Wanneer neemt jouw paard een loopje met je?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Wanneer neemt jouw paard een loopje met je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:48

Wanneer neemt jouw paard een loopje met je? En denk je dat dit bij iedereen wel eens voorkomt of zou je je paard altijd de baas moeten kunnen zijn?
Pjelk bijvoorbeeld is met rijden en de gebruikelijke verzorging erg braaf. Maar bij `vreemde` situaties (lees: trailerladen, inenting, chipcxntrole }> ) kan hij zich vreselijk misdragen en ga ik er soms als een vlag achteraan Extreme duivel . Hier werk ik trouwens wel aan (touwtje over de neus doet al wonderen) maar:
Wanneer is jouw paard je de baas?


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:26

Als ik tijdens het rijden boos wordt is Par me de baas....alhoewel dat misschien niet de goede omschrijving is...doordat ik geirriteert raak zet zij het op een lopen, pakt het bit vast en ik heb niets meer te vertellen.

Ze zal me vast nog wel met meer dingen in de maling nemen....maar wat niet weet deert niet toch Tong uitsteken

Ze had van de week trouwens wel ene goede met het bijrijdmeisje.....wandelen langs de weg, aan de overkant waren ze bezig met bouwwerkzaamheden dus hadden ze van die wit/rode linten opgehangen die vrolijk wapperde in de wind.
Nou kent Par die dingen al lang, maar ze heeft het bijrijdmeisje toch maar even gek gemaakt door te steigeren, om te draaien en het op een lopen te willen zetten Haha! *lief is ze he*
Bijrijdmeisje helemaal ondersteboven van die actie..ze wist niet eens dat Par kon steigeren Tong uitsteken
Dus ik al gezegt is allemaal aanstelleritus...en jahwel hoor de volgende dag ging ik buiten uitstappen met dezelfde wapperende linten en mevrouw had er helemala niets van...net als de tig keren daarvoor eigenlijk Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:32

Als ik langs emmers water loop Haha!
Dan wordt ik gewoon meegesleurd hihi!
Die van mij krijgen water zat, maar hebben altijd dorst Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:42

als lotte gaat showen omdat ze andere paarden ziet. maar zodra die uit het zicht zijn kan ik weer baasje spelen Tong uitsteken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:43

pino:
als ie honger heeft als ik m uit de wei haal
of als maartje en ik doen alsof ze er vandoor gaan in het bos Bloos dan gaat meneer er echt vandoor Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:51

Weinig eigenlijk. Tenzij ik zeg dat hij altijd zo braaf is Tong uitsteken.

Andere worden wel vaak door hem in de maling genomen. Van de week ging hij nog liggen toen een meisje van 7 hem mee nam aan een touwtje. Ik moest erg lachen, dat meisje wist niet wat haar over kwam Tong uitsteken.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:06

mijn jonge haflinger weet heel goed dat ik de baas ben,
hij probeerd nog steeds wel dingen uit,maar wel minder,
bijvoorbeeld wegrennen als ik aan kom met het halster,
heel af en toe doet hij het nog,
bij een ander doet ie et standaard
de shetlander gaat NOOIT met iemand op de loop,
al laat je een bom ontploffen,doet ze nog wat je wil Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

miepiesiepie

Berichten: 62
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:43

Mijn verzorgpony Ratina doet vaak gewoon waar ze zin in heeft. moet ze lopen gaat ze stilstaan moet ze stilstaan gaat ze lopen, zoiets, haha.
Ze gaat zelfs hoesten om onder het werk uit te komen! Als je dan ff een strenge stem opzet ist zo gedaan, dus ze is dan niet echt ziek hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:56

Tegenwoordig eigenlijk bijna nooit meer. We worden oud, Mileen en ik... Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:09

Als ik er zo over na denk...
Mijn pony neemt eigenlijk al een jaar lang een loopje met me... Scheve mond
Ben daar zeker niet blij mee...
Zie topic [VMR] Mijn verhaal...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:09

Bij ons op stal kan je een betonnen pad aflopen en daarnaast is gras. Als ik dat pad afloop wil mn paard alleen maar eten en word boos als hij dat niet mag. Dan gaat ie draven en irritant doen. Ik word dan ff boos op hem en dan is het wel minder maar hij blijft wel snel lopen en ik moet hem nog steeds wel goed in de gaten houden. Hij is nou eenmaal een beetje geobsedeerd door eten en als hij het dan niet mag word ie boos Clown

Gamble

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:27

alstie nét in de wei staat duurt het soms 5 minuten voor ik hem weer te pakken heb. Dan komt ie niet, dan moet ik naar hem lopen, loopt ie 1 keer weg, spreek ik m ff toe en blijft ie vervolgens stilstaan tot ik m heb. Echt moeilijk istie dus niet.
En als we bij de rivier zijn!! dan móet en zál meneer zwemmen... niet grappig midden in de winter. Maar goed, een shetje hou je dan nog wel, het wordt minder leuk als een fjord zoiets belsuit. Verder heb ik eigenlijk nooit problemen met me, en neemtie eigenlijk nooit een loopje met me. Met zn verzorgstertje des te meer =P
Groetje,
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:12

Bijna elke dag.

Hij is echt aan het zoeken of ergens van te kunnen schrikken en als hij af gaat, gaat hij af Bloos!
Dan gaat hij plat door de bocht in volle galop.
En dan geen grote voltes maar voltes 10 m en kleiner.
Dus hij neemt zeker elke dag minstens 2 a 3 keer een loopje met me.
Maar probeer hem maar eens te remmen Tong uitsteken
Ik moet hem even uit laten lopen en dan gewoon weer verder gaan.
Anders is hij helemaal niet meer te rijden Schijnheilig
Dan wordt hij echt pist off Cool

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:17

uhm.....wanneer niet Bloos

haha nee t gaat voortaan wel steeds beter *ff afkloppen* maar als ik buiten ga rijde en hij ziet wat engs, gaat ie de sndere kant op en is niet meer te sturen, zelfde geld voor wedstrijden Haha! zit er iets engs achter in de ring, dan is ie niet van plan om daar te gaan lopen en springen, als ie denkt dat ie moe is gaat ie stuurloos rondrennen en wil dan niet eens een kruisje van 30 cm springen, terwijl ie daarvoor over een oxer van 1.20 is gesprongen

maargoed langzaam maar zeker wordt de grens verlegd met wat hij accepteert, en wordt ik steeds meer de baas

hij neemt trouwens met mn moeder letterlijk een loopje Clown
als ik haar vraag hem op wedstrjd even vast te houden, dan begint ie gewoon te lopen en ze kan hem niet gestopt krijgen, hangt ze met dr volle gewicht aan de teugels, maar hij loopt stug door!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:25

Als hij daar zin in heeft en hij de kans krijgt Lachen
Maar over het algemeen is hij erg braaf en reageert hij uitstekend op luidkeels vloeken Schijnheilig

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:28

Daisy heeft zo haar dingetjes. Maar of ze een looptje met me/ons neemt geloof ik niet helemaal, het zit echt tussen haar oren. Wat ik wel merk, als ze loopt te stressen met rijden, ligt het echt helemaal aan mij hoe ze daar doorheen komt. Als ik heel rustig en kalm blijf wordt zij ook weer kalm en loopt ze gewoon netjes erlangs of door, maar als ik boos wordt of ongeduldig raakt ze nóg meer van streek.
Als de veearts komt staat ze echt letterlijk te trillen in een hoekje van haar stal met een nek zo hard als staal en ogen die ronddraaien in hun kassen van angst. Zo vaak hebben we de veearts niet nodig gehad dus waar die enorme angst vandaan komt? Ook vreemden die iets te dominant op haar afkomen vindt ze eng. Ik denk dan maar; het is en blijft een merrie Lachen

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:34

Als ik er over nadenk dan kan ik wel zeggen... nooit.
Alleen soms met rijden dan weet ik dat hij iets kan en hij doet het niet dan ben ik soms te "zacht" voor hem. Op dat moment moet ik hem gewoon aanpakken en flink aan het werk zetten.

Maar hij is nooit gemeen of vervelend.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:39

Ja, hij probeert het wel, als ie fris is, heeft ie wel eens van die neigingen om overal maar eens flink bij aan te stellen, ik wil het geen schrikken noemen. Vooral bij een buitenritje. Ik spreek hem dan streng toe en drijf flink aan, dan is het wel weer over. Ondeugend dier!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:41

eigenlijk vrij weinig Haha!
hij snapt heel goed dat ik baasje ben Haha!
ikheb hem goed opgevoed, ik win altijd van hem alstie wat probeerd *afkloppen Haha! *
maar ik heb danook gewoon een sul, die meestal te lui is om zijn eigen zin door te drijven Haha!
heel soms probeerdie het wel, dan zijn we aan het wandelen en dan gaat meneer ineens recht op de achterbenen, 1 ruk aan het halster touw en hij doet weer normaal, meestal fliktie het een 2e keer en dan weetie alweer dat ik het touw onder zijn kin vast maak Haha! zodatie echt een flinke ruk kan verwachten.. daarna istie meteen heel braaf Knipoog

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:41

uh eigenlijk... altijd Tong uitsteken
neej das niet waar het gaat nu steeds beter, maar mijn pony sleurt me altijd mee als ik het hek van de wei nog niet dicht heb... dan haal ik haar eruit, wil ik dat touwtje om het hek doen en is zij al weer weg...
dus dan moet ik eerst die pony uit de wei halen, haar loslaten daar, hek dichtdoen, pony weer vangen en dan ook nog zorgen dat die andere ponys niet ontsnappen... best wel vermoeiend haha en ook nix aan te doen ben ik bang, maarja ze sleurt me al niet meer zoveel mee als int begin Bloos! toen zag ik elke keer weer alle hoeken van het erf Bloos
doegdoeg

Pepper

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:47

Als ik aan het poetsen ben, toevallig in de buurt ben van Herc`s hoofd en hij besluit dat het nodig is om loeihard met zijn hoofd te zwaaien. Ik heb al eens een lichte hersenschudding gehad van zijn hoofd Huilen en tja... wat de kracht en de hardheid van zijn spieren en botten betreft... Dat win ik nooit!

De eerste minuten van de les zijn ook nog wel eens irri. De les vóór ons bestaat uit vijf combinaties die de decibellen nogal hoog laten oplopen. Lachen, gieren, brullen tijdens het uitstappen van het paard en dan ook nog vaak beginners op de pony`s zetten die kriskras over de hoefslag rijden. Met onze les erbij is de bak dan echt wel vol! Het is niet zo dat ik dan de baas niet ben, maar het lukt me maar moeizaam om de ontspanning erin te krijgen op zo`n jong,fris dier. Pas als ze allemaal klaar zijn met uitstappen en de paarden op de trailer staan kan ik hem echt loswerken.
Laatst bijgewerkt door Uums op 22-04-04 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:48

Als ik haar pijn doe. Zo had ze ergens haar hoofd tegen gestoten en daar een wond van waar vuil in zat. En daar moest ik van haar vooral uit de buurt blijven. En dat terwijl ik het wel even goed wilde ontsmetten.
Gelukkig is het me uiteindelijk gelukt, maar ze was ècht enorm kwaad op me.

Dit vind ik eigenlijk niet eens een hele slechte eigenschap. Van mij mag ze mensen die haar pijn doen, flink pijn terug doen hoor! Clown
Toch zou ik het wel fijn vinden als ik de boel gewoon zonder happen en op en neer springen mocht ontsmetten.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:07

als ik met dr ga buiten lopen zonder hengstenketting, dan sleurt ze me zo naar het gras

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:10

Maus nam neemt me best vaak in de maling, maar niet gemeen ofzo... Het ergst was 2 jaar geleden. Hij was nooit kreupel, tenzij er een instucteur in de bak ging staan... hinken, zielig doen... ahh... wat een etter! Een schreeuw en de kreupelheid was over Lachen mooi toch?! Ik moet er vaak wel een beetje om lachen... Maus is gewoon een paardje dat precies weet wanneer hij wat kan doen Lachen (en hij weet ook heel goed wat hij niet mag!)

Der Ellmauer Dancing Queen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:32

Ze neemt eigenlijk niet echt vaak een loopje met me, alleen gisteren toen ik er even op wilde springen toen ik aan het wandelen was hing ik over d'r rug heen een draafde ze vrolijk terug naar huis toe Scheve mond .
Ik hing dus met m'n kop aan de andere kant en toen ze een bochtje nam vloog ik d'r ook nog bijna aan de kant waar uik met m'n kop hing af...ging nog net goed maar de houding is nou niet echt fijn Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, IASCrawler, YandexBot en 39 bezoekers