Otto @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Otto @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:45

Hier dan wat fotos van Otto aan de longe.
Vandaag weer even lekker aan het werk gezet.

Tips en commentaar zijn welkom
Loopt hij op sommige fotos te veel op de voorhand? Of zie ik toch echt spoken? Al viel het vandaag wel wat mee, ik had hem nu wat actiever gehouden.
Met name van hoe we hem het best kunnen longeren, zodat hij zijn rug goed gaat gebruiken, omdat hij die vaak nogal gespannen heeft.

Loopt hij op deze manier goed (wel ontspannen naar mijn mening, veel ontspannerder dan normaal...) en hoe kunnen we anders hem bijzetten (lager, hoger, niet...)

Ik heb een kleine selectie gemaakt, had hem op snel achter elkaar fotos nemen staan, zodat er wel goede tussen zouden zitten Haha!

Hier nog zonder hulp teugeltjes, lekker los werken.
Viel me nog mee dat hij zich niet zo vreselijk lang maakte
1.
Afbeelding

Toen de bijzetjes erbij.
2.
Afbeelding

Sorry voor de vele fotos heuveltje op of af Bloos
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Galopje. Hij vind galoperen op een volte altijd al moeilijk...
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Hmmm...
11.
Afbeelding

Hier ze wat lager gedaan. Maar nog een beetje los en flapperend Bloos!ps:
12.
Afbeelding

13.
Afbeelding



Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:48

Hmm.... ik geloof dat ze idd beetje op de voorhand loopt... Verder heetf best mooie, ruime gangen.

-* Nightwish here I come... *-

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:50

Waarom heb je een longeersingel over het zadel heen?? Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:52

Anna-Jelly schreef:
Waarom heb je een longeersingel over het zadel heen?? Verward


Omdat we na het longerne nog gingen rijden, en hij dan al zijn zadel op heeft. En op deze manier schuift de longeersingel ook niet als hij eens gaat hangen, wat normaal wel soms wel eens wilde gebeuren omdat hij net wat aan de grote kant is en er geen gaatjes bij kunnen (en een stuk of wat dekjes eronder is ook niet echt iets...)

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:53

Waarom rijden jullie met bijzetteugel eiglijk? Wat heeft dat voor'n zin? Het trekt je paard in de hele verkeerde positie en je denk dat ie mooi loopt, maar eiglijk loopt je paard gespannen en niet lekker!

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 20:58

Krijgen we dat weer...

Ten eerste RIJDEN we niet met bijzetjes! Maar enkel LONGEREN.
Ten tweede hebben we hem totaal NIET strak, hij kan nog lekker lopen.
Ten Derde loopt hij naar onze mening VEEL ontspannender dan als hij normaal loopt.

Waarom bijzetjes? Omdat we op het moment niet beschikken over ander materiaal.
Waarom dan niet zonder? Kan ook, maar dan is het enkel rond slingeren, en dan loopt meneer of helemaal uit elkaar, met zijn neus en staart zo ver als het kan van elkaar verwijderd, gespannen, niet lekker met zijn rug, en zo kan ik wel even doorgaan...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:58

Jennyzz schreef:
Waarom rijden jullie met bijzetteugel eiglijk? Wat heeft dat voor'n zin? Het trekt je paard in de hele verkeerde positie en je denk dat ie mooi loopt, maar eiglijk loopt je paard gespannen en niet lekker!


hier ben ik het niet helemaal mee eens,je paard kan wel gaan hangen,maar verkeerde houding niet als hij voorwaarts blijft.deze opmerking vond ik een beetje te overdreven!En het ziet er juist ontspannen uit!!!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

esley

Berichten: 136
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:03

ik longeer mijn paard ook altijd met bijzet en eigenlijk is het heel slim om je singel zo te doen!!!!

mijn mooie blonde haflinger!!!

kijk eens op www.freewebs.com/esley/ laat wat achter in mijn gastenboek

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:04

Met jullie bedoel ik jullie en had ik het niet alleen tegen Tancreda! Het was ook tegen de andere bokt gebrukkers

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:05

Jennyzz schreef:
Met jullie bedoel ik jullie en had ik het niet alleen tegen Tancreda! Het was ook tegen de andere bokt gebrukkers


Waarom dan in mijn topic. Ik vraag commentaar op mijn fotos, en tips.
En daar bedoel ik niet mee gaan zeiken over hulp teugels. Dat eeuwige gemieter hier (ook andere topics) wordt ik echt moe van.

Doe jij het maar lekker zonder hulp teugeltjes, mischien met een uit elkaar vallend paard, dat zijn rug niet goed gebruikt, zijn kop erop zet, en daardoor zijn rug hol trekt, prima! Ik doe het zo.

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:07

Het was een vraag! Geen aanval! Jeetje doe rustig, maar mijn paard kan prima lopen zonder bijzetteugels hoor! Ik weet hoe ik dat voor elkaar krijg en jij hebt daar waarschijnelijk nog teugels voor nodig!

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:08

Jennyzz schreef:
Met jullie bedoel ik jullie en had ik het niet alleen tegen Tancreda! Het was ook tegen de andere bokt gebrukkers


Ze zijn er wel voor anders waren ze er toch niet en als ze slecht waren werden ze niet verkocht! oja goedemorgen en je moet nou niet gaan lopen zeiken over die hulpteugels en zoals Tancreda ook zegt open je toch lekker een topic maar ze vraagt tips geen gezeik van 1 of andere kip die denkt dat ze alles weet!

Clown ik heb gesproken Haha!

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:08

Jennyzz schreef:
Het was een vraag! Geen aanval! Jeetje doe rustig, maar mijn paard kan prima lopen zonder bijzetteugels hoor! Ik weet hoe ik dat voor elkaar krijg en jij hebt daar waarschijnelijk nog teugels voor nodig!


jij kan je paard rond laten lopen zonder bijzet aan de longe Verward
heel knap Clown

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:09

Jennyzz schreef:
Het was een vraag! Geen aanval! Jeetje doe rustig, maar mijn paard kan prima lopen zonder bijzetteugels hoor! Ik weet hoe ik dat voor elkaar krijg en jij hebt daar waarschijnelijk nog teugels voor nodig!


Dan kun je het voortaan of achter wegen laten of anders formuleren, want zo kwam het wel over.
En idd, fijn dat het bij jou wel lukt. Otto is nou eenmaal geen top paard, dat alle kneepjes van het onspannen, longeren en dresuur kent omdat hij een echte tuiger is (karreknol Schijnheilig )

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:11

Ik vroeg alleen waarom!

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Jennyzz

Berichten: 2856
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schalkwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:13

Ik had het niet over rond, ik had het over prima lopen! Als ik vraag waarom jullie met bijzetteugels rijden, krijg ik commentaar dat ik dat niet mag zeggen?

Tell me I'm not spending too much time on happy endings.

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:14

Jennyzz schreef:
Ik had het niet over rond, ik had het over prima lopen! Als ik vraag waarom jullie met bijzetteugels rijden, krijg ik commentaar dat ik dat niet mag zeggen?


Je mag dat wel zeggen. Maar dat heeft niet iets met mijn fotos te maken.
Aangezien het geen rijden, maar longeren is. En het met rijden niet wordt gedaan.

Maar laten we het maar zoals het is...

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:10

hey Jennyzz,
ik vind dat je helemaal gelijk hebt!! ik ben volledig tegen het gebruik van hulpteugels. Mijn paardje loopt ook super zonder. En nee, dat is niet alleen maar rondslingeren.
Verder wordt er nog als excuus gebruikt dat het paard op de foto een tuiger is en nog niet alle kneepjes van ontspanning en dressuur kent. Owwkey... uhh... een van de paardjes die ik los longeerde was een ex-rendraver met rugproblemen... Nu longeer ik zo mn eigen shetje van 3 jaar oud, en die loopt echt perfect! netjes rond, hoofd in elke houding die ik vraag, verzamelen, uitstrekken, zijgangen, noem maar op. Het is absoluut mogelijk met IEDER paard!!
Verder wil ik nog heel even zeggen, dit moet je niet zien als persoonlijke aanval of wat dan ook. Ik geef gewoon mijn mening, en ik probeer Jennyzz te verdedigen aangezien ik vind dat men hier wel heel hard reageert als iemand een VRAAG stelt over hulpteugels. Tenslotte zijn we hier toch mede om iets van mekaar te leren? hoe moet dat als je niet eens een vraag kan stellen?
Ennuh, over je foto's, ik vind het echt een gaaf paard!! En je oplossing met je longeersingel is ook heel erg creatief!! =D Voorkomt dat ook dat je beugels tegen het zadel klapperen of dat niet? in dat geval zou het ook nog heel goed zijn om mijn pony eens aan het zadel te laten wennen. hij is prima te rijden, maar zodra je klapperende beugels hebt, gaattie... Zucht.
Groetje,
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 22:21

Ik heb de beugels eraf gehaald deze keer. Vorige keer had ik ze er wel aan gehouden, maar dat zat erlkaar een beetje in de weg. Het lukt wel, maar is wat lastiger.
Of het tegen klapperende beugels werkt? Geen idee... Ik steek ze op, en soms zakt er wel eens eentje naar beneden.

Otto is erg moeilijk, en zit snel vast aan beiden kanten.
Hij loopt voor de kar, of onder het zadel, maar dat wilt niet echt lukken.
Hij heeft vroeger nogal eens wat problemen met zijn rug gehad, en die lijken een beetje terug te komen.
Mijn vriendin hobbelt gewoon lekker door het weiland heen. Harstikke leuk en fijn voor dei twee, en ik vin dhet ook lekker, maar Otto is er niet echt soepel van.

Hij vind voltes moeilijk, loopt het liefst met zijn neus naar voren. Totaal uit elkaar enzo.
Vandaar dat we een bijzetje er eens bij hebben gehaald. Op het laatste gaatje (hier iets strakker voor een keer) is al voldoende. Hij loopt niet zo vreselijk uit elkaar, en zit zeker niet de hele tijd in zijn mond!
Hij loopt aanzienlijk ontspannender.

Tja, het kan mischien ook op een andere manier, maar die moet ik nog vinden. En ook Otto. Dit is gewoon een steuntje voor hem, en helpt ook bij hem.

Liever tips om hem lekker ontspannen te laten lopen, met of zonder hulp teugels, dan gaan 'zeuren' over de bijzetjes van waarom en dat het niet goed is en dergelijke Lachen

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:30

goed, tips om hem ontspannen te laten lopen heb ik wel =) ken je het boek "natuurlijk paardrijden" van Klaus Ferdinand Hempfling? Op basis van lichaamstaal kan je je paard álles voor je laten doen. Je moet eerst de leiding hebben over je paard. Vervolgens kan je hem leren hoe netjes en ontspannen te lopen. Ik raad je het boek heel sterk aan! lees het eens, en ga daarna nog eens denken of je de hulpteugels nou écht nodig hebt. Ik hoop heel erg dat je dan tot een andere conlcusie komt. Hempflings boek ik goed uitgerust met goede duidelijke foto;s en alles wordt heel duidelijk uitgelegd. Hij kan je de 'andere manier' heel goed uitleggen.
Mocht je niet aan zn boek kunnen komen, PB mij dan even, dan kijk ik wel ff of ik wat kan regelen. kopieren en opsturen ofzo. Ik heb het boek namelijk wel.
Groetje, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"


BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:03

Mooie foto's! Ik vind het er niet extreem gespannen uitzien! En je moet toch wat als je nog niet over de beste en duurste paardenspullen beschikt? Ik vind dat iedereen haar wel een beetje aanvalt Scheve mond Van fouten leren we nu eenmaal, en als haar paard er goed op loopt is het toch ok? Om commentaar vroeg ze, maar niet om iets wat heel banketstaaf overkomt.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:49

dat met die hulpteugels enzo waar slaat dat op dan iedereen zijn eigen manier met het longeren laat elkaar lekker doen wat we willen, zoals ik persoonlijk longeerliever met dubbele longe, maar dat is mijn keus en dat pas ook het beste bij mijn paard, en met die hulpteugels is helemaal niet verkeerd als je het maar op een goeie manier gebruikt, en het paard lekker voorwaards houd dan haal je er best veel ontspanning uit. dus wat hier gebeurt is helemaal niet verkeerd, paardje loopt lekker door zijn rug heen ziet er verder gezond uit, Hij heeft alleen een beetje geschuurd maar dat maakt geen probleem, dus waar maken we nou een probleem om. zij vraagt alleen om commentaar of tips, en wij zullen de topic gaan verpesten door de bij zet teugels?? Nah ziet er netjes uit, Mischien zal je is kunnen proberen met dubbele longe te longeren.

Groeten wes

www.dressuurstalseren.com

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:51

ik denk altijd maar! Ze weten het allemaal beter! Scheve mond Iedereen zegt wel wat anders. En helpt het? Ze vroeg hier niet om commentaar maar om reacties van goh leuk dit en dat. Als ze problemen had met de training van haar paard, dan zou het wel bij rijtechnische problemen staan

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:57

Jennyzz schreef:
Het was een vraag! Geen aanval! Jeetje doe rustig, maar mijn paard kan prima lopen zonder bijzetteugels hoor! Ik weet hoe ik dat voor elkaar krijg en jij hebt daar waarschijnelijk nog teugels voor nodig!

doet me meteen weer aan Aqua8horse denken, eerlijk gezegd
al reageert A8H niet zo aanvallend als Jennyzz doet

maar zolang je je paard voorwaarts houd aan de longe, is longeren met bijzet juist goed
in heb op verschillende stallen gewerkt, daar longeerden ze allemaal zo, of met dubbele longe, mn eigen paard(zie profiel voor longeerfoto's) longeer ik op aanraden van DA, fysio en instructeir ook bijgezet, en sinds ik dat doe loopt hij stukken beter!

vind otto best ontspannen lopen op deze foto's, al mag hij achter net wat actiever worden en iets meer ondertreden.
hij loopt met de bijzet iig beter dan op de 1e foto zonder bijzet, dus bij dit paard is longeren met bijzet juist een goede manier van trainen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:05

Tancreda4 schreef:
En idd, fijn dat het bij jou wel lukt. Otto is nou eenmaal geen top paard, dat alle kneepjes van het onspannen, longeren en dresuur kent omdat hij een echte tuiger is (karreknol Schijnheilig )


Hoeft toch ook niet als je er maar lol mee hebt?.

Tuigpaarden worden juist veel aan de longe getraint heeft niets met dressuur te maken maar met ontspanning en gebruik rug en achter been.
Veel top tuigpaarden worden ook nog eens onder het zadel getraint.

Zelf ben ik geen voorstander van bijzetteugels je paard wordt er te vast mee gezet ze krijgen weinig ruimte om ruimer te worden. Ik zie liever touwtjes zodat het maar rond naar beneden kan en ook zijn neus eruit kan doen. Als je zoekt op bokt zijn er de nodige voorbeelden te vinden van longeren met touwtjes.

En met touwtjes heb je ook geen longersingel nodig die kan je gewoon aan het zadel vastmaken.


Succes met trainen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 38 bezoekers