ervaring met stalmatten...vocht door latende????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

ervaring met stalmatten...vocht door latende????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 21:51

Ik overweeg om stalmatten aan te schaffen. Van die matten die je stroverbruik met 80% verminderden en vocht doorlatend zijn. Het is nogal prijzig dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met dit soort stalmatten. Ik hoor het graag!!!

Bevalt prima in duitsland...


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:29

die rubberen matten bedoel je?

ik heb ze in de stal, matten van 1x1 meter en een paar cm dik, met microgaatjes die het vocht dorlaten
eronder ligt ee afvoer naar het riool, zodat onze stallen altijd schoon en droog zijn.

bij Quentin ligt er een beetje stro in, anders plast ie niet, dan spat t tegen zn benen Clown hij plast buiten ook nooit, of op de trailer
bij de 2 merries(die vreten al hun stro op) ligt er geen stro in de stal.
dat hoeft eigenlijk ook niet, want stro verstopt juist die afvoergaatjes

ik spuit de stallen regelmatig schoon, ook ff de afvoer schoonspoelen
en af en toe haal ik de matten eruit en spuit de onder+bovenkant schoon met een hoge druk reiniger.

ik ben er echt supertevreden mee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:10

He Renske.. het werkt dus???
IK heb er ook al naar geinformeerd. Het lijkt me nl ideaal, omdat we een paard oop stal hebben die zoooo vies is!
Hoeveel zaagsel je erin gooit maakt niet uit, he is binnen een dag toch weer vies. Het enige vind ik dat ik het geen fijn idee vind dat er niks meer in zijn stal ligt als strooisel, alleen maar van die matten..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 23:04

inderdaad, dit soort matten bedoel ik... ik ben er nu toch wel serieus over aan het denken... Tis even een grote uitgave maar dan heb je ook wel wat.... thanx voor de reactie....

Bevalt prima in duitsland...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:02

Mensen die ik ken hebben het ook. Ze doen er nog wel een laag zaagsel overheen, anders wordt je paard toch wel vies als hij erop gaat liggen. Zelf vind ik het zonder ook wel erg kaal en ongezellig helemaal zonder strooisel

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:42

wij hebben bij een aantal boxen al jaren grote rubber matten liggen (via een boer aangekomen) het zijn gewoon gladde matten van ca 1 x 1m, daar overheen ligt een lekkere laag stro en als het paard gaat liggen dromen (ik heb er eentje gehad die lag te hinniken en galopperen in zijn slaap!! ) komen zijn benen niet op de grond maar op de matten. Door de naden loopt het vocht naar de vloer en eens in de zoveel tijd tillen we de matten op en laten alles drogen en luchten, ideaal!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Tess1, Thrive, Wopkebrok en 40 bezoekers