.....zou een verkoudheid kunnen zijn.....
De dierenarts kon geen ruis in dr longen ofzo horen.....
Het is gewoon onwijs balen!!! Ik heb natuurlijk nog de hoop dat het goed komt en ze toch mijn paardje gaat worden maar ga me er niet meer zo op verheugen en maar uit van het ergste......dan valt het altijd mee.....

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:43

Jeetje , dat is inderdaad balen ! Misschien heb je mazzel en komt je droompaardje toch nog door de keuring over 3 weken.. ik zal voor je duimen meid ! OK dan!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:44

Volgens mij is het de moeite waard om de 3 weken even af te wachten.

T ekort bekappen gebeurd al gauw, zo dacht ik na de laatste keer dat Felix zijn oude blessure weer opspeelde maar 2 weken later ging hij ineens veel beter lopen en kwam ik tot de conclusie dat ie gewoon ff te krot gedaan was, en dat terwijl er eigenlijk al niks afging.

FF afwachten en ik hoop voor je dat het dan beter is. OK dan!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:51

Eigenlijk is dit hetzelfde verhaal als van de oude pony van me zusje, alleen dan was het einde iets anders.
We waren ook echt tijden opzoek geweest naar een pony voor me zusje, veel gezocht, uiteindelijk een lieve pony gevonden (Nobby). Mijn zusje verliefd erop, ik verliefd erop, mijn ouders verliefd erop en mijn toemalige pony was er ook helemaal weg van Lovers
Toen moest ze gekeurd worden, Nobby was toen geloof ik jaartje of 13. Ook zei werd afgekeurd op haar luchtwegen Scheve mond (ze had haar halve leven op stal gestaan tussen de koeien ). Toen moesten wij ook beslissen wat we ermee gingen doen. Iedereen was al helemaal gek van haar en misschien nog belangrijker ze was zo verschrikkelijk mak (is wel belangrijk voor een meisje van 9). 1x hebben we gehad dat er een rotje naast haar werd afgestoken en ze deed nog helemaal NIX Bloos
Toen hebben mijn ouders met de mensen overlegt waar we haar van gekocht hadden en toen hebben we haar heel veel goedkoper kunnen kopen. Wat we dus hebben gedaan Lachen
We hebben ongeveer 5 jaar heel veel plezier gehad van Nobby totdat we haar moesten laten inslapen vanwege een beenbreuk Verdrietig

Misschien is dat nog een idee?? Wat van de prijs afdingen?? Ik bedoel als het echt je droompaard is...

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:02

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!! We wachten gewoon rustig de drie weken af....
En maar duimen!!! Knipoog

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:04

Ik hoop echt voor je dat ze de volgende keer wel goedgekeurd wordt!! Als het ECHT je droompaardje is, zou ik haar desnoods nog een keer door een andere veearts laten keuren....je weet maar nooit.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:16

wat was het voor paardje? omschrijving????

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:18

Een quartermerrie, 12jaar. En tsjah, een lieverd!!!!;)

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:33

Ik hoop ontzettend voor je dat ze de tweede keer niet afgekeurd wordt, maar mocht dat wel zo zijn dan denk ik altijd maar dat dat zo had moeten zijn. De twee veulens waar ik eerst compleet verliefd op was en wilde kopen, stonden namelijk niet helemaal goed op hun benen en daar was ik behoorlijk kapot van. Maar als ik die veulens had gekocht, had ik mijn huidige kanjer nooit gehad. Dus aan iedere tegenslag zit wel weer een voordeel verbonden. Maar toch hoop ik dat het voor je niet zo ver hoeft te komen en dat dit toch je toekomstige paard wordt

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:02

Jammer zeg! Hopen dat ze de volgende keer wel helemaal ok is. Hopen dat het idd aan de hoeven ligt!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:40

ik zal ook voor je duimen daty is niet echt leuk zeg voor je! denk je het paardje te vinden dat je wilt......

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:41

he das balen!
maar misschien word ze over drie weekjes wel goed gekeurd. denk wel dat het de moeite is om nog een keer te keuren gezien je verhaal

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:17

Second opinion (k weet nie hoe je dat schrijft) Is altijd een optie

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:17

Dat is echt balen.. maar hoop dat hij alsnog goed gekeurd word! * duim voor je!*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:22

Tjee balen zeg... ik ken het helaas, alles is al geregeld, vervoer, stal... worden ze afgekeurd Boos!

Ik hoop voor je dat ze over 3 weken WEL wordt goedgekeurd! Sterkte!
(ga je tussendoor nog een keer rijden???)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:33

Oh echt jammer zeg! Hopelijk lag het aan het bekappen en had ze een klein verkoudheidje, dus je weet maar nooit! Ik hoop voor je dat ze alsnog goedgekeurd zal worden. Dat zou geweldig zijn, maar hou in je achterhoofd dat ze ook afgekeurd kan worden, hoe balen het ook is. Succes!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:38

Dat is vervelend zeg. Ik kan begrijpen dat je dit niet had verwacht hoor als er een op korte termijn foto's waren gemaakt had ik dit ook zker niet verwacht. Hopelijk ligt het aan haar te korte hoefjes misschien dat ze daarom gevoelig was.

gr

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:43

Ik zal ook voor je duimen hoor! Was zo blij dat je wat gevonden had!


=^.,.^=

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:55

Ik hoop voor je dat ze over 3 weken goed gekeurd word. Sterkte! OK dan!

legata

Berichten: 47
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:18

Balen dat je droompaardje is afgekeurd.

Maar een keuring is geen garantie voor een gezond paard en ook het afkeuren betekent niet direct dat een paard niet te gebruiken is of vaker problemen zal krijgen.

Je kunt altijd de veearts vragen welke consequenties de afwijkingen hebben en hoeveel kans het paard heeft om daadwerkelijk problemen te krijgen onder bepaalde werkbelasting.

Maar met een paard dat onregelmatig loopt moet je oppassen. Zeker als je het paard nog niet lang kent.