pony van 1,5 inrijden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

pony van 1,5 inrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 20:10

ik was vandaag weer naar de manege geweest en na de les was er iemand met een pony in de bak en die pony is 1,5 jaar.
al een paar weken doet ze hem longeren, nu heeft hij al een hoofdstel om.
dan longeert ze hem ook nog een uur lang met veel galop en draf.
ok, hoofdstel om en longeren kan niet zoveel kwaad, maar ik denk dat het over een paar weken met zadel erop gaat en ook met een mens op z'n rug. want ik heb via via gehoord dat ze hem gekocht heeft voor zelf in te rijden dan koop je toch geen pony van 1,5 jaar? de pony staat ook altijd in de stal en bijna nooit in de wei ik vind dat zo'n jonge pony lekker in de wei moet staan en nog genieten inplaats van werken.
misschien vinden jullie dat ik me aanstel maja... Knipoog


//\//\azzels Laura

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:11

1,5 jaar is veeeels te jong! Het is zelfs niet goed als ze nu al beginnen met longeren....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:16

is heelslecht om een jaarling al te gaan longeren. is heel slecht voor de pezen enz.. het paardje is nog geeneens volgroeid nog niet gevormd laat staan dat er al iemand op de rug zit....
achja je hebt van die domme mensen Frusty

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:16

Ik heb zelf een pony van anderhalf jaar, en ik denk er niet een over om haar te longeren, laat staan te rijden. Dat is echt veels te jong. Zo'n beestje hoort lekker in de wei met een andere pony om mee te spelen. Af en toe een beetje wandelen enzo dat kan geen kwaad.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:43

Nou ja zeg!! Ik ben zelf bezig met de koop van een 1,5 jarige maar ik denk er niet aan om daar het komende jaar al wat mee te gaan doen, behalve dan wandelen en verkeersmak maken.

Maar ehm waarom vertel je dit aan ons?? Wij kunnen er niet veel mee...je zou eens met dat meisje moeten praten daar schiet die pony misschien wat mee op want dit is een beetje (sorry) nutteloos.

Succes!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 21:21

ik vertel dit gewoon omdat ik dit ff kwijt moet.
en het is geen meisje maar iemand van in de 20 schat ik.
en ik ga er niks tegen zeggen want ze doet dit in de bak, en iedereen in de kantine ziet dat! en HOE ze hem ook longeert, in een cirel van nog lang niet 20 meter doorsnede!dat is voor jonge paarden wel belangrijk.
maja ik hoop maar dat ze het maar 1 x in de week doet en er nog lang niet mee gaat rijden dat zou echt zonde zijn het is een superlieve pony.