Bestaat er een B-merk van Passier??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Bestaat er een B-merk van Passier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:18

Ik ben druk bezig met een goed passend zadel te vinden voor mijn haf (bijna onmogelijk, maar dat is weer een ander verhaal...)

Nu had een zadelmaker een passier liggen die misschien wel zou passen. Maar nu hoorde ik dat passier een zogenaamd B-merk zou hebben. Dus het zadel draagt de naam passier wel, maar het is er niet een.

Wie weet hier meer van??

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:59

Volgens mij is er een model van JC wat erg op de GG van Paisier lijkt.
Alleen stukken goedkoper. Rond de € 700 geloof ik.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:06

B merk heeft eerder een andere naam. Anders zou passier kwalitatief mindere modellen verkopen onder zijn eigen 'goede' naam.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:14

IK meen dat Stef van bokt een "nepper"passier heeft, van ruiterstad! Ik zou haar even pben!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:34

Er zijn inderdaad nepper passiers op de markt, maar daar krijgen we die andere discussies weer van Haha!
Ik denk dat de pasvorm en model niet overeen komen met de echte passier, alleen het stiksel in de kniewrong geeft de illusie dat het een 'passier' is Knipoog

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 22:11

Ik bedoelde eigenlijk dat het merk passier er wel opstaat, maar dat je belazerd wordt door een zadelmaker. Ik heb namelijk zo'n verhaal gehoord en nu komt de desbetreffende zadelmaker dinsdag langs met een passier. Nu ben ik bang dat ik straks misschien wel een nep passier koop!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:11

Zou het misschien niet een wat minder model zijn van passier? Ik heb verder geen verstand van passier...
Maar euroriding die heeft bijv. het type Jade en die is kwalitatief minder dan diamant.

Misschien dat het zo zit, ja ik zeg maar wat heb er niet zo veel verstand van Haha!

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 07:37

ACSM schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat het merk passier er wel opstaat, maar dat je belazerd wordt door een zadelmaker. Ik heb namelijk zo'n verhaal gehoord en nu komt de desbetreffende zadelmaker dinsdag langs met een passier. Nu ben ik bang dat ik straks misschien wel een nep passier koop!


Je kunt even op de site van Passier kijken, dan weet je precies wat voor modellen Passier er zijn en of het een "echte" is Lachen

www.passier.com

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:22

Er bestaat ook een Passier A-Tempi dressuurzadel. Dat is gewoon een originele Passier, welke speciaal is gemaakt voor een Nederlands-Duitse inkoopcombinatie.

Dit zadel staat niet vermeld op de website, maar is dus wel gewoon een "A" keus zadel en beslist geen B-keus dus. Dat is ook de reden waarom het onder de naam Passier verkocht mag worden en het ook de bijbehorende garantie heeft. Voor referenties en bij twijfel kun je te allen tijde, evt. met het serienummer dat in het zadel staat, rechtstreeks telefonisch of per e-mail contact zoeken met Passier (www.passier.de).

ACSM schreef:
Ik bedoelde eigenlijk dat het merk passier er wel opstaat, maar dat je belazerd wordt door een zadelmaker. Ik heb namelijk zo'n verhaal gehoord en nu komt de desbetreffende zadelmaker dinsdag langs met een passier. Nu ben ik bang dat ik straks misschien wel een nep passier koop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:26

Missvhien moet je vragen of je hem even open mag snijden ofzo en een monstertje naar het lkab sturen, haha. nee flauw, sorry kan j niet helpen.