Willen jullie deze taxeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Willen jullie deze taxeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 20:32

Ik kan namelijk niet fatsoenlijk vinden wat ze nieuw zijn kaal en ben bang dat ik afgezet ga worden Clown

Zadel 1: Lemetex Husar, 17", kamer weet ik niet, veelzijdigheid
Afbeelding
Afbeelding

Zadel 2: Prestige/Hippos Silver Star, 17", kamer 32, spring
Afbeelding
Afbeelding
Hij heeft wel een raar ding in de boom, de verkoper zei dat dat ter bescherming was, iemand andere suggesties?
Afbeelding

Bedenk wel dat zadel 1 uitgebreid gepoetst is en die andere niet. Maar ze zijn beiden in erg goede staat!

Als iemand weet wat ze nieuw zijn ben ik ook al heel blij Knipoog

Bvd


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 22:28

Ehm.. please? Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:04

volgens mij heb ik het eerste zadel ook gehad... ik heb er 400/450 euro voor terug gekregen met inruilen... (weet niet meer precies, maar zo ongeveer)

Andere zadel weet ik niet...


Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:12

Citaat:
Hij heeft wel een raar ding in de boom, de verkoper zei dat dat ter bescherming was, iemand andere suggesties?


Bvd

is het een plastic plaatje wat het zadel zogezegd uit elkaar houdt(breed houdt) aan de binnenkant van de boom?
ik heb dat eerder gezien en dat was omdat dat zadel de boom gebroken was en om die manier zogezegd gerepareerd was.
zo'n reparatie kan helpen maar is nooit van lange aard.
een zadel met een gebroken boom is niks waard en kan je alleen nog ophangen voor de sier.
ik zou als ik jou was eens een second opinion vragen bij een andere zadelmaker.

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 10:49

is dat zo? Bloos!
Bedankt dan, dan zal ik het inderdaad nog eens hier en daar vragen! Ik vreesde al voor zoiets.. Scheve mond
Maar dat zou wel erg banketstaaf zijn als ik aan hem vraag of het dat is en hij zegt van niet, en na een half jaar is het kapot. Dan kan je hem onderhand aanklagen of niet?

CondorSWEETY
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-03
Woonplaats: beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:04

Ik wil mijn kieffer aachen 17 inch verkopen, wat denken jullie dat ik er voor kan krijgen. het zadel is 2 jaar oud en ziet er nog goed uit...

CONDOR IS DE LIEFSTE COOLSTE BESTE!!!!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:18

Lenn schreef:
is dat zo? Bloos!
Bedankt dan, dan zal ik het inderdaad nog eens hier en daar vragen! Ik vreesde al voor zoiets.. Scheve mond
Maar dat zou wel erg banketstaaflig zijn als ik aan hem vraag of het dat is en hij zegt van niet, en na een half jaar is het kapot. Dan kan je hem onderhand aanklagen of niet?

nee zolang hij geen garantie zwart op wit meegeeft niet,ikgeloof dat je volgens de consumentenbond een week of 2 a 4 kan eisen
het blijft namelijk 2e hands en je hebt het zadel uitvoerig kunnen bekijken bij aankoop......beetje hetzelfde gerotzooi als met auto's,garantie tot de hoek

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:50

Het gaat dus hierom:

Afbeelding

Ik had nog even aan de verkoper gevraagd wat het was, want ik dacht ook aan een gebroken boom. Maar omdat ik daar geen ervaring mee heb, toch maar even nagevraagd.
Ze vertelde (na heel lang nadenken Scheve mond): dat is tegen beschadiging van het zadel, wanneer je het op de beugel legt.
Dus dat vond ik al een beetje vreemd.

En dat Lemetex zadel is nu ongeveer 5 jaar oud.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:54

Vonnie, dat is de boom niet van het zadel, die zit alleen voorin.
Dit is de kamer.

:evaw:

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:58

Maar kan een kamer dan ook breken? Of ja, kan het daar ook breken? Ik hoor namelijk altijd alleen iets over gebroken bomen.

Ik heb hier verder echt geen ervaring mee, dus elk commentaar is welkom.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:19

Ik heb even nieuwe, duidelijkere foto's gemaakt van dat stukje metaal of wat het ook maar mag zijn.
En dat puntje op foto 2 en 3 vind ik ook erg vaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat deze het wel doen. grrr Lachen

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:31

Mmm, beetje vreemd. Ook dat ze zo lang moest nadenken voor er een 'zinnig' antwoord kwam. Ik zou idd even bij een andere zadelmaker gaan informeren. Succes!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:10

jeetje begin nu ook echt te twijfelen hoor Verward
ik zou er toch eens mee naar verschillende zadelmakers gaan
of kijk eens onder zadelmakers op de paardenpagina en verstuur desnoods deze foto's per email....gewoon een beetje brutaal zijn Tong uitsteken

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:49

ja ik denk dat ik ze ook ff door stuur. We kijken zo even met onze instructrice nog naar het zadel.
En ik probeer te kijken wat er zich onder het latje bevind Haha!

Die punt is ook erg vreemd he Verward

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:52

Ik zou toch nog maar even verder gaan kijken, want ik vertrouw die mevrouw niet echt over dat kapotte zadel.. (De foto's doen het bij mij niet, by the way..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:54

De foto's doen het! Ik vind dat 1ste zadel er wel goed uitzien, maar dat 2de zadel zou ik dus inderdaad niet kopen, omdat ik bang ben dat ze je in de maling neemt.!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:18

Onze instructrice dacht niet dat de boom/kamer ooit gebroken was.

Ik ben vandaag naar een andere ruitersportzaak geweest, om te kijken of het bij het nieuwe zadel er ook op zit. Dat zadel hadden ze niet, maar de man dacht niet dat dat standaart was.
Hij had wel ooooit gehoord van zo'n metale plaatje tegen beschadiging. Maar dat zat wel ver in zijn geheugen. Het was niet echt normaal zeg maar om dat te hebben.

Maar goed, die lieve man is zo vriendelijk om morgen even naar dat zadel te kijken.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:25

vreemd zo'n plaatje Scheve mond
ben benieuwd wat die man er van zegt!

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 20:39

ja, en kijkt ie dan ook meteen naar dat gekke puntje??

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:46

Nou, ik ben bij de zadelmaker geweest. Hij zei dat de boom of de kamer in ieder geval niet gebroken waren (geweest). Dus dat was al een opluchting. Hij zei dat dat plaatje een stukje leer was. Dat als ze 2 stukken leer aan elkaar naaien, ze de naad ermee weg werkte. Dus dat verklaarde het.

Dat puntje was waarschijnlijk gewoon een 'drukking' doordat het zadel ergens opgelegen had, met een puntje eraan.

Dus er was gelukkig niets om ons zorgen over te maken. Hij schatte het zadel trouwens 100-150 euro duurder dan waarvoor we het hebben gekocht, dus ook al een meevaller.

Wil ik nog even de zadelmaker hartelijk bedanken voor het kijken (mocht hij hier ooit komen Haha!).

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:01

das fijn om te horen
vooral dat ie ze duurder schat dan dat je hebt betaald Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bribro, ComscoreBot, DinaxUllie, Lizz, mooney, NRJ en 122 bezoekers