Mijn ultieme pennymoment :-D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Mijn ultieme pennymoment :-D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:55

Om een lang verhaal zo kort mogelijk te maken. We wonen al 2 jaar op ons huidige adres, een beetje verder staan enkele huizen met weides aan. Op één van die weides staat een pony. Het eerste jaar dat we er waren zag hij er ok uit, we zagen nooit iemand bij hem maar verder zag hij er gezond uit.
Vorige zomer-herfst ging het echter achteruit, zijn hoeven werden veel te laat gekapt (lees: ze krulden al om). Een paar weken geleden kwamen we nog eens voorbij de pony en stond hij er helemaal levenloos bij. Vroeger kwam hij altijd aangegalopeerd als we met onze paarden voorbij kwamen, nu bleef hij stilletjes achter in staan. Zijn hoeven begonne weer lang te worden en zijn staart was afgeknipt tot vlak onder de staartwortel.

Ik kon het niet langer aanzien en samen met 2 verzorgsters van onze paarden ben ik op de eigenaars afgestapt. We mogen haar (het bleek een merrie te zijn) verzorgen, borstelen, rijden, aan de hand stappen, wat we maar willen.
Ondertussen zijn we al drie keer langsgeweest en de pony knapt duidelijk op. De eerste keer hebben we lang geborsteld en dan op vraag van de eigenaars, heeft één van ons gereden. (Het is een ponytje van 1m15-20 schoft, dus ik ben te groot). Vorig weekend hebben we opnieuw heel lang geborsteld, haar weer laten wennen aan een halster en gevd't (pakt ze heel goed op). Gisteren kon ik niet meer, maar zijn Anaïs en Ellen geweest.

Hallo iedereen, ik ben Fluffy! Wat leuk dat jullie weer daar zijn!
Afbeelding

Heb je daar iets lekkers?
Afbeelding


Je ziet haar zo genieten Lovers
Afbeelding


Volgens mijn eigenaars blijf ik niet staan als ze me borstelen en kan je mijn hoefjes niet oppakken. Ik denk dat ze mij niet goed kennen Afbeelding


Toertje aan de hand om mijn zadel en kopstukje weer gewoon te worden. Ik had namelijk minstens twee jaar niemand meer op mijn rug gehad. Dit is de tweede keer. Alleen hier hadden mijn baasjes een beetje gelijk: ik haat het om aangesingeld te worden, maar verder blijf ik rustig staan hoor, wat zij ook beweren! Afbeelding


Ruiter op mijn rug, kijk goed: ik heb een vot als zadeldekje. Kan je het geloven? Ik hoop dat die meisjes die nu komen mij is een echt zadeldekje gaan geven. Schijnheilig Trouwens let op mijn staart: hoe kan ik hiermee nog naar de vliegen slaan? Verdrietig Afbeelding


Na het werken: rollen!
Afbeelding
Afbeelding
(ik zag nog nooit een pony zo lenig rollen!)


En ze kan ook gekke bekken trekken. Haha!
Afbeelding


Vd: ze kan 'volg', 'blijf', 'halt', 'achteruit' en 'kom' op commando en zonder touw! Maar dit is haar schattigste trukje 'kusje'
Afbeelding
Afbeelding


'Kom maar' op bevel (die van ons doen het haar niet na, op een wei zonder halster komen naar de baas op elk moment!)
Afbeelding


Haar schattig hoofdje Lovers
Afbeelding


Vooral haar achterhoefjes zijn alweer langs de lange kant
Afbeelding


Laatste afscheidsfoto:
Afbeelding

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:02

Leuke pony is het Lachen
Wat goed van jullie dat jullie naar de eigenaar zijn gestapt!
Leuk dat jullie haar nu mogen verzorgen. Haha!

Gaaf dat ze die commando's kan zeg Lachen
Gaan jullie haar nog meer leren?

Mijn verzorgpony kan ook kusje op commando, echt zo lief! En knielen Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:09

Het is heel leuk pony, ik vind het heel goed dat je naar de eigenaar bent gestapt..!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:26

wat een schatje Lachen
fijn dat er nu voor haar gezorgd wordt

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:39

ziet er een erg leuk ding uit, en tof dat ze nog zo'n vertrouwen heeft in de mens na alles wat er gebeurd is! echt een schatje

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:42

ah wat lief.
wel rare eigenaar

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:49

Is er op haar gereden met zulke achterhoeven
dat vind ik echt heel zielig
hetis een schat van een beest om te zien, maar ik hoop wel voor haar dat de hoefsmid snel komt.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:55

Ach wat een lieverdje joh. Leuk dat jullie haar mogen verzorgen goed hoor!!! Nu maar hopen dat de smid snel tijd voor haar maakt Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:59

Wat een leuk ponietje. Lachen Waarom hebben ze die staart er eigenlijk afgeknipt?

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:07

Mooie pony
Ziet er echt lief uit

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:14

lieve pony! ik hoop dat dr staart weer snel groeit, goed dat jullie goed voor dr zorgen nu!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:20

leuke pony, moet wen nodig een hoesmid bijkomen

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:36

wat ontiegelijk goed dat jullie naar de eigenaar zijn gestapt deze pony verdiend het was een schattig koppie nu nog maar hopen dat haar staart snel groeid en de hoefsmid heel snel langs komt

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:39

wat een schatje!! echt goed dat jullie dr weer opknappen Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:42

die ziet er vet lief uit! echt zo`n knuffel beertje!
Ik denk dat ze zogoed naar jullie luistert, odmat ze graag aandacht wilt, of omdat ze het het gewoon leuk vind Haha!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 18:09

Bedankt voor jullie lieve reacties Lachen

_Emma_"]
Gaaf dat ze die commando's kan zeg Lachen
Gaan jullie haar nog meer leren?
[/quote]
Ik ben van plan haar nog wat dingen te leren ja. We zullen wel zien wat! Maar ik wil dat ze eerst de basis goed kan, voor ze meer dingen begint te leren.

[quote="Titsia"]
tof dat ze nog zo'n vertrouwen heeft in de mens na alles wat er gebeurd is! echt een schatje
[/quote]
De eerste keer dat we er waren hadden we direct veel bekijks. Niemand geloofde dat we haar nog maar konden aanraken. Toen ze eerst wegliep van ons, kregen we een spontaal lachconcert Boos! Maar gewoon neer gaan zitten in de wei en rustig lokken, kan wonderen doen Knipoog
We hebben één van de eigenaars haar een halster zien aandoen. Zielig. Onder het motto: 'ze laat da toch ni doen' werd de pony opgejaagd tot het moment dat ze compleet buiten adem in haar stal stond en daar werd rap rap en bruut dat halster aangedaan. De keer erop heb ik haar het halster aangedaan. Ze heeft wat gesnuffeld, heeft haar neus er even terug uitgetrokken, maar daarna was het ok. Geen gejaag, geen beweging gewoon geduld en rust.

[quote="bianca_banny"]
wel rare eigenaar
[/quote]
Die mensen kennen gewoon niks van paarden. Toen de vader op pensioen ging, wou hij een ezel. Hij heeft dan dit ponytje genomen omdat vrienden van hem het naar de slacht wouden brengen. Op zich heeft hij dus wel een goede daad gedaan, alleen wist hij niet goed waaraan hij begon.

[quote="Sammm"]
Waarom hebben ze die staart er eigenlijk afgeknipt?
[/quote]
Ik heb geen idee, ik wil niet alles in eens vragen. Volgende keer vraag ik zeker of de smid bijna komt, en of ze ontwormt en geent wordt. Die staart vraag ik later mss wel is, maar dat is nu toch te laat. Nu kunnen we alleen wachten tot hij weer gegroeid is.

[quote="asjoe4ever schreef:
Ik denk dat ze zogoed naar jullie luistert, odmat ze graag aandacht wilt, of omdat ze het het gewoon leuk vind

Tuurlijk, er is jaren niet naar haar omgekeken. Dan zou ik ook blij zijn met die aandacht!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:19

Wat leuk dat ze nu z'n lieve verzorgers heeft! Lachen
Echt een leuk beestje.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:49

Jammer van die staart zeg.
Wel goed dat jullie hebben gevraagt of je ze mocht verzorgen zeg.
Veel plezier nog met ze!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:00

Eindelijk de foto's!
't Is echt een schatje, alleen is die staart echt wel zielig Scheve mond .
Mogen Anja en ik nu ook eens meekomen Schijnheilig Knipoog ?

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:11

Ik ken ook heel wat paarden met zo'n korte staart. In Spanje worden ze er ook gewoon afgeschoren. dus waarschijnlijk gewoon met scheren gedaan of zelf geknipt. maybe inverband met onderhoudt. Echt goed wat jullie doen, het is een super gaaf paardje!!! als je wilt heb ik nog wel een paar trukjes die je kunt leren zoals komplimenten liggen enz.
Echt super gaaf ponytje joh!
hoop voor haar dat de smid snel komt en haar prikjes.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 20:13

Mientjeuh schreef:
Eindelijk de foto's!
't Is echt een schatje, alleen is die staart echt wel zielig Scheve mond .
Mogen Anja en ik nu ook eens meekomen Schijnheilig Knipoog ?

Tis omda ge het zo schoon vraagt Knipoog

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:27

Leuke pony hoor Haha!

hoop dat jullie dr veeel lol mee hebben Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:04

leuk beestje, maar zou je wel gaan rijden als ze zulke lange hoeven heeft? ook zou ik voor de 2e keer na 2 jaar zeker een cap op doen, voor het geval dat.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 21:32

Assiej schreef:
leuk beestje, maar zou je wel gaan rijden als ze zulke lange hoeven heeft? ook zou ik voor de 2e keer na 2 jaar zeker een cap op doen, voor het geval dat.


Het meisje dat erop zit is verzorgster van onze pony, ik kan haar niet verplichten om met cap te rijden. Ze heeft mij ook altijd zonder zien rijden. Maar sinds een verhaal dat ik gehoord heb, rij ik nu weer altijd braaf met Schijnheilig

En dat van rijden met die lange hoeven, ik weet het. Ik hoop dat de smid zo snel mogelijk komt. Tijdelijk rijdt ze er niet lang op, het beestje is ook meteen buiten adem.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:43

ja kan ik begrijpen, die heeft natuurlijk geen conditie Lachen maar okee Lachen wel leuk pony'tje hoor, maar doet dat meisje haar al lang dan?