Scoutinggebouw vernield

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Scoutinggebouw vernield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:30

Gisterenavond kregen we echt de schrik van ons leven.
We hadden een vergadering van scouting in Den Bosch, bij het scoutinggebouw daar. Worden we onderweg daarheen opgebeld door een vriend van ons. "Ik denk dat er is ingebroken" zei hij. Wij komen daar ongeveer een minuut later aan en treffen alle buitendeuren open, ook die van de nooduitgang. We zijn via de noodtrap naar boven gelopen en daar naar binnen gegaan. Wat we daar aantroffen was gewoonweg verschrikkelijk.

Alle spullen lagen door de ruimte gegooid, zo ook de pc's en cd-speler. De deur van de opslagruimte was ingeslagen met een pikhouweel die erbij lag (is overigens van de scouting). In de ruimte met de keuken en de belangrijke pc lag alles overhoop. De pc-kastwas weg, alle klimtuigjes lagen door de ruimte verspreid. Het beeldscherm van de computer lag op de grond en alle kasten waren leeggegooid.
Toen wij naar beneden keken van de trap, zagen we tot onze grote schrik dat daar de deur ook totaal vernield was. Ook was de beamer naar beneden gegooid.

Roel heeft toen die deur van het slot gehaald, zodat wij erdoor konden. Beneden was het zonodig nog erger dan boven. (Aan het deel waar wij als scouting de ruimte huren, grenst ook een woonhuis, waar je ook van binnenuit heen kunt.)
Beneden waren ook alle deuren totaal vernield, sommige deuren waren gewoon door de helft. We hebben even binnen gekeken bij het huis via de deuren, maar zijn er verder niet naar binnen gegaan. Wat we wel zagen was dat in de keuken alle kastjes open waren en alles eruit was getrokken.

Van de buitenkant van het huis kon je naar binnen kijken in de woonkamer, waar ook weer alles overhoop was gehaald. Zelfs de kussens zijn van de bank getrokken. Ook lag er een handtasje in het midden van de kamer dat leeggeschud was.

Waarschijnlijk was het ze echt om het vernielen te doen, want we missen maar 1 pc-kast (terwijl er 6 stonden), een oud videobewakingssysteem uit het jaar nul en een piratenvlag. Overigens waren er meer vlaggen van het plafond gehaald, maar die lagen nog op de balie daar. Ook stond daar nog een pc-kast bij.

Waarschijnlijk zijn ze dus gestoord, en hebben ze de rest laten staan.

We hebben de politie natuurlijk meteen gebeld, maar die kwam pas 2 uur later. Die heeft proces-verbaal opgemaakt, maar heeft verder helaas niks gedaan. De buren konden we niet bereiken (het is een anti-kraak huis). Dus die zullen ook een leuk welkom krijgen als ze thuis komen Boos!

Ik heb vanacht maar anderhalf uur kunnen slapen, omdat die verschrikkelijke beelden door mijn hoofd bleven spoken. Ik vind het zo verschrikkelijk. Waarom kunnen die mensen gewoon niet met hun gore poten van andermans spullen afblijven Boos!

[edit] Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt [/edit]

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:38

Waar haal je de lol uit om alles kapot te maken ja ik weet het ook niet meer.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:07

He bah! Bij ons op de blokhut is ook al verschillende keren ingebroken zonder dat er iets meegenomen is (ohnee, 20 pakken lang houdbare melk waren weg Verward ). Gelukkig is er niet zo'n puinhoop van gemaakt, maar het blijft heel erg vervelend.

Succes met opruimen!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:13

oh crisis zeg, wat ontzettend erg...

Ik snap dat soort mensen gewoon niet... waarom? Sterkte met die beelden uit je hoofd krijgen, en met opruimen :/