hoelang eqimax bewaren?(na openen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

hoelang eqimax bewaren?(na openen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:13

mijn 2 paarden gaan de wei op inmei, nu wil ik ze beide eqimax geven, zodat ze ook tegen lintwormen beschermd zijn.

nu zag ik op dat schemaatje dat ze dan voor een half jaarbeschermd zijn..

maar mijn ene paard moet 1,5 spuit hebben. tot hoelang kan ik die halve spuit dan bewaren? en wat is de beste bewaarmethode?

die wormenkuren kosten 22,50 ofiets.. dus is best een duur grapje als je de helft moet weggooien

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:13

het staat op de verpakking, volgens mij 6 mnd na opening kan je het nog bewaren, ik had ook equimax gekocht en toen had ik het op de verpakking gelezen..

nog een keer goed kijken en lezen dus Nerd Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 14:33

Dit staat op de bijsluiter van Eraquell

Productinformatie Eraquell
Samenstelling Per gram 18,7 mg ivermectine.

Doeldieren Paard.

Indicaties Ter behandeling en bestrijding van infecties bij paarden met de volgende parasieten: Maagdarmnematoden: Strongylus vulgaris, volwassen en L4 (arteri+le) larvale stadia; Strongylus edentatus, volwassen en L4 (weefsel) larvale stadia; Strongylus equinus, volwassen stadia. Cyathostomum spp.; Cylicocyclus spp.; Cylicodontophorus spp.; Cylicostephanus spp.; Gyalocephalus spp.; Trichostrongylus axei, volwassen stadia; Oxyuris equi; Parascaris equorum, volwassen stadia; Strongyloides westeri, volwassen stadia; Habronema muscae, volwassen stadia; Huidnematoden (microfilariae): Onchocerca spp.; Longnematoden: Dictyocaulus arnfieldi, volwassen en L4 stadia; Horzels: Gasterophilus spp., orale en gastrische larvale stadia. Toediening/dosering Oraal. Elke injector levert 120 mg ivermectine, voldoende om 600 kg lichaamsgewicht te behandelen in de aanbevolen dosering van 200 -g ivermectine per kg lichaamsgewicht. Wachttijdadvies Vlees: 30 dagen. Contra-indicaties Niet gebruiken bij merries die melk produceren voor menselijke consumptie. bijwerkingen Bij enkele paarden met ernstige Onchocerca microfilaria infectie zijn na de behandeling zwelling en jeukreacties opgetreden. Aangenomen wordt dat deze reacties het gevolg zijn van het afsterven van een groot aantal microfilaria. Deze symptomen verdwijnen vanzelf binnen enkele dagen maar een symptomatische behandeling kan noodzakelijk zijn. Bewaring/houdbaarheid 2 Jaar, indien niet boven de 30¦C en in de originele verpakking bewaard. Na opening : 6 maanden. Verpakking Kunststof injector met 6,42 g pasta. Registratienummer REG NL 9843. Kanalisatie Vrij. Registratiehouder VIRBAC DE PORTUGAL LABORATORIOS LDA.

Distributeur Virbac Nederland BV, Postbus 313, 3770 AH Barneveld.

bron: Eraquell

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 17:40

ik heb de ontworming nog nie gekocht Tong uitsteken die ligt nog in de winkel dus checken kon ik het nie Haha! anders had ik het wel gelezen

maar tnx voor de info.. scheeld me weer geld Haha!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:27

Equimax is idd na opening nog maximaal 6 maanden houdbaar. Mijn paard moet ook 1 1/2 spuit, wat ik dan nog over heb bewaar ik in de koelkast en daar schrijf ik uit voorzorg de datum op van wanneer ik hem heb open gemaakt.