Explosie in Veikkola

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Explosie in Veikkola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:08

Tja, een goeie voor de criminologen in NL. Ik woon dus in zo'n dorpje van een 3000 mensen. Het dichtstbijzijnde dorp is op 10 kilometer. Vorig jaar hebben ze hier dus de taxicentrale van Veikkola in de fik gestoken (bezopen volk waarschijnlijk). Die is net van de week gerepareerd.

20 meter verderop staat een bank. Met een flappentapper. Vanmorgen om 3 uur knalde het heel hard: flappentapper opgeblazen door wat onverlaten.

Hier de foto: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076152522609

Schijnbaar wel héél handige jongens. Drie van de daders zijn al opgepakt, want bij zo'n ding staat altijd een camera Haha!

Maar goed, geen fijne gedachte, die bank is hier 200 meter vandaan. Dynamiet is hier met gemak te krijgen. Dit land heeft ook meer vuurwapens per hoofd van de bevolking dan Amerika. In de laatste jaren is hier al een zware bom afgegaan in een winkelcentrum en is er ook een autobom afgegaan en hebben een paar gekken gewoon zichzelf en een deel van hun familie "voor de gezelligheid" opgeblazen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:38

gezellig daar

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:33

Volgens mij wilde ze gaan BBQ-en. Helaas hadden ze te veel op en wisten ze nou niet helemaal meer of dat noude BBQ was of de flappentap om geld te pinnen voor de BBQ.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:02

Met dynamiet doe je het iig wel grondig... Lips are sealed

Hier in NL gaan ze zeuren dat het aan de schietclub ligt wanneer een onverlaat (die wel lid was) zichzelf en 3 anderen overhoop schiet...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:11

Pfff, dat is niet niks Scheve mond Zeker als je er zo dichtbij woont..

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 14:26

Jantien schreef:
Met dynamiet doe je het iig wel grondig... Lips are sealed

Hier in NL gaan ze zeuren dat het aan de schietclub ligt wanneer een onverlaat (die wel lid was) zichzelf en 3 anderen overhoop schiet...


O, die hadden we hier ook. Als ik me niet vergis in 1998 was er een dame die een hekel had aan mannen. Ging naar de schietclub, pakte een pistool en schoot drie mannen overhoop. Ze werd op het vliegveld opgepakt.. Overigens, een beetje een geflipte computerexpert...

Het was trouwens wel degelijk een geplande aktie van die bankkraak. Ze hadden de camera's weggedraaid en de mannen waren alleen gevonden door middel van ooggetuigen. Boven de bank zit een pizzeria, daar was de laatste tijd ook al een paar keer ingebroken.

De politie zit trouwens 11 km verderop, maar dat telt niet want dat is een andere gemeente. Onze politie moet van 25 kilometer afstand komen...

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:44

Ik had al niet zo'n hoge dunk van Finnen (ik heb zo mijn redenen), maar dit is wel erg zeg... beetje lachwekkend ook.
Hoewel je overal echt idioten hebt.

Oh en dat BBQ-en zie ik ook zo voor me: "Zijn dit nu de briketten?" ... "Kennelijk niet"