heb mijn roeping gemist :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

heb mijn roeping gemist :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 14:52

Vandaag moesten er 2 hengstjes gecastreerd worden, aangezien ik dat nog nooit gezien had was ik uiteraard op stal.
Nouja, 1e beestje plat gespoten, en bij het plat spuiten ging de eigenaresse zelf al zowat Tong uitsteken
Dus ik moest helpen... Durf je dat?? Ja hoor, prima... Je gaat niet van je graatje he? Ikke niet!
Toen had ik dus nog geen idee wat me te wachten stond....
Die DA ineens: Horloge af, ringen af, mouwen omhoog en je handen en onderarmen wassen.

Ik: Verward Voor een paar dingetjes aangeven??? DACHT ik!

Nouja, benen opgeknoopt, en allerlei dingen aangeven, betadine, ander ontsmet spul, tangetjes, tampon, mesje weg leggen... Roep die DA ineens..
Hou eens vast...
ik: wat? Verward
Hij: Ja, die bal!
Ik: Ok Haha!

Zat ik daar op mijn knieen met een bal + tangetjes in mijn handen.. lekker hoor Tong uitsteken
Toen de kneustang erop, ook die vast houden (had ik nu maar grotere handen!)
DA het zooitje afbinden, vertelde me keurig hoe ik alles vast moest houden enzo...
Nouja, zo dus bij allebei de hengsten geholpen.
Er stonden er een paar te gruwelen toen ik die bal beet pakte, maar ik kan er eigenlijk niet warm of koud van worden, vond het wel leuk...
Tot aan mijn ellebogen onder de zooi (bloed, betadine, andere meuk) maar ach, leuke ervaring!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:53

jaja, je moet niet te flauw zijn hoor, grinnik.
Vertel eens, hoe oud waren die hengstjes en wat waren de castratie kosten? Want kleine japie moet er ook aan geloven. Maar ik moet eerst weten of het zaakje al voldoende ingedaald is. En dat kan ik niet goed zien. En voelen vind ik zo stom.....

De hond is de betere mens

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:54

Ik moet er niet aan denken zeg! Lachen

Weet niet of ik neer zou gaan, maar ik zou die ruin de rest van m'n leven niet meer aan durven kijken Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:55

sja stef, jij bent nu medeplichtig!

De hond is de betere mens

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:55

Klinkt wel leuk Stef Lachen. Lijkt me heel boeiend om een keer van dichtbij mee te maken.

Is in elk geval weer een heel nieuwe ervaring.

(misschien toch een cursusje DA-assistente bij de LOI volgen? Tong uitsteken)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 14:55

kosten weet ik niet, hengsten waren 2 en 4 jaar oud

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:04

Desiree schreef:
jaja, je moet niet te flauw zijn hoor, grinnik.
Vertel eens, hoe oud waren die hengstjes en wat waren de castratie kosten? Want kleine japie moet er ook aan geloven. Maar ik moet eerst weten of het zaakje al voldoende ingedaald is. En dat kan ik niet goed zien. En voelen vind ik zo stom.....


mijne is gecastreerd toen ie bijna 3 was, en het koste 137,5o, maar ik heb het wel thuis en staand laten doen...
Ik vind dat liggend maar niks, heb daar zelf hele slechte ervaringen mee..
maar het koste iig 137,50 en voor de antibiotica, 30 euro(maar volgens mij zijn ze die vergeten want ik heb er nog steeds geen betalingsgiro van gehad, thank you DA voor de gratis antibiotica Haha! ).

maar wel goed dat je dat durft hoor!!!
Toen het bij de mijne werd gedaan, kreeg ik de ballen in mn handen geduwd toen ze eenmaal klaar waren, of ik die even weg wou gooien..

Nou volgens mij had je toen echt ee foto van mn gezicht moeten nemen Misselijk Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..


BloemBloem

Berichten: 16554
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:04

Gaaf zeg.
Dit had ook wel iets voor mij geweest!!!!!
Als je volgende keer weer zo'n roeping krijgt,
pb dan even:)

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:25

dat je het durfde:P Ik zou er noggeeneens naar kunnen kijken..

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Coentjuh

Berichten: 9835
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:25

hahah je hebt nogal wa meegemaakt, lees ik! leuk hor! Haha! kheb ut ook wel is gesien (gesien! Cool (dus meer nie!) bij Whisper! maar mocht toen ff toen het gebeurt was met hem stukje lope *LOL* oja de hond was blij, die had net honger! hahah dus die had weer een lkkr ( Vingers aflikken ) maaltijdje hahah [/img]

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:53

Gaaf Haha! Ik wil ook eigenlijk met mijn neus erbovenop staan als die van mij gecastereerd wordt.. Nou wordt dat niet zo vreselijk bloederig aangezien dat over de lies gaat gebeuren, maar toch.. het blijft gaaf zoiets..
Vorig jaar aanwezig geweest bij een operatie om een tumor weg te laten halen bij een fjord.. Ik hing met mijn neus over het balkon, ze vroegen beneden al of ik niet naar beneden zou storten Tong uitsteken

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:02

oooo, lijkt me vet gaaf! Haha!
kan je eindelijk eens zien hoed dat nou gata, mag je meteen meehelpen!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:28

lijkt me ontzettend stoer om dat mee te maken zeg !

Karaat_the_newforest op Instagram

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:08

ik zou het niet kunnen hoor!! kijken ok maar er aanzitten...


misschien is het leuk om volgende keer eens te helpen opvoelen, dan heb je het merriedeel ook meteen gehad Tong uitsteken

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:28

Haha! Bij allebei de castratie's van mijn paarden ben ik er bij geweest. Heb er zelfs foto's van , super intressant!! De enigste die er misselijk van werden waren mijn vriend, de jongen die foto's maakten en een andere jongen bij ons op stal Haha! kan ik ergens ook wel begrijpen Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:33

whaha, iedereen kotsmisselijk, en jij staat er met je neus bovenop Tong uitsteken Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:49

DANIenVLIEG"]
[quote="Desiree schreef:
jaja, je moet niet te flauw zijn hoor, grinnik.
Vertel eens, hoe oud waren die hengstjes en wat waren de castratie kosten? Want kleine japie moet er ook aan geloven. Maar ik moet eerst weten of het zaakje al voldoende ingedaald is. En dat kan ik niet goed zien. En voelen vind ik zo stom.....


mijne is gecastreerd toen ie bijna 3 was, en het koste 137,5o, maar ik heb het wel thuis en staand laten doen...
Ik vind dat liggend maar niks, heb daar zelf hele slechte ervaringen mee..
maar het koste iig 137,50 en voor de antibiotica, 30 euro(maar volgens mij zijn ze die vergeten want ik heb er nog steeds geen betalingsgiro van gehad, thank you DA voor de gratis antibiotica Haha! ).

maar wel goed dat je dat durft hoor!!!
Toen het bij de mijne werd gedaan, kreeg ik de ballen in mn handen geduwd toen ze eenmaal klaar waren, of ik die even weg wou gooien..

Nou volgens mij had je toen echt ee foto van mn gezicht moeten nemen Misselijk Haha!
[/quote]


haha echt helemaal geweldig !!!!!!!!!!!!

niets is onmogelijk voor hen die willen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:59

Leuk he! Ik heb het ook een keertje gedaan, en toen wist ik het ik wil dierenarts worden *LOL*
Het is echt niet vies of eng ofzo als je er eenmaal mee bezich bent vond ik.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:51

Ik heb ook zo geassisteerd bij de castratie van onze bok.best leuk om te doen en erg interessant ook!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:55

Leuk he om mee te helpen! Ik heb een keer bij een hengst van mn stage geholpen toen de DA voor hem kwam, is weer eens wat anders dan alleen een inenting. Hengst was niet al te grappig, dus ik vond het wel leuk om hem van zn zaakje af te helpen Nagelbijten / Gniffelen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:59

Ik heb nog nooit geholpen bij een castratie (nou ja bij het hoofd van het paard zitten is niet echt helpen Knipoog anders wel) maar wat ik weleens gedaan heb is een koe opgevoeld toen deze moest kalveren!

Ik kan je vertellen dat is een hele ervaring. Tot je schouder in zo'n koe hangen is toch niet iets wat ik die dag verwachte te gaan doen Haha!

Maar goed het blijft interessant dit soort dingen en inderdaad niet al te flauw zijn! Lachen

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:07

Desiree schreef:
jaja, je moet niet te flauw zijn hoor, grinnik.
Vertel eens, hoe oud waren die hengstjes en wat waren de castratie kosten? Want kleine japie moet er ook aan geloven. Maar ik moet eerst weten of het zaakje al voldoende ingedaald is. En dat kan ik niet goed zien. En voelen vind ik zo stom.....


Hoi!

Mijn hengstje is sinds vorige week ook een paar dingetjes kwijt Lachen . Hij is nu 1 jaar oud en we hebben het gewoon bij ons in de wei gedaan, liggend omdat de DA daar de beste ervaringen mee had. Alles is heel goed verlopen. Daarbij zijn ook z'n wolfstandjes getrokken. De hele zaak heeft mij 75 euro gekost OK dan! (z'n balletjes staan hier trouwens op sterk water, als aandenken Haha! , maar ik ga ze binnenkort toch maar wegdoen, want zo'n mooi zicht is het nu ook weer niet en mn ma wil er niet bij in de buurt komen Schijnheilig) .

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:28

Lijkt mij ook wel interesant om te zien en mee te maken Lachen.
Super toch!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:34

Primula schreef:
z'n balletjes staan hier trouwens op sterk water, als aandenken Haha! , maar ik ga ze binnenkort toch maar wegdoen, want zo'n mooi zicht is het nu ook weer niet en mn ma wil er niet bij in de buurt komen Schijnheilig) .

Getsie wat ranzig. Bij ons zijn er wel fotos van gemaakt met een bloemetjes en daarna begraven, vond ik al heftig genoeg

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:38

Heb vorig jaar precies dezelfde ervaring gehad ....netzo als Stef alleen met dat verschil ik was een middagje mee op pad met een DA. Maar heb ook "de bal" in handen gehad en moet je zeggen...ik werd er ook niet warm of koud van. Ik wenste op dat moment ook dat ik grotere of in ieder geval sterkere handen had toen de klem erop moest (want ik kreeg hem niet dichtgeknepen). Een hele leuke ervaring en heel leerzaam!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Laj1, Lanoca, mino1, Pellelilly en 42 bezoekers