Terug naar de manegepaarden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Terug naar de manegepaarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 16:56

Ik heb de afgelopen 4 jaar twee verschillende (hele leuke) paarden bijgereden. Wedstrijden gereden tot M niveau. Maar door allerlei oorzaken heb ik daar nu gewoon echt even geen tijd meer voor. Ik heb er dus voor gekozen om weer 1 keer in de week op een manegepaard in een les mee te gaan hobbelen. Nou, dat valt dus vies tegen. Iedere week een ander paard, en je komt eigenlijk geen stap verder.

Baal er behoorlijk van!!


Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:59

vragen of je elke week t zelfde paard mag rijden
bij ons mogen we juist niet elke week wisselen, om zo juist beter een band met t paard te krijgen, iets meer een eenheid te worden
je mag best een keer wisselen om zo verder te komen of aan ander paard te wennen, maar niet te vaak...
succes ermee....

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:04

manege paard is natuurlijk ook heel anders dan een eigen paardje.
Misschien kan je vragen of je een nieuw en jong paard elke week vast mag rijden, daar kan jij en het paard ook, nog wel een hoop van leren!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:26

ik vind het fijner dat je iedere week een andere hebt
als je een vaste hebt, dan wen je helemaal aan dat paard en dat is niet de bedoeling, je moet op alle soorten paarden kunnen rijden

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:31

een paardje huren? En anders... jah tis weer wennen Lachen


Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:41

Ach idd, het is even wennen, maar volgens mij vind je gauw genoeg een paardje waar een uitdaging in zit. en dan maar hopen dat je die iedere week mag rijden... Lachen

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:45

Het zal idd wennen zijn. Ook als je iedere week op een paard rijdt waar wel uitdaging in zit, want iedere week moet je weer opnieuw beginnen, omdat wat jij erin gestopt hebt er waarschijnlijk al weer uitgereden is!

Als ik jou was zou ik (als je dat al niet gedaan hebt) lekker op zoek gaan naar een nieuw bijrijdpaard.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 18:08

Het zal inderdaad wel wennen. En ik moet ook niet zeuren Haha!
Gewoon aan de slag met die paarden en zo goed mogelijk proberen te rijden.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:22

Anoeska schreef:
Het zal inderdaad wel wennen. En ik moet ook niet zeuren Haha!
Gewoon aan de slag met die paarden en zo goed mogelijk proberen te rijden.


Goedzo OK dan! En ik zou idd vragen of je gewoon elke week op dezelfde mag rijden.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:32

Citaat:
Gewoon aan de slag met die paarden en zo goed mogelijk proberen te rijden.


Haha! goed zo... en als je een beetje de moeilijkere beesten uitkiest heb je vast wel kans dat je er veel op mag en daar kan je misschien op den duur verder mee werken Lachen deed ik iig wel. Ik ben nu zelf ook weer op zoek naar een stal of manege en ben ook altijd verwend geweest met goede ponies, dus dat zal ook weer wennen zijn voor mij Lachen maar komt goed.

Suc6 en have fun!

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:52

toen ik op de manege ging rijden zat ik elke keer op andere ponys..maar daarna heb ik dik een half jaar elke week op dezelfde gereden dat was wel kei vet Lachen maar nu ben ik naar een andere groep gezet en nu rijd ik weer op verschillende ponys dat is ook wel weer fijn. en je leert verschilende pony/paarden te rijden.

» Kitty. Lovers

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:58

Ik heb zowel weken vaste paardjes gereden (op conditie brengen e.d.) maar ook gewoon manege paarden. Zoals nu, ik rij 2 kee rin de week, waarvan 1 keer op dezelfde en andere keer op wat anders (is echt ideaal) Maarem, manegepaarden kunnen supertof zijn om lekker mee aan de bak te gaan, allene dat opbouwen... nee, das het balen gedeelte. Hopen dat je wat vaker op wat leuks/dezelfde mag!

Lalalalaaaaaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21 en 97 bezoekers