paard scheren met honden scheermachine?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

paard scheren met honden scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:20

ok, stomme vraag in het verkeerde seizoen Tong uitsteken
Maar goed, omdat onze hond panisch is voor de hondenkapper, gaan we zelf een scheer machine kopen. Nu is mijn vraag, kan je daar bv ook paarden mee scheren? wie oh wie weet dat?
Want dan zou ik bv mijn paard volgende winter een handje kunnen helpen , en scheelt het mij in het winterhaar.

Maar ik (blond natuurlijk) had zoiets van, als je er een (zeer harige) hond mee kunt scheren, waarom geen paard? toch? Bloos

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:18

tja, waarom zou het niet kunnen....
Een hondenvelletje of een paardenvelletje, misschien heeft een hond wat steugere haren en dan zou het bij een paard alleen maar makkelijker moeten gaan.

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:19

stugere

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:20

santerra schreef:
stuggere


Gaat goed hé ! Tong uitsteken Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:25

Ligt eraan wat voor hond en wat voor tondeuse je gaat kopen.

Je hebt tondeuses die niet eens voor elk hondentype geschikt is en bij je paard dus halverwege of als je geluk hebt in het begin er mee stoppen.

Dus laat je iig goed informeren en laat de DA waar je hem koopt desnoods bellen om te vragen of de tondeuse wel geschikt is voor bepaalde honden....poedels en bouviers zijn bv honden waar je lang niet met elke tondeuse doorheen komt...in dat geval kan je je hele paard ook wel vergeten Tong uitsteken

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 01:14

Vergeet ook niet dat een tondeuse erg warm kan worden bij de messen.Deze schuiven over elkaar en door de wrijving.........
Bij onze honden stop ik al regelmatig omdat het te heet wordt dus laat staan bij een groot paard.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 01:34

misschien kan je speciale paardenhaarmesjes aanschaffen bij je scheerapparaat.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:19

ik heb een opscheermachine voor oa paarden, honden en konijnen(staan in de gebruiksaanwijzing tips en modellen hoe je je hond kan scheren Clown )
maar daar kan je bij je paard alleen zn voetjes, oren, plukje manen achter t hoofdstel en de staart mee opscheren, heel t lijf gaat niet lukken, daar moet je een veel sterkere scheermachine voor hebben.

vaak verhuren ruitersportzaken ook scheermachines, dat is goedkoper dan er zelf 1 kopen die je maar 1 of 2x per jaar nodig hebt.

t scheermachientje wat ik heb kostte bijna 100 euro, gebruik het heel erg veel, scheer de voetjes nml altijd, en die blijft het goed doen
als ik zn hele lijf wil scheren koop ik geen scheerapparaat erbij(kosten dik 300 euro geloof ik) maar dan huur ik er eentje, kost bijna niets!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:46

voor honden worden vaak goede trimmers gebruikt alleen het harenaantal van honden is vaak wat minder dan bij paarden dus ik weet niet of je met een hondentrimmer door de dichte paardenvacht komt.

dus als ik jou was zou ik een veetrimmer kopen die je ook voor je hond gebruikt. Knipoog

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:04

Denk dat het best kan, alleen ben je drie dagen bezig denk ik Haha! Haha!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:29

NEEEEEEEEE de messen op de meeste hondenscheermachines zijn te fijn met als gevolg dat je een heel kaal paard hebt en je bent ong 3 dagen bezig. Zo'n apparaat is wel handig voor oren enzo maar met de staart heeft zo'n apparaat vaak al moeite..

...Dreaming with my eye's wide open...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:01

meavey heeft myst toen met een honden ding geschoren, maar dat was een mini veulen.
Ik denk dat een paardenvacht idd te stug is en dan je aparaat snel overbelast

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:06

Bestaan er geen paardenscheermachines waar je een andere kop op kunt zetten zodat je er ook een hond mee kunt scheren?
Dan heb je denk ik meer kans op succes dan andersom.
Ik heb wel eens een hond geschoren met een normale paardenscheermachine, dat ging best Haha! Nou was mijn doel een hond met kort haar omdat ze bijna het loodje dreigde te leggen vanwege de warmte, als er een patroontje in geschoren moet worden is het lastiger met zo'n groot ding lijkt me.

Nulla tenaci invia est via

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:25

hangt er vanaf wat voor hond je hebt!!

wij hebben een bouvier ala schaap
dus ik gebruik gewoon mijn aesculap econom voor hond en voor paard
alleen bij de hond gebruik ik koeiemessen. die zijn wat grover omdat paardemessen steeds vastlopen in zijn berevelletje Haha!

als je een malterer leeuwtje oid hebt
dan kun je zelfs scheren met een mensen tondeuse als het moet Tong uitsteken
nee maar dan heb je idd een tondeuse nodig ipv een scheerapparaat voor paarden
en die kun je bij paarden dus alleen bij de oren en als je geluk heb bij d evoetjes gebruiken , maar paardenharen zijn veel stugger dus dat kost je gauw je mesjes

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:02

crossmonster schreef:
hangt er vanaf wat voor hond je hebt!!

Het gaat om een kruising Fox*Friese Stabij met de lekkere lange haargroei van de Stabij Haha!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:12

lange haren maakt opzich niet zo vele uit, t is meer de ondervacht, en de stugheid van de haren

mn opscheermachientje, waarmee je bij een goldenretriever zn lijf kan scheren(gedaan voor kennisen ivm ontstoken tekenbeet) loopt vast als Quentin iets te lange haren aan zn benen of zijkant staart heeft, terwijl ie moeiteloos door de krullen van de golden heenging

je kan beter een scheermachine voor je paard huren, die ene keer per jaar, en een goede tondeuse voor de hond kopen, die je wel voor het opscheren van je paard kan gebruiken.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 19:41

mm tjah, zo'n scheermachine om benen mee op te scheren heb ik niets aan.. heb een tinker (dag sokken!) wat kost het ongeveer om er 1 te huren? bij divoza ben je echt belachelijk veel geld kwijt

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:09

In amerongen (ik weet het het is een beetje ver weg voor jou) verhuren ze scheermachines voor iets van 15 euro per dag.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:57

ik zou het niet doen hij loopt er vrees ik in vast ik weet niet bij watvoorn paard je hem wil gebruiken maar bij mijn shet liep een gewone scheermachine al helemaal vast en de messen waren heel snel bot ik denk niet dat het goed is voor je scheermachine en ik denk dat hij heel snel te warm word

Mama van Sem 31-07-2007 en Jessey 24-04-2012

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:34

Ik gebruik een hondentondeuse voor het opscheren van de benen/oren/staart. (Moser)

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:51

Je kan het opzich wel doen wij deden dat ook altijd met mijn verzorgpony maar je ben der wel heel erg lang mee bezig zo'n 2 á 3 dagen dus weet niet of je eht dan nog ziet zitten.. Ik zou daarom tog zeggen huur der dan gewoon 1 of laat iemand komen die je paard wil scheren...

Troste mama van Quinn & Mats

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 20:04

oei, anders heb je een 1 derde geschoren paard.. heej nieuwe mode!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 20:07

vraag even aan jupiter, die heeft een kleine scheermachine waar je ook de vacht van het paard mee kan scheren (ik kan het weten, ik was de scheerder, heb er 2.5 uur over gedaan)

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 92 bezoekers