'Niet dierenbeul, maar pony 'verminkte' Goya'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

'Niet dierenbeul, maar pony 'verminkte' Goya'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:33

stadskanaal - De staart van pony Goya is niet afgesneden door een dierenbeul; er is aan gevreten. Door een andere pony. Dat sterke vermoeden heeft paardenfokster xxx. ''Het gebeurt elke zomer wel dat sommige paarden aan de staart en, of manen van hun soortgenoten knabbelen.''
reageert op het verhaal van een paardenliefhebster uit Musselkanaal die tijdens de paasdagen ontdekte dat haar pony Goya een stuk van haar staart mist. De vrouw waarschuwde de politie en dierenbescherming. De schrik zat haar zo in de benen dat ze anoniem wilde blijven. Maar volgensxx is die 'paniek' nergens voor nodig.

Zielig is het niet

''Over het algemeen zijn het vooral de jonge paarden tot drie jaar die dit doen. Bij hun leeftijdsgenoten. Maar soms eten veulens ook aan de staart en manen van hun moeder. Wij proberen dit te voorkomen, omdat het ontsierend is. Zielig is het niet. De meeste paarden laten het gewoon toe. Er zijn verschillende middeltjes te koop. Daarin zit een geur waar paarden niet van houden.''

De eigenaresse van Goya weet dat paarden soms aan elkaars staart kunnen knabbelen. ''We hebben hierover ook gesproken met de dierenarts. Maar we hebben de mogelijkheid meteen uitgesloten. We hebben nergens haren of andere resten gevonden. Bovendien was het gaas rondom de wei vernield en is de pony die het dan gedaan zou moeten hebben, al zes, zeven jaar oud. Die doet dat niet meer.''

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:38

Een paard bijt toch zomaar niet de hele staartwortel eraf Verward
Zulke sterke tanden heeft hij echt niet en ik geloof niet dat een ander paard het toe zou laten.
Maar het is natuurlijk wel een goed excuus om het volk weet gerust te stellen.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:42

Sjonniej schreef:
Een paard bijt toch zomaar niet de hele staartwortel eraf Verward
Zulke sterke tanden heeft hij echt niet en ik geloof niet dat een ander paard het toe zou laten.
Maar het is natuurlijk wel een goed excuus om het volk weet gerust te stellen.


Ik vond het in de nieuwsgrazer. Dus ik dacht laten we het maar op bokt zetten. Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:43

Ik vind het wel een beetje een apart verhaal hoor!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:48

vind ik ook daarom zet ik hem op bokt dan hebben we weer wat te lezen. Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:42

Ik dacht dat veulens alleen aan het haar vraten en niet aan de staartwortel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:50

Idd manenkrauwen, maar dat is alleen manen en staart en geen staartwortel. Tenminste, in de drie jaar dat ik Tess nu heb (en ze is drie) heb ik Tess dat nog nooit bij haar leeftijdsgenootje zien doen, aan de staartwortel kauwen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:52

Het lijkt me ook erg ongeloofwaardig verhaal!!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:39

ik vind het ook een heel erg ongeloof waardig verhaal..
het lijkt me niet dat een paard zo maar de staartwortel eraf bijt, en al helemaal niet dat een ander paard dat toelaat.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 21:30

tja ik heb het uit de krant
Knipoog

Imladris

Berichten: 3
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:09

Ik heb helemaal nergens gezegd dat het om de staartwortel ging! Het gaat om de HAREN van de staart en de manen. Waar maken jullie dat uit op eigenlijk? Misschien een idee om eens goed te lezen?

En mensen die er nog nooit van gehoord hebben dat paarden aan de HAREN van de staart en manen van andere paarden knabbelen, hebben duidelijk niet zo veel verstand van paarden. En die hebben zeker geen ervaring met paarden.

Overigens, in dit stukje lijkt het of IK een haflingerfokkerij heb, maar dat zijn mijn ouders.

xxx

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 08:13

Imladris schreef:
Ik heb helemaal nergens gezegd dat het om de staartwortel ging! Het gaat om de HAREN van de staart en de manen. Waar maken jullie dat uit op eigenlijk? Misschien een idee om eens goed te lezen?


ja idd toen ik jullie reacties las dacht is van huh??? Verward