HELP!! concours met koets,wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

HELP!! concours met koets,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 21:22

Ja hoor, Belde Robert vandaag of ik misschien zondag de 25ste mee wil doen aan een concours met de koets? was voor amateurs, gewoon een dressuur proefje en een vaardigheids proef. Mooi dicht in de buurt, kan er gewoon heenrijden. Ik zeg dus ja. Denk denk.. wat moet ik eigenlijk doen? ja een proef rijden, maar hoe eigenlijk? wie heeft er verstand van, en zou mij via e-mail deze week een beetje kunnen helpen met mijn vragen hierover? ik heb dus 0 komma 0 procent verstand ervan, weet alleen dat je netjes gekleed moet zijn, en er een bijrijder op de koets moet.
Wie helpt deze arme ziel naar de overwinning? (ahum Tong uitsteken )

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:24

Helemaal niet zo moeilijk als het niet zo officieel is hoor. Een bijrijder mag op de koets voorlezen en groomen met vaardigheid, maar het hoeft niet. Dressuurproefjes staan in het proevenboekje. Kleding is niet echt officieel, tenminste, dat was niet zo op onze onofficiele wedstrijden.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:35

heeey cyntia@ Tof zeg!
Moet je in losser rijden? bij de martiniruiters?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 09:52

ja klopt, bij de martini ruiters. Maar ik moet dus wel in pak inclusief hoed (waaah!) en bv, hoe groet ik? net zoals bij normale dressuur? en bv stilstaan op X, moet het midden van de koets daar dan staan? of het midden van het paard? moet je stelling vragen? mag je ook zonder achenbach rijden? dat soort vragen, want ik wil wel netjes verschijnen natuurlijk. ik ga geen 8 euro betalen om vervolgens onvoorbereid daar een beetje te rijden.
Heb gelukkig al wel een groom voor op de koets:)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:57

Leidsels in een hand zweep erbij en dan met je rechterhand groeten net als bij dressuur onder het zadel. Volgens mij moet de kar net achter de X en het paard ervoor. En bij de gebroken lijn met de leidsels in een hand moet je de zweep recht omhoog hebben staan.... En verders is het eigenlijk net als bij gewoon dressuur netjes op de letter rijden

...Dreaming with my eye's wide open...

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 18:55

mm heb het nagevraagd, schijnt dat je paard op de letters moet staan, en niet de koets.tjah, ik heb er echt de ballen verstand van. moet ook een vaardigheids proef rijden.. ik en lowara scherpe bochten...ze red het al niet onder het zadel, laat staan met mijn koets erachter:D acht, het is voor de lol toch?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:28

Paard moet idd op de letters staan Lachen

En idd, lekker voor de lol meedoen, en ervaring op doen Lachen


straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:11

he een concurrent. Haha! . Nou maak je maar niet druk hoor. Ik doe ook mee en het is voor mij ook de eerste keer. Bloos Als het goed is heeft Els je de proef opgestuurd en die valt reuze mee, toch?? Er zijn er wel meer die voor het eerst meedoen. Het is ook maar voor de gezelligheid Cool .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 16:11

Vergeet niet dat je groom moet blijven zitten met de vaardigheid en niets voor mag zeggen.
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers