Tips mbt Sport BHs?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Tips mbt Sport BHs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:00

Kom net terug van les, en had een aardig tijdje doorgezeten. Nu kwam m'n vader met een subtiele opmerking, namelijk of het misschien verstandig zou zijn een sportbh te kopen.
Heeft een van jullie daar ervaring mee, wie rijdt er met een sportbh? En maakt het ook echt verschil (in schokdemping). Ik heb wel eens gehoord dat het wel helpt tegen hangtieten, nu heb ik die nu nog niet natuurlijk, maar voor in de toekomst? Kheb niet echt grote borsten, maat 75B.

Nou kom maar op Lachen

[edit:BartVB]Tietel Knipoog[/edit]

Brent mijn stoere vent !


PolitieTed

Berichten: 847
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:04

Ik rij al een tijdje alleen nog maar met sportbh. Sinds ik er een heb vind ik het echt niet meer fijn rijden met een gewone bh (en ik heb trouwens hetzelfde maatje, dus dan 'helpt' het ook al).

Na de traan van verdriet, komt de glimlach van de herinnering...
Vaarwel lieve Cisco... Rust zacht meisje...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:05

Ik doe altijd een sportBH aan als ik ga paardrijden. Is echt comfortabel Haha!. 'Shock Absorber' Clown (is het merk).

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:10

He alvast bedankt! Willen jullie er ook nog even bijzetten van welk merk, waar gekocht, en hoe duur ongeveer? Tong uitsteken

Brent mijn stoere vent !

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:19

ik heb pas een borstverkleining laten doen,
nu moet ik dag en nacht een sport bh aan.dit omdat dit dus schokken dempt,
vandaag heb ik voor het eerst op me paardje gezeten(foei ikke,eigenlijk moet ik nog 2 weken wachten)
maar dankzij die sportbh blijft alles mooi op zijn plaats Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:47

Ik heb ook een sportbh van triumph wel duur maar echt veel beter anders is het geen doen vooral niet als je ze wat groter hebt.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:51

Nou, ik heb ook B75 en denk toch ook na over de aanschaf van zo'n BH, want met doorzitten voelt t soms niet helemaal comfortabel moet ik zeggen... Dus wel handig dit topic.
Heeft iemand een richtlijn voor de prijs?

Faber quisque fortunae suae

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:54

Ik heb mijn shock absorber.... bij de wehkamp besteld... Zit erg lekker... en voordeel dat hij een kruis op de rug heeft dus nooit meer last van bandjes die afzakken!

Bevalt prima in duitsland...

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:56

Ik rij sinds kort ook altijd met een sport bh. Dit nadat ik onderaan mijn borsten bindweefsel heb gescheurd (waarschijnlijk door het paardrijden.)
Ik heb een iets grotere maat, E75, maar ook voor kleinere borsten denk ik dat een sport BH toch wel heel belangrijk is om ze te ondersteunen en beschermen tegen de schokken. Ik heb de mijne bij de hunkemoller gekocht en hij was helemaal niet zo duur, 14,95. Hij bevalt echt super! De bandje kunnen niet afzakken enje kunt hem met klitteband heel makkelijk verstellen!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:57

weet je nog wat ie moest kosten?

Faber quisque fortunae suae

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:07

De mijne was 23,95 maar een soort gelijke is er ook bij de hema en die zijn bijna de helft goedkoper.

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:19

Ik heb die van de HEMA gekocht , ik heb 2 verschillende maar vind ze toch wel tegenvallen...mijn gewone BH zit steviger Scheve mond

Om schokken te voorkomen moet een (sport)BH je borsten goed stevig tegen je lijf drukken , en dat doet die van de HEMA totaal NIET , helaas...

Is veels te zacht en elastisch in de cups dus ondersteund voor geen meter.

Ik heb normaal 75 C , heb al 75 B gehaald in de hoop dat dat wat steviger / strakker zou zitten...maar helaas

Zo'n dure BH als die Shock absorber (klinkt goed , alleen die naam al Haha! )
durf ik eigenlijk niet te kopen , veels te duur en als dat dan tegenvalt...

Maar welke BH drukt ze dan goed dicht tegen je aan en zit verder comfortabel Verward

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:23

Heb je diegene met klitteband verstelbare bandjes al eens geprobeerd? Die zijn nog wel te doen hoor.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:30

Ik heb onlangs 2 enorm fijne sportbh's bij Hunkemoller gekocht... Een witte (net een harnas) voor 18 euro, en een zwarte (ook een heerlijk ding) voor 23 euro. Ik ben zelf niet echt te spreken over HEMA- en Wehkamp-bh's... niet vanwege de kwaliteit of zo (niets mis mee), maar ik wil gewoon goed geadviseerd worden daarin... Heb al genoeg last van mijn rug...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

pmarena

Berichten: 47928
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:33

corineC: Dat zijn JUIST de ondingen , vind ik...

Zolang je stilzit gaat het wel , maar als je je sokken aantrekt dan zit die tiet al niet meer op de juiste plaats Tong uitsteken

Hij is gewoonweg veels te zacht en elastisch , geeft veels te veel ruimte.

BH moet ze stevig doch comfortabel tegen je "platdrukken" tijdens het sporten ,
bij die van de Hema krijgen ze juist alle ruimte....

Misschien eens een 75A proberen , kijken of dat wat stevigheid geeft Tong uitsteken

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:37

Ik rij altijd met een sportbh, ik krijg altijd last van plaatsvervangede schaamte als ik rondklotsende amazones zie rijden Bloos!
Zo wil ik dus absoluut niet gezien worden, daarbij is het ook nog eens erg slecht voor je lijf.
Ik heb er verschillende, die met klitteband bandjes vind ik niet zo heel prettig, die kriebelen een beetje bij het klittebandje. Die van de Makro zijn goed en niet te duur, ik geloof een eurootje of 15. Ik heb er ook eentje van Champion (oid), die staat ook in de Divoza catalogus, dat is er eentje met beugels en kussentjes in de bandjes. Dat is wel één van mijn favorieten, die was wel 80 gulden toendertijd, maar ik gebruik hem heel intensief en echt slijtage zie en merk ik nog niet.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:15

Die van de Zeeman zijn best fijn, en tussen de 3 en 6 euro Bloos
(ik had er een keer snel een nodig, dus die ff voor erbij gehaald, maar ik moet zeggen: die is nog fijner dan mijn Triumph!)
Die van Sloggi vind ik ook best fijn 9zitten lekker), maar zijn niet echt stevig.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:19

IK rijd altijd met een sportbh. Mijn voorkeur gaat uit naar die van Fila. Zitten heerlijk en goede schokdemping. Ennuh geen beugels, daar heb ik altijd ruzie mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:27

Champion heeft een hele uitgebreide collectie sportbh's en die zijn ook vaak wel verkrijgbaar in de ruitersportzaak.

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:06

Ik heb er ook 2, een van Champion en een Shock Absorber. Ze zitten beide fijn en stevig.
Toch rijd ik net zo vaak, of meer met een gewone bh. En ik heb 70DD....
Maar geen last van het klots-effect Haha!

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:36

Ik haal ze altijd bij de Hema , niet de duur en als het niet zit gewoon weer terug brengen. (Niet na gebruik natuurlijk Clown ) Het maakt mij niet veel uit of ik een kruis op mn rug heb of niet . Wat ik wel ondingen vind zijn die bhs met de sluiting aan de voorkant . Bij mij schiet de bovenste altijd los , hangt het alsnog te klotsen. Maar misschien komt dat wel door de prijs , dat het met een duurdere niet zo is. Ik heb zelf 80 C en heb ook geen klots effect met degene die ik nu heb.

[RIJ-ITP] GGK Tinkerhengst Bowen op z'n eerste wedstrijd
*\o/* Bowen is goedgekeurd voor de dekdienst bij het NSvT en ICS en staat dus ter dekking :D
*\o/* Shayla Nederlands Kampioen Vanner merries 2013 *\o/*

Bedankt voor alles mooie vent we gaan je erg missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 06:55

Ik rijd ook altijd met een sport-bh, vind het ook gewoon helemaal voor geen meter rijden met een gewone. Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:06

Ik rijd ook met sportBH, ook Hema merk...

Ik vind ze juist wel strak zitten Lachen Nog nooit een 'duurder' merk geprobeerd, op dit moment gewoon geen geld voor

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 07:55

O tnx voor de tips zeg! Tietel ook ff aangepast ha ha Knipoog Is goed hoor..
Ik ga vanmiddag als ik tijd heb even langs 't dorp, naar de hunkemoller, hema etc. Even jullie tips bekijken!

Brent mijn stoere vent !

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 08:05

Ik rij altijd met sport bh's.
Haal ze altijd bij de Hema, niet duur en gaan lang mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Nadia_, Ania, Arlette1991, Benazir, Boheme, desi92, Eefje_Sammy, Flew, Geerten, Josien_, Keizerinnnn, reina, SemrushBot, Tomboy0, ynskek en 50 bezoekers